Auteur Topic: Vanaf februari parkeerkaarten voor artsen  (gelezen 16116 keer)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Vanaf februari parkeerkaarten voor artsen
« Gepost op: vrijdag 19 januari 2007 - 18:00:29 »
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
Re: Vanaf februari parkeerkaarten voor artsen
« Reactie #1 Gepost op: zaterdag 20 januari 2007 - 12:50:14 »
Ik vrees hier weer voor een aantal typisch belgische toestanden. Een heel aantal mensen zullen wel via-via een kaartje regelen. De uitzondering van autodelen vindt ik dan weer wel goed. Dat is relatief makkelijk te controleren en is een zeer positief initiatief om de drukte in de steden te verminderen. Iets dergelijks mag wel wat extra steun krijgen.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline eliomys

• Gevorderde
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 23 januari 2007 - 00:14:32 »
Tweesnijdend mes, ...

Heeft zekers in theorie zijn voordelen.
Maarre, hadden artsen niet al zo´n voorrecht ?

Geef ook maar zoiets aan vroedvrouwen (vooral tegen de 21e maart  ;))

Ben benieuwd wat ze er in Belgie uiteindelijk gaan van maken  :-\
Beware the barrenness of a busy life.
Socrates

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 23 januari 2007 - 02:00:55 »

Neen. Ze hadden wel een kaart "dringend huisbezoek", maar die had geen enkele wettelijke waarde. En politiemensen in de badsteden aan de Belgische kust hadden de neiging om daar niet veel geloof aan te hechten als daar een wagen van een dokter uit Hasselt enkele uren in overtreding geparkeerd stond.  ;)
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
« Reactie #4 Gepost op: dinsdag 23 januari 2007 - 09:40:40 »
Tweesnijdend mes, ...

Heeft zekers in theorie zijn voordelen.

Ben benieuwd wat ze er in Belgie uiteindelijk gaan van maken  :-\

Ik vermoed dat het iets zal worden als:

- dokters een kaart
- wroedvrouwen een kaart
- vriendjes van de burgemeester een kaart
- vriendjes van de eerste schepen een kaart
- ...

Slechts enkele sukkelaars zonder kaart ! In Wallonië zet je gewoon je partijkaart van de PS aan het raam, dan hoeven ze die parkeerkaarten niet te drukken. Het zou toch op hetzelfde neerkomen.

Citaat
Geef ook maar zoiets aan vroedvrouwen (vooral tegen de 21e maart  ;))

Je moet altijd een veiligheidsmarge in bouwen en die loopt vanaf nu ongeveer ! Neem het maar aan van een ervaringsdeskundige !

"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline eliomys

• Gevorderde
« Reactie #5 Gepost op: dinsdag 23 januari 2007 - 14:40:09 »
ik vraag mij af wat die pastoors/priesters/imammmen/predikanten/rabijnen/dominees/goeroes/druiden/zenleraars (enfin, eender welke religie) aan dringende redenen verzinnen kunnen...

Misschien stervensbegeleiding, maar gebeurt dat nog zoveel ´op lokatie´ ?

Socrates

Offline BBB

• Meer dan expert
  • Hirsch Ballin
« Reactie #6 Gepost op: woensdag 24 januari 2007 - 00:33:31 »
Zeg jongens, ik ben misschien niet de meest onpartijdige persoon in deze kwestie maar het is toch volstrekt normaal dat huisartsen in ieder geval tijdens hun werk geen parkeerboete krijgen als ze met spoed naar een cliënt toemoeten?"Sommigen van hun kunnen gewoon hun job niet fatsoenlijk doen als ze zich aan alle parkeersregels moeten houden. Ik ben zelf patiënt geweest met ernstige ademhalingsaandoeningen, ik zou het niet op prijs hebben gesteld als de arts in een noodgeval een kwartier later komt doordat hij een parkeerplaats moet gaan zoeken.
Ik wil er nu ook niet voor pleiten dat ze alles mogen maar een kaartje met enige vrijstellingen is wel handig en nuttig. Enneh, ik heb niets tegen priesters en dat soort mensen maar je kan de noodzaak van zo'n geloof (voor een deel bij elkaar gefantaseerd) toch niet vergelijken met de noodzaak van het zo snel mogelijk behandelen van een ernstige medische aandoening.

