Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Beginnen die pippo's dat door te drukken, dat er zelfs niet meer naar hun nieuwsberichten gelinkt mag worden ?
Inzake artikels van Vlaamse kranten waarvoor REPROCOPY bevoegd is, mag er na 13.08.2011 geen enkele inbreuk op deze site meer zijn, of ik krijg een minnelijke schikking toegezonden waarvan ik besef dat het bedrag aardig kan oplopen.
Ik had eerst gedacht om softwarematig de betrokken inbreuken te verwijderen. Maar ik heb vastgesteld dat er op dermate verschillende wijzen dergelijke elementen in de berichten voorkomen, dat ik er gegarandeerd ga missen als ik het softwarematig probeer.
Ik ben het daarom maar handmatig aan het doen. Het is echter een huzarenwerk om de meer dan 35.000 berichten op het forum na te kijken. Ik kan het mij daarbij dan ook niet veroorloven om, voor een bericht dat een link naar een krantenartikel bevat, telkens na te gaan of het artikel ook zonder die link overeind gebleven zou zijn. Daardoor zal ik hier en daar helaas wel eens een link verwijderen die eigenlijk had mogen blijven staan, waarvoor mijn verontschuldigingen aan de betrokken auteurs. Had ik bijvoorbeeld een maand tijd gekregen, dan had dit kunnen vermeden worden.