Tja, de doorsnee-Belg is meestal ook sceptischer maar ook een beetje onwetend.
Het gaat om 100% electrische wagens neem ik aan.
Volgens hem hebben consumenten ook onrealistische verwachtingen van een elektrische wagen. Zij willen 480 kilometer rijden zonder de batterij te moeten herladen, maar dat is niet mogelijk volgens Desomer.
Dat is
wel mogelijk als ge ge het grootste accupack neemt, maar die is navenant ook duurder, en de (gewone) oplaadtijden duren navenant ook langer, (van 3 naar 5 uur link Tesla).
Het zullen dus de mensen zijn die zich dure auto´s kunnen permitteren die zulke electrische wagens op de proef zullen stellen,
zoals het bij de lichte Tesla Roadster ook al het geval is (die rijdt al een tijdje, kost ca. 100.000 € , rijdt met 45 kWh accu pack, accu pack alleen kost ~ 10.000 € ) vb Tesla Model S (Limousine)
Battery Packs
The base model will have a range of 160 miles (260 km) when fully charged using a 42 kW·h battery pack (24 kW·h/100 mi, 108 mpgge). Larger, longer range battery pack options will be available as well; the options announced include a range of 230 miles (370 km) from a 65 kW·h pack (26 kW·h/100 mi, 100 mpgge) and a range of 300 miles (480 km) from an 85 kW·h pack (26 kW·h/100 mi, 100 mpgge).[29] The base battery pack will contain 5,000 lithium-ion cells, reported to be sourced from Panasonic, while the larger battery packs will both contain 8,000 cells and weigh approximately 1,200 pounds (540 kg). The largest pack will use the same number of cells, but each cell will have a 30% higher specific energy to enable the pack to store the additional energy.[30] A 45-minute QuickCharge of the 42 kW·h pack will be possible when a 3-phase 480 volt, 100 amp circuit is available (80 amp continuous draw from a 100 amp breaker).
http://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_Model_S
Het zwaarder accugewicht moet ook mee...ook uit directe link Tesla Faq´s over model S
http://webarchive.teslamotors.com/display_data/Model_S_FAQ.htmlVoor de eerder modale Belg zal het vooral ervan afhangen:
1. wat de staat aan ecopremie geeft,
2. en hoe de stroomprijs bepaald wordt;
gaan ze ooit beginnen foefelen met intelligente stroommeters (soort diginet) met duurdere stroomprijzen (+ E-accijns) enkel voor E-wagens, of niet ?