Auteur Topic: Totaal alcoholverbod  (gelezen 8456 keer)

Offline Jari

• Expert
  • Geslacht: Vrouw
Re: Totaal alcoholverbod
« Reactie #30 Gepost op: vrijdag 08 juli 2011 - 08:32:40 »
Nultolerantie... Ik zou me veiliger voelen als ze dat voor iedereen invoerden! Op feestjes zijn wij meestal de enigen die nuchter naar huis rijden!

Offline KV

• Meer dan expert
« Reactie #31 Gepost op: vrijdag 08 juli 2011 - 09:16:21 »
Nultolerantie... Ik zou me veiliger voelen als ze dat voor iedereen invoerden! Op feestjes zijn wij meestal de enigen die nuchter naar huis rijden!

Er is al een grens, nl 0,5 promille
Als je daar onder blijft is er geen probleem, als je daarboven gaat ben je al in overtreding.  Wat gaat 0-tolerantie dan nog toevoegen ?  Ervoor zorgen dat er meer mensen in overtreding zijn ?

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
« Reactie #32 Gepost op: vrijdag 08 juli 2011 - 16:02:15 »

Na nultolerantie voor roken in cafés en restaurants nu ook nog nultolerantie voor alcohol... laat ze nog maar wat meer horecazaken op de fles helpen.

0,6 promille mag niet. Maar bumperkleven, voorrang negeren, geen richtingsaanwijzes gebruiken, en nog meer van dat fraais, daar wordt niets tegen gedaan. Veiligheid eerst? Laat me lachen!
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

wooter

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: vrijdag 08 juli 2011 - 16:05:22 »
Jozef, tegen alcohol in het verkeer wordt relatief gezien ook niets gedaan hoor.

En ja, als een horecazaak enkel wilt rekenen op mensen die roken en drinken, dan is ze geen lang leven beschoren. Rokers sterven sneller, en drank achter het stuur is ook niet bevorderlijk voor de levensduur van de individuele klant.

Offline KV

• Meer dan expert
« Reactie #34 Gepost op: vrijdag 08 juli 2011 - 16:20:29 »
Jozef, tegen alcohol in het verkeer wordt relatief gezien ook niets gedaan hoor.

En ja, als een horecazaak enkel wilt rekenen op mensen die roken en drinken, dan is ze geen lang leven beschoren. Rokers sterven sneller, en drank achter het stuur is ook niet bevorderlijk voor de levensduur van de individuele klant.
Ik dacht dat het algemeen bekend was dat een restaurant zijn winst haalt uit de drank en niét uit het eten
Trouwens, als ik geen glaasje mag drinken bij mijn eten, dan zal ik dat eten ook wel laten, dan eet ik wel thuis waar ik (voorlopig ?) doe wat ik wil

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #35 Gepost op: vrijdag 08 juli 2011 - 19:48:11 »
Op pintjes pakken café's niet veel, koffie en thee leveren meer winst op.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline KV

• Meer dan expert
« Reactie #36 Gepost op: vrijdag 08 juli 2011 - 22:17:10 »
Op pintjes pakken café's niet veel, koffie en thee leveren meer winst op.
maar restaurants pakken wel veel op de wijn

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #37 Gepost op: zaterdag 09 juli 2011 - 05:59:39 »
En ja, als een horecazaak enkel wilt rekenen op mensen die roken en drinken, dan is ze geen lang leven beschoren.

Dat ís nu eenmaal een aanzienlijk deel van het clienteel.

Ik ga vrij laat naar ons stamrestaurant, zodat tegen het einde van de maaltijd mijn vrouw en ik er alleen nog zitten. Dan brengt de baas een asbak.

Citaat
Rokers sterven sneller

Zoveel te beter voor de pensioenen, want ze weten toch niet meer hoe ze die gaan blijven kunnen betalen.

- Rokers sterven sneller.
- Mensen met stress sterven sneller.
- Mensen met overgewicht sterven sneller.
- Mensen met weinig beweging sterven sneller.
[...]

( We kunnen zo nog wel enkele uren doorgaan)

Eens moeten we toch allemaal gaan, hoor, doch dat kunnen ze mij maar één keer lappen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #38 Gepost op: maandag 11 juli 2011 - 10:46:55 »
Jozef, dan hou jij toch ook rekening met het andere cliënteel, als alle rokers dat gedaan hadden moest dit verbod niet ingevoerd worden.
Ik ben ook jaren roker geweest en heb ook rekening met de andere gasten gehouden, kon het toen ook niet echt appreciëren als ik begon te eten dat men dan naast mij begon te roken.
Nu ja de rook raakt me nu nog niet zolang het maar niet bij mijn eten is.