Offline Rafael

• Meer dan expert
« Reactie #7 Gepost op: woensdag 24 januari 2007 - 01:07:56 »
« Laatst bewerkt op: woensdag 24 januari 2007 - 10:59:49 door Rafael »

Offline eliomys

• Gevorderde
« Reactie #8 Gepost op: woensdag 24 januari 2007 - 12:49:54 »
Als ik op sterven lig, en ik wil het laatste sacrament krijgen, zou ik het ook niet appreciëren als de priester te laat komt omdat hij geen parking vond. Wat mij betreft, een gelovige dus, scheelt dit niet erg veel met een dokter.

Kan ik best wel inkomen. Ik zelf ben een atheist van het ergste soort (tot grote frustratie van mijn vriendin), maar ik ´geloof´  ;) dat het geloof van vele mensen hun écht wel op hun gemak kan stellen in moeilijke momenten. Kan mij zelfs personen voorstellen die, als ze mochten kiezen wie van beiden te laat zou moeten komen, ze zonder problemen de doktor lieten zoeken naar een parkeerplaats, zolang hun spirituele begeleider maar op tijd zou komen.

Blijven dan de volgende 2 vragen: gebeurt het nog zoveel dat mensen thuis sterven, of zijn dat slechts uitzonderingen en
(heet hangijzer) wélke spirituele begeleiders geef je zo´n kaart en wélke niet ?

Komt er nog eens bij dat ook het begrip ´arts´ langzaam veel diverser wordt. Geldt een kinesist ook ? Of een pediatrist ?

Maar, waarschijnlijk zijn deze verschillen allen niet belangrijk. Mogelijks wordt het zoals JC zegt: de schoonmaakster van de zus van de neef van de premier zal waarschijnlijk sneller zo´n kaart hebben...  :-\
Socrates

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
« Reactie #9 Gepost op: woensdag 24 januari 2007 - 13:47:10 »
Misschien kunnen we onze eigen godsdienst oprichten, we promoveren onszelf tot hogepriester en ontvangen een parkeerkaart.

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #10 Gepost op: woensdag 24 januari 2007 - 18:14:02 »
Citaat
het is toch volstrekt normaal dat huisartsen in ieder geval tijdens hun werk geen parkeerboete krijgen als ze met spoed naar een cliënt toemoeten?"Sommigen van hun kunnen gewoon hun job niet fatsoenlijk doen als ze zich aan alle parkeersregels moeten houden. Ik ben zelf patiënt geweest met ernstige ademhalingsaandoeningen, ik zou het niet op prijs hebben gesteld als de arts in een noodgeval een kwartier later komt doordat hij een parkeerplaats moet gaan zoeken.

100% akkoord met jou. Het argument van sommigen dat je, als het dringend is, maar een ambulance moet laten komen, kan ik niet onderschrijven.

Citaat van: Rafael
Maar de kans op misbruik...

Inderdaad, die kan je niet uitsluiten. Een aantal politiemensen parkeren niet alleen waar het niet mag, maar rijden zelfs prioritair om pizza te gaan halen, wat ik veel erger vind.

Citaat
Als ik op sterven lig, en ik wil het laatste sacrament krijgen, zou ik het ook niet appreciëren als de priester te laat komt omdat hij geen parking vond. Wat mij betreft, een gelovige dus, scheelt dit niet erg veel met een dokter.

Inderdaad, Rafael. Het psychisch welzijn van een mens is minstens even belangrijk als het fysisch welzijn.

