Auteur Topic: Onderzoeksrechter laat doodrijder vrij zodat die kan nadenken  (gelezen 6553 keer)

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Onderzoeksrechter laat doodrijder vrij zodat die kan nadenken
« Reactie #30 Gepost op: maandag 21 maart 2011 - 17:18:16 »
Jazeker, zonder voorrangsnegatie was er geen ongeval gebeurt.
Dat is een zekerheid.

Citaat
Maar als de doodrijder zich aan de maximum toegestane snelheid gehouden had en, zoals voorgeschreven, dubbel voorzichtig geweest was aan een kruispunt, dan had er in het beste geval geen aanrijding plaatsgevonden, en in het slechtste geval een aanrijding met veel minder zware gevolgen.
En dit zijn hypotheses.
Voer de voorrangsnegatie kort genoeg voor de voorrangsgerechtigde uit, en je komt nog tot een crash, bij eender welke snelheid.

Het enige effect dat ik zie van trager rijden, i.e. 70 en hoe laner hoe vaker nog amper 50 ipv voordien 90, is dat de voorrangsnegeerders intussen nog driester geworden zijn en nog korter voor je in proberen te voegen.
Ik heb allerminst het gevoel dat mijn risico om op zo'n pippo te crashen gedaald is, integendeel.
En de jaarlijks stijgende aantallen ongevallen wijzen ook in die richting.

Citaat
Als ik geconfronteerd wordt met een bestuurder die mijn voorrang negeert, zal ik ook wel eens vloeken. Maar ik vind niet dat die mens het verdient dat ik er met een zeer hoge snelheid voor zorg dat hij zijn fout niet zal overleven.
Niet in het minst omdat je er dan zelf ook wel wat aan kan over houden ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
« Reactie #31 Gepost op: maandag 21 maart 2011 - 17:55:02 »
Jazeker, zonder voorrangsnegatie was er geen ongeval gebeurt.
Dat is een zekerheid.

Althans niet op die plaats. Want de kans dat je geruime tijd zonder ongeval tegen een dermate hoge snelheid door een bebouwde kom kunt razen, is uiteraard zeer klein.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
« Reactie #32 Gepost op: maandag 21 maart 2011 - 18:09:47 »
Althans niet op die plaats. Want de kans dat je geruime tijd zonder ongeval tegen een dermate hoge snelheid door een bebouwde kom kunt razen, is uiteraard zeer klein.
De kans dat het ergens mis gaat, wordt uiteraard groter met de afstand die aan dergelijke snelheden afgelegd wordt.
Op een gegeven moment kan de te snelle bestuurder ook voor situaties komen waardoor hij zelf voorrang moet verlenen (bvb oversteekplaats) maar dan mogelijk niet kan.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
« Reactie #33 Gepost op: maandag 21 maart 2011 - 18:16:13 »
Op een gegeven moment kan de te snelle bestuurder ook voor situaties komen waardoor hij zelf voorrang moet verlenen (bvb oversteekplaats) maar dan mogelijk niet kan.

Hopelijk is Kunde daar dan om de voetgangers het oversteken te ontraden...
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."