Ik moet nog eens nachtopnamen van die 600 opzoeken. Nu, da's klassiek altijd hetzelfde: nummerplaten overbelicht, de auto's zelf enkel zichtbaar aan de achterlichten, en mits genoeg straatverlichting zie je ook het wegdek

Waarom? Het maakt het erg eenvoudig om mijn ervaringen met anderen te delen. Hoe leg je bv uit aan een beginnende motorrijder dat links afslaand verkeer gevaarlijk is? Beweren is één ding, een lijstje filmpjes tonen van near misses is een ander ding.
Verder kan je in de context van motorrijden ook iemand helpen met inzicht te krijgen in zijn rijgedrag. De correcte bochtentechniek weten is één ding, ze ook correct toepassen is iets anders. En soms heb je zelfs mensen die overtuigd zijn dat ze het correct doen, maar pas wanneer ze met de beelden geconfronteerd worden, zien dat ze het niet goed doen.
Ik had een tijd terug een gesprek met een agent die verantwoordelijk was voor de videowagens in hun politiezone. Wat hem opviel was dat veel gewone bestuurders met open mond naar het scherm zaten te staren, en nooit beseften hoe hun rijgedrag er van buiten uit zag...