Ook voor mensen die een intense levenscrisis doormaken en/of zelfdoding overwegen, kan een spoedige tussenkomst van een geestelijke begeleider levensnoodzakelijk zijn (ongeacht of de levensbeschouwing van de betrokkene al dan niet een religie inhoudt).

Citaat van: JC
Misschien kunnen we onze eigen godsdienst oprichten, we promoveren onszelf tot hogepriester en ontvangen een parkeerkaart.

Ik vrees dat de kaarten wel zullen voorbehouden worden aan wat men de "bedienaars van de erkende godsdiensten" noemt.  ;)

Offline BBB

• Meer dan expert
  • Hirsch Ballin
« Reactie #11 Gepost op: woensdag 24 januari 2007 - 23:27:54 »
Citaat
Inderdaad, Rafael. Het psychisch welzijn van een mens is minstens even belangrijk als het fysisch welzijn.
Absoluut. Daarom wordt er tegenwoordig ook in de artsenopleiding de nodige aandacht besteed aan het psychische.  ;)
Dat die psychische begeleiding belangrijk is dat erken ik maar ik heb wat moeite met de docrtrine van veel religies. Zolang echter andere mensen er behoefte aan hebben gun ik het hun natuurlijk graag.  ;)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #12 Gepost op: donderdag 25 januari 2007 - 00:06:50 »
Dat die psychische begeleiding belangrijk is dat erken ik maar ik heb wat moeite met de docrtrine van veel religies. Zolang echter andere mensen er behoefte aan hebben gun ik het hun natuurlijk graag.  ;)

Ook gelovige mensen hebben wel eens moeite met de doctrine van één of andere religie. Mij leidt dat er evenwel niet toe om dan maar het kind met het badwater weg te gooien. Ik ben mij er bewust van dat mijn verstand veel te beperkt is om God altijd te begrijpen, maar ik ben gelukkig dat hij mij wel altijd begrijpt en liefheeft.

Persoonlijk heb ik er geen last van, maar met het oog op de gelovige forumbezoekers in het algemeen, zou ik het wel waarderen dat je destructieve opmerkingen over hun geloof (zoals "voor een deel bij elkaar gefantaseerd") achterwege laat. Met dank voor jouw begrip hiervoor.

Offline benny stinkens

• Meer dan expert
« Reactie #13 Gepost op: donderdag 25 januari 2007 - 10:26:35 »

Eliomys schreef

Citaat
Kan mij zelfs personen voorstellen die, als ze mochten kiezen wie van beiden te laat zou moeten komen, ze zonder problemen de doktor lieten zoeken naar een parkeerplaats, zolang hun spirituele begeleider maar op tijd zou komen.

Ik kan me ook voorstellen dat een vader/moeder nog voor de dokter en de priester eerder een zoon of dochter bij zich wil hebben alvorens hij/zij de laatste adem uitblaast.

Gaan we die dan ook een kaart moeten geven  ::)

Offline eliomys

• Gevorderde
« Reactie #14 Gepost op: donderdag 25 januari 2007 - 23:19:40 »
Ook voor mensen die een intense levenscrisis doormaken en/of zelfdoding overwegen, kan een spoedige tussenkomst van een geestelijke begeleider levensnoodzakelijk zijn (ongeacht of de levensbeschouwing van de betrokkene al dan niet een religie inhoudt).

Dus ook privaat-stervensbegeleiders, alle psychologen, alle psychiaters, alls rebirthing-docenten, alle medewerkers van de van de zelfmoordtelefoondienst, begeleiders en leden van hulpgroepen in het algemeen, ...

Misschien krijg je binnenkort als je je aanmeldt voor zo´n hulpgroep een pakje parkeerkaarten mee die je dan kan verdelen aan je vrienden ! ik wet dat je snel weer ´populair´ wordt bij je kameraden !

Ik vrees dat de kaarten wel zullen voorbehouden worden aan wat men de "bedienaars van de erkende godsdiensten" noemt.

Wel dát vind ik nu eens discriminerend ! De ´