Wat ze nu wel met dit verbod hebben is dat alle café's weer snacks en meer kunnen serveren.....
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #39 Gepost op: maandag 11 juli 2011 - 16:38:48 »
Wat ze nu wel met dit verbod hebben is dat alle café's weer snacks en meer kunnen serveren.....

Ja, maar aan wie? Niet aan de talrijke rokers die niet meer komen. Ook niet aan de talrijke niet-rokers die een rokende partner hebben, en daarom ook niet meer komen.

Ooit, toen er nog mocht gerookt worden in de restaurants, zei een dame aan de tafel naast mij me nors: "Ik hoop dat dit uw eerste en laatse sigaret vanvavond zal zijn." Ik kan me geen andere avond in mijn leven herinneren waarop ik zoveel gerookt heb. Had ze mij vriendelijk gevraagd om zo weinig mogelijk te roken, dan had ik van de hele avond geen enkele sigaret gerookt, want ik kan gerust een aantal uren zonder roken.

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #40 Gepost op: dinsdag 12 juli 2011 - 05:59:09 »
Eens moeten we toch allemaal gaan, hoor, doch dat kunnen ze mij maar één keer lappen.

Sterven is geen verloren werk, dat hoef je slechts 1x te doen.

Yep, en dan krijg je te maken met die typsich belachelijke Belgische wetgeving.

Een kameraad van mij heeft een tijdje een café opengehouden, en is er moegepest mee gestopt.  Als hij een croque uit het vuistje (louter in een serviette) serveert, dan mag hij dat.  Hij serveerde datzelfde croque-monieur echter op een bordje.  Kreeg een fikse boete, omdat hij geen kok met een koksdiploma in dienst had....

Zonder dat bordje, was er geen vuiltje aan de lucht geweest.  ???
« Laatst bewerkt op: dinsdag 12 juli 2011 - 06:00:41 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Jari

• Expert
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #41 Gepost op: dinsdag 12 juli 2011 - 10:48:43 »
0,6 promille mag niet. Maar bumperkleven, voorrang negeren, geen richtingsaanwijzes gebruiken, en nog meer van dat fraais, daar wordt niets tegen gedaan. Veiligheid eerst? Laat me lachen!
I know... en dat vind ik ook erg genoeg...
Maar als je zo van een feestje naar huis gaat, dan valt het gewoon enorm op hoeveel mensen er toch nog in de auto stappen (ahja, hoe geraken ze anders thuis)... zelfs al zijn ze met twee personen met rijbewijs... In plaats van dat er dan eentje BOB is... maar nee...
Bedrijfsfeestjes zijn zo mogelijk nog erger!

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #42 Gepost op: dinsdag 12 juli 2011 - 15:58:04 »
Gisterenavond zijn mijn vrouw en ik weggeweest. Mijn vrouw vroeg me om niet teveel te drinken, zodat ik nog kon naar huis rijden. Ik heb het dan ook over een tijdspanne van 3:30 u. gehouden op 2 normale bieren (= 2 x 0,5 liter hier) en 2 schnapsen. Met mijn gewicht van 0,11 ton moet ik aldus met 6 standaardcomsumpties nog net onder 0,5 promille gezeten hebben. Als dat al niet meer zou mogen...

Offline Daffodil31LE

• Expert
  • Pienter Pookje
« Reactie #43 Gepost op: dinsdag 12 juli 2011 - 20:53:14 »

Europa? Ligt dat ergens op Mars misschien of zo?

Bijna. Het is een maan van Jupiter... ;D
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
« Reactie #44 Gepost op: dinsdag 26 juli 2011 - 00:25:51 »
Lager dan 0.5 is behoorlijk zinloos zolang die grens niet gerespecteerd noch daadwerkelijk afgedwongen wordt.

GB is veel verkeersveiliger dan België.
Toch mag je daar 0.8 promille in je bloed hebben zitten.

Echte nultolerantie is onmogelijk, dan wordt het een kwestie van scherp genoeg meten, en je kan  iedereen "betrappen".
Alles wat iets of wat gist vormt alcohol hé ...
De kruisgevoeligheid van de meetapparatuur wordt problematisch voor snelle, handige meettoestellen.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder