Als ik op sterven lig, en ik wil het laatste sacrament krijgen, zou ik het ook niet appreciëren als de priester te laat komt omdat hij geen parking vond. Wat mij betreft, een gelovige dus, scheelt dit niet erg veel met een dokter.
Kan ik best wel inkomen. Ik zelf ben een atheist van het ergste soort (tot grote frustratie van mijn vriendin), maar ik ´geloof´

dat het geloof van vele mensen hun écht wel op hun gemak kan stellen in moeilijke momenten. Kan mij zelfs personen voorstellen die, als ze mochten kiezen wie van beiden te laat zou moeten komen, ze zonder problemen de doktor lieten zoeken naar een parkeerplaats, zolang hun spirituele begeleider maar op tijd zou komen.
Blijven dan de volgende 2 vragen: gebeurt het nog zoveel dat mensen thuis sterven, of zijn dat slechts uitzonderingen en
(heet hangijzer) wélke spirituele begeleiders geef je zo´n kaart en wélke niet ?
Komt er nog eens bij dat ook het begrip ´arts´ langzaam veel diverser wordt. Geldt een kinesist ook ? Of een pediatrist ?
Maar, waarschijnlijk zijn deze verschillen allen niet belangrijk. Mogelijks wordt het zoals JC zegt: de schoonmaakster van de zus van de neef van de premier zal waarschijnlijk sneller zo´n kaart hebben...