Auteur Topic: E313 krijgt mogelijk vijfde rijstrook  (gelezen 10223 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: E313 krijgt mogelijk vijfde rijstrook
« Reactie #15 Gepost op: woensdag 30 november 2011 - 19:18:04 »
Wat opritten en afritten van een snelweg betreft, gaat het nog steeds om rijbanen van één en dezelfde weg, de snelweg, tussen F5 en F7.
Er is daar dus per definitie geen kruispunt ... ook al aanziet men dat (onterecht dus) wel als zodanig.

Als er ter hoogte van een oprit geen kruispunt zou zijn, dan moet daar voorbij een eerdere snelheidsbeperking dus niet herhaald worden om geldig te blijven.

En daar staat een B1... :
Citaat
8.1. Verkeersbord B1. Voorrang verlenen.

1° Dit verkeersbord wordt geplaatst in de onmiddellijke nabijheid van de plaats waar de bestuurders voorrang moeten verlenen.

2° Dit verkeersbord wordt slechts geplaatst indien terzelfdertijd het verkeersbord B9 of B15 wordt geplaatst op de openbare weg of op de rijbaan die gevolgd wordt door de bestuurders aan wie voorrang moet verleend worden.
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: E313 krijgt mogelijk vijfde rijstrook
« Reactie #16 Gepost op: woensdag 30 november 2011 - 22:41:14 »
Als er ter hoogte van een oprit geen kruispunt zou zijn, dan moet daar voorbij een eerdere snelheidsbeperking dus niet herhaald worden om geldig te blijven.
Hoe gaan de bestuurders die aldaar de autosnelweg oprijden, dan weet hebben van die snelheidsbeperking?
Het feit dat zij geen weet hebben van enige beperking, betekent niet dat het om een kruispunt ging.

Om een kruispunt te vormen heb je per definitie 2 verschillende wegen nodig.
Die zijn er niet aan een oprit of een afrit, dat zijn delen van dezelfde weg.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: E313 krijgt mogelijk vijfde rijstrook
« Reactie #17 Gepost op: woensdag 30 november 2011 - 22:47:06 »
Van Dirk Deckx heb ik ooit rechtspraak gehad (jammer, maar 'k ben 'm kwijtgespeeld), waarin gesteld werd dat een oprit wel degelijk als een afzonderlijke openbare weg aanzien dient te worden.  Was wel een uitspraak van maar een politierechter, maar toch. 
Men doet alsof, ttz. een pragmatische aanpak omdat de wegcode niet meewil, want er is geen basis voor in de wegcode om dit als een KP te aanzien.

Over de verkeerslichten boven de rijstroken, schrijft het MB van 11/10/1976 bvb

4.2 Verkeerslichten boven de rijstroken.
(...)
De verkeerslichten boven de rijstroken worden herhaald boven het wegvak, telkens dit noodzakelijk is en inzonderheid in functie van de karakteristieken van de weg, de snelheden en na elk kruispunt en na elke toegang tot een autosnelweg.


Hier wordt dus een keer duidelijk het onderscheid gemaakt tussen KP en een oprit .
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: E313 krijgt mogelijk vijfde rijstrook
« Reactie #18 Gepost op: donderdag 01 december 2011 - 09:28:32 »
Als er ter hoogte van een oprit geen kruispunt zou zijn, dan moet daar voorbij een eerdere snelheidsbeperking dus niet herhaald worden om geldig te blijven.
Hoe gaan de bestuurders die aldaar de autosnelweg oprijden, dan weet hebben van die snelheidsbeperking?
Het feit dat zij geen weet hebben van enige beperking, betekent niet dat het om een kruispunt ging.

Om een kruispunt te vormen heb je per definitie 2 verschillende wegen nodig.
Die zijn er niet aan een oprit of een afrit, dat zijn delen van dezelfde weg.
Aangezien bij een oprit van een snelweg altijd een B1 staat heb je imho wél verschillende wegen en dus een kruispunt.

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: E313 krijgt mogelijk vijfde rijstrook
« Reactie #19 Gepost op: donderdag 01 december 2011 - 18:23:11 »
Aangezien bij een oprit van een snelweg altijd een B1 staat heb je imho wél verschillende wegen en dus een kruispunt.
Waarom zou een B1 op een andere weg wijzen ???
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: E313 krijgt mogelijk vijfde rijstrook
« Reactie #20 Gepost op: donderdag 01 december 2011 - 18:55:22 »
Aangezien bij een oprit van een snelweg altijd een B1 staat heb je imho wél verschillende wegen en dus een kruispunt.
Waarom zou een B1 op een andere weg wijzen ???

Waarom niet ?  :o    - andere - rijbaan = andere functie

Citaat

b) Het verkeersbord B1 mag niet herhaald worden links van een oprit tot een autosnelweg of van enige rijbaan die met de rijbaan waar zij op uitkomt een hoek vormt die zodanig scherp is dat de bestuurder die voorrang geniet, zou kunnen menen dat dit verkeersbord hem betreft.

Een B1 wijst er op dat je een voorrangsweg nadert, m.a.w. die B1 staat in de onmiddellijke nabijheid van het kruispunt waar de naderende bestuurders voorrang moeten verlenen op de - andere - openbare weg die een B9 of B15 heeft.

Citaat
8.1. Verkeersbord B1. Voorrang verlenen.

1° Dit verkeersbord wordt geplaatst in de onmiddellijke nabijheid van de plaats waar de bestuurders voorrang moeten verlenen.

2° Dit verkeersbord wordt slechts geplaatst indien terzelfdertijd het verkeersbord B9 of B15 wordt geplaatst op de openbare weg of op de rijbaan die gevolgd wordt door de bestuurders aan wie voorrang moet verleend worden.

...

b) Het verkeersbord B1 mag niet herhaald worden links van een oprit tot een autosnelweg of van enige rijbaan die met de rijbaan waar zij op uitkomt een hoek vormt die zodanig scherp is dat de bestuurder die voorrang geniet, zou kunnen menen dat dit verkeersbord hem betreft.

c) Het is verboden aan dezelfde uitrit op een kruispunt meer dan twee verkeersborden B1 te plaatsen.

http://www.wegcode.be/secties/mb/mb-111076/863-hs2art8-hs2art8
« Laatst bewerkt op: donderdag 01 december 2011 - 19:02:21 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: E313 krijgt mogelijk vijfde rijstrook
« Reactie #21 Gepost op: donderdag 01 december 2011 - 19:48:17 »
rijbaan. rijbaan. weg of rijbaan ...

Nergens staat dat je bij een B1 naar een andere weg gaat, het kan evengoed naar een andere rijbaan (van dezelfde weg) zijn ... zoals op een oprit  ;)

Het is gewoon een zoveelste misser in de wegcode, meer niet.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: E313 krijgt mogelijk vijfde rijstrook
« Reactie #22 Gepost op: donderdag 01 december 2011 - 20:04:06 »
rijbaan. rijbaan. weg of rijbaan ...

Nergens staat dat je bij een B1 naar een andere weg gaat, het kan evengoed naar een andere rijbaan (van dezelfde weg) zijn ... zoals op een oprit  ;)

Het is gewoon een zoveelste misser in de wegcode, meer niet.
Dat vind ik wel serieus bij de haren gesleurd, hoor
Als ik een B1 moet passeren ga ik er van uit dat ik op een andere weg ga komen

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: E313 krijgt mogelijk vijfde rijstrook
« Reactie #23 Gepost op: donderdag 01 december 2011 - 20:24:03 »
rijbaan. rijbaan. weg of rijbaan ...

Nergens staat dat je bij een B1 naar een andere weg gaat, het kan evengoed naar een andere rijbaan (van dezelfde weg) zijn ... zoals op een oprit  ;)
Idd, naar een andere rijbaan (van eventueel dezelfde weg of straatnaam speelt geen rol), waardoor het dus wel een kruispunt is.

Wat evident is hoeft niet letterlijk in de wegcode te staan, maar men leest het wel uit de context.
Citaat
b) Het verkeersbord B1 mag niet herhaald worden links van een oprit tot een autosnelweg of van enige rijbaan die met de rijbaan waar zij op uitkomt een hoek vormt die zodanig scherp is dat de bestuurder die voorrang geniet, zou kunnen menen dat dit verkeersbord hem betreft.
c) Het is verboden aan dezelfde uitrit op een kruispunt meer dan twee verkeersborden B1 te plaatsen

Citaat
Het is gewoon een zoveelste misser in de wegcode, meer niet.
Welke misser in de wegcode ?  ;)

Of geef me eens een vb van een B1 die niet aan een kruispunt of rotonde staat.

In een verkaveling of woonwijk is het geen probleem dezelfde straten/wegen te vinden die met dezelfde straatnaam 1 of meerdere krusipunten hebben (met voorrang van rechts zonder bord).

Hier tel ik er een viertal binnen amper 500 m (google maps)
- Hulststraat 3 kruispunten met dezelfde Hulststraat
- Gagelstraat 1 kruispunt met dezelfde Gagelstraat
- Veldstraat 1 kruispunt met dezelfde Veldstraat
- Vlierbesstraat  1 kruispunt met dezelfde Vlierbesstraat
« Laatst bewerkt op: donderdag 01 december 2011 - 21:17:34 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: E313 krijgt mogelijk vijfde rijstrook
« Reactie #24 Gepost op: donderdag 01 december 2011 - 20:37:21 »
Idd, naar een andere rijbaan (van eventueel dezelfde weg of straatnaam speelt geen rol), waardoor het dus wel een kruispunt is.

Amai.  ???

Vooraleer er sprake is van een kruispunt, moeten er sowieso minstens 2 openbare wegen samenlopen:

2.9. "Kruispunt" : de plaats waar twee of meer openbare wegen samenlopen..

« Laatst bewerkt op: donderdag 01 december 2011 - 20:40:44 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: E313 krijgt mogelijk vijfde rijstrook
« Reactie #25 Gepost op: donderdag 01 december 2011 - 21:07:58 »
Om een kruispunt te vormen heb je per definitie 2 verschillende wegen nodig.
En waar staat dat in die "per definitie" ? (zie ook post hierboven)
Citaat
2.9. "Kruispunt" : de plaats waar twee of meer openbare wegen samenlopen..
Citaat
2.1. "Rijbaan" : het deel van de openbare weg dat voor het voertuigenverkeer in het algemeen is ingericht.
Citaat
2.38. "Straat" : een openbare weg in een bebouwde kom die geheel of gedeeltelijk omgeven is met bebouwing en met toegangen tot activiteiten langs de weg en die gekenmerkt is door het gedeeld gebruik van de ruimte door verschillende soorten weggebruikers. De wegen die gelegen zijn in een zone 30, ofwel in een woonerf of erf, zijn straten

Citaat
Die zijn er niet aan een oprit of een afrit, dat zijn delen van dezelfde weg
Dus irrelevant voor een kruispunt te vormen, dezelfde rijbaan of weg(naam) of straat(naam) kan dus wel een kruispunt vormen, zelfs meer dan een. Zoals opritten van een autosnelweg.

In een verkaveling of woonwijk is het geen probleem dezelfde straten/wegen te vinden die met dezelfde straatnaam 1 of meerdere kruispunten hebben (met voorrang van rechts zonder bord).
Hier tel ik er een viertal wegen binnen amper 500 m (google maps)

- Hulststraat 3 kruispunten met dezelfde Hulststraat
- Gagelstraat 1 kruispunt met dezelfde Gagelstraat
- Veldstraat 1 kruispunt met dezelfde Veldstraat
- Vlierbesstraat  1 kruispunt met dezelfde Vlierbesstraat

En moesten dat geen kruispunten zijn hoe is dan de voorrang ?  ;D

Zoals ik al dikwijls schreef, wat evident is hoeft niet letterlijk in de wegcode te staan.

Amai.  ???
Nog altijd amai ?  ;)
« Laatst bewerkt op: donderdag 01 december 2011 - 21:30:27 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: E313 krijgt mogelijk vijfde rijstrook
« Reactie #26 Gepost op: vrijdag 02 december 2011 - 00:33:08 »
Ik lees gewoon wat er in die definitie staat....

En die definitie heeft 't nu toch duidelijk over 2 of meer openbare wegen.

Citaat
In een verkaveling of woonwijk is het geen probleem dezelfde straten/wegen te vinden die met dezelfde straatnaam 1 of meerdere kruispunten hebben (met voorrang van rechts zonder bord).
Hier tel ik er een viertal wegen binnen amper 500 m (google maps)

- Hulststraat 3 kruispunten met dezelfde Hulststraat
- Gagelstraat 1 kruispunt met dezelfde Gagelstraat
- Veldstraat 1 kruispunt met dezelfde Veldstraat
- Vlierbesstraat  1 kruispunt met dezelfde Vlierbesstraat

Tja. 'k Snap je punt wel.  Blijft 't feit dat definitie het heeft over ... (neen, 'k ga 't niet nog 's zeggen, dan gaan we zagen).  Dan zou men het begrip "kruispunt" mischien beter ietwat ruimomvattender moeten formuleren.  Nu dekt de vlag de lading eigenlijk niet meer.

Citaat
En moesten dat geen kruispunten zijn hoe is dan de voorrang ?

Denk je dat de voorrang aan rechts enkel op een kruispunt van toepassing is?
« Laatst bewerkt op: vrijdag 02 december 2011 - 00:46:58 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: E313 krijgt mogelijk vijfde rijstrook
« Reactie #27 Gepost op: vrijdag 02 december 2011 - 11:01:52 »
Idd, naar een andere rijbaan (van eventueel dezelfde weg of straatnaam speelt geen rol), waardoor het dus wel een kruispunt is.
Als je die stelling doortrekt, is ook de afrit een KP ...

Neen,  "andere rijbaan"  betekent niet noodzakelijk dat je je op een andere weg begeeft, en maakt dus niet noodzakelijk een KP.

Snelwegparkingetje.
Op het einde staat een B1.
Maar je was nog steeds op de snelweg, zij het op een andere rijbaan ervan.

Citaat
Wat evident is hoeft niet letterlijk in de wegcode te staan, maar men leest het wel uit de context.
Het is allerminst evident, net omdat ook de context het onderscheid wel maakt  ;)

Citaat
Citaat
Het is gewoon een zoveelste misser in de wegcode, meer niet.
Welke misser in de wegcode ?  ;)
Dat de op/afritten geen duidelijk "statuut" gekregen hebben.

Citaat
Of geef me eens een vb van een B1 die niet aan een kruispunt of rotonde staat.
De snelwegparkings hadden we al.
Zgn. "ventwegen" langsheen steenwegen die dezelfde naam / nummer hebben als de steenweg.
Opritten v/d snelweg  ;D

Citaat
In een verkaveling of woonwijk is het geen probleem dezelfde straten/wegen te vinden die met dezelfde straatnaam 1 of meerdere krusipunten hebben (met voorrang van rechts zonder bord).
Klopt.
Volgens de wegcode gaat het dan niet om KPen - per definitie gezien het maar 1 weg is.
Gelukkig staat er ook nergens dat de VVR of B1 enkel op een KP geldt ...  ;)
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: E313 krijgt mogelijk vijfde rijstrook
« Reactie #28 Gepost op: vrijdag 02 december 2011 - 13:25:42 »
Tja. 'k Snap je punt wel.  Blijft 't feit dat definitie het heeft over ... (neen, 'k ga 't niet nog 's zeggen, dan gaan we zagen).  Dan zou men het begrip "kruispunt" mischien beter ietwat ruimomvattender moeten formuleren.  Nu dekt de vlag de lading eigenlijk niet meer.

Het begrip kruispunt had zeker wat beter geformuleerd kunnen worden, meer met betrekking op het verkeer dat er kruist uit andere richtingen-´rijbanen´...

Maar als ik de definities uit het buitenland bekijk die zijn ook zo. Als men maar weet wat men bedoelt...

In de Nederlandse Wegenverkeerswet heb ik die bepaling kruispunt niet gevonden, die zijn slimmer. Best gans weglaten.  :D
http://wetten.overheid.nl/BWBR0006622/Hoofdstuk1/Artikel1/geldigheidsdatum_02-12-2011
Edit: in de Duitse ook niet... mss enkel in onze lappendeken wegcode...  ;D

Maar ik ga toch geen poging doen voor een betere definitie hoor , dat laat ik aan anderen over.  ;)
Hier vind men genoeg ideeën, ik citeer enkele: (is wat langer geworden  ;D )

Citaat
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kruispunt_(verkeer)
Een kruispunt is een gelijkvloers knooppunt van twee wegen. Een kruispunt maakt (gelijkvloerse) uitwisseling van verkeer tussen verschillende wegen mogelijk. Het belangrijkste verschil met een gelijkvloerse kruising is dat op een kruising verkeersstromen elkaar wel kruisen, maar dat er geen verkeer wordt uitgewisseld tussen de wegen die elkaar kruisen.

Citaat
http://www.encyclo.nl/zoek.php?woord=kruispunt
1.kruispunt
 plaats waar wegen elkaar kruisen (1). Synoniem: kruising

2.kruispunt
•een plaats waar twee of meer wegen elkaar kruisen.

3.kruispunt
punt waarop verkeersstromen uit twee significant verschillende richtingen gelijkvloers samenkomen en daarbij niet van richting kunnen of mogen verwisselen


Citaat
Citaat
En moesten dat geen kruispunten zijn hoe is dan de voorrang ?

Denk je dat de voorrang aan rechts enkel op een kruispunt van toepassing is?
Neen, schreef en bedoelde ik ook niet met die vraag.
Het was een hypothetische vraag waar ik het antwoord al wist.  ;)

Edit: in de StVO , in het Duits verkeersrecht-definities/begrippen, en zelfs niet in het Verkehrslexikon nergens bestaat een bepaling van Kreuzung of een synoniem, hoe zou het komen ...  (wel in ### Wikipedia, is niet officieel)

http://www.sicherestrassen.de/Urteile/index.htm?http://www.sicherestrassen.de/Urteile/VKZUrteile.htm
http://www.verkehrslexikon.de/Lexikon.php#K

#
Citaat
A road junction is a location where vehicular traffic going in different directions can proceed in a controlled manner designed to minimize accidents. In some cases, vehicles can change between different routes or directions of travel.
#
Citaat
Un carrefour routier est au sens propre la zone comprise à l’intérieur du prolongement des bordures (ou, s’il n’y a pas de bordures, des rives) de deux chaussées qui se coupent à angle droit ou presque droit. Plus généralement il s’agit de la zone dans laquelle des véhicules se déplaçant sur des routes différentes qui se coupent à angle quelconque, peuvent se rencontrer.
#
Citaat
Eine Straßenkreuzung ist eine Stelle, an der sich zwei oder mehrere Straßen kreuzen. Normalerweise ist es ein plangleicher Knoten, in dem die Straßen auf dem gleichen Niveau liegen. Im Straßenbau wird eine Kreuzung als ein Knotenpunkt definiert, der mindestens drei Knotenpunktsarme besitzt und von zwei durchgehend befahrbaren Straßen gebildet wird.

In Wegenbouw bestaat er wel een definitie verkeersknooppunt = kruispunt, en dat is ruim voldoende.  ;)
Citaat
http://de.wikipedia.org/wiki/Knotenpunkt_(Verkehr)

Ein Knotenpunkt im Verkehr ist ein Ort, bei dem sich mehrere Verkehrswege gleicher Art kreuzen, beispielsweise ein Eisenbahnknoten oder Autobahnkreuz, oder ein Verkehrsweg in einen anderen einmündet. Befinden sich mehrere Verkehrsknoten von Verkehrswegen unterschiedlicher Art in unmittelbarer Nähe und kommt es zum Verkehrsmittelwechsel, nennt man diesen Ort Verkehrsknotenpunkt.

Straßenknotenpunkt

Ein Knotenpunkt im Straßenverkehr ist eine bauliche Anlage, die der Verknüpfung von Straßen oder Wegen dient. Es wird in Erschließungsstraßenknoten, Anschlussknotenpunkt und Verkehrsstraßenknotenpunkt unterschieden.

Im Straßenbau werden verschiedene Formen der Knotenpunkte definiert. Hierbei wird als erstes zwischen plangleichen und planfreien Knoten unterschieden.

Ein plangleicher Knoten ist eine Kreuzung oder Einmündung von Straßen auf gleichem Niveau. Diese Form zeichnet sich dadurch aus, dass sich Verkehrsströme kreuzen oder Verkehrsströme einmünden. Die bekannteste Form ist die Straßenkreuzung. Wenn es eine Straße und eine Eisenbahn ist, die kreuzen, ist es ein Bahnübergang.

Ein planfreier Knoten ist eine Kreuzung oder Einmündung auf unterschiedlichen Niveaus. Die bekanntesten Formen sind Autobahnkreuze und Dreiecke.

Es gibt noch die Sonderform des teilplangleichen Knotenpunktes. Sie sind eine Mischung aus planfreien und plangleichen Elementen. Die bekannteste Form ist die Autobahnauffahrt.

Als Sonderform kann auch der Kreisverkehr angesehen werden, da er ein Niveau aufweist und sich keine Verkehrsströme direkt kreuzen.

Nicht zu verwechseln ist ein Knotenpunkt, der sich hauptsächlich mit den straßenbaulichen Gegebenheiten einer Kreuzung beschäftigt, mit einem Verkehrsknoten, der eine Verkehrskreuzung mit dem dazugehörigen Umfeld beschreibt.
Een snelwegoprit is dus een bekende-bijzondere vorm van verkeersknooppunt of een bijzonder kruispunt.  :D
Wie zoekt die vindt:
Citaat
http://nl.wikipedia.org/wiki/Verkeersknooppunt
Een verkeersknooppunt is een plek waar verkeer uit verschillende richtingen samenkomt
« Laatst bewerkt op: vrijdag 02 december 2011 - 14:59:28 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: E313 krijgt mogelijk vijfde rijstrook
« Reactie #29 Gepost op: vrijdag 02 december 2011 - 15:44:27 »
Snelwegparkingetje.
Op het einde staat een B1.
Maar je was nog steeds op de snelweg, zij het op een andere rijbaan ervan.
Als je op een parking bent, ben je toch niet op de snelweg hé.
Je kan het zover drijven als je wil natuurlijk