Controles op 41 jaar tijd (waarvan vele 40.000 km/jaar):
- periode 1974-1977 (Citroën 2CV6): 1 controle documenten op 500 meter van bij mij thuis. Ik had niets van persoonlijke of autodocumenten bij. Ik stelde voor om de auto met de sleutel ter plaatse te laten en de documenten thuis te gaan halen. "Neen, dat gaat niet, want over 10 minuten hebben wij hier gedaan. Rijd maar naar huis."
- periode 1977-1980 (Morris Marina 1300): 1 controle documenten - alles OK.
- periode 1980-1984 (Toyota Corolla): 1 controle documenten en toebehoren naar aanleiding van het negeren van een stopteken. Ik had geen verbandkist bij. De Waalse rijkswachter stelde voor om dit niet te vermelden in zijn PV als ik bereid was om met hem Frans te spreken, wat ik dan ook gedaan heb (hoewel ik uiteraard liever gehad had dat hij het negeren van het stopteken niet vermeld had in zijn PV

).
- periode 1988-1993 (Mercedes 200D): 1 controle brandstof (OK) en 1 controle documenten en toebehoren (verbandkist, gevarendriehoek) in Duitsland - alles OK.
- 2002 (Mercedes 300TD): 1 controle documenten - alles OK.
- 2007 (VW Touran): 1 vrijwillige alcoholcontrole. "Als U héél zeker bent dat U niet teveel gedronken heeft, dan mag U daar bij mijn collega's gaan blazen, en als U niet meer dan 0,5 promille heeft, dan krijgt U een sleutelhanger met een jeton voor de karretjes in de supermarkten. Maar als U ook maar de geringste twijfel heeft, ga dan niet naar mijn collega's, doch rijd dan voorzichtig naar huis." - Geblazen, alles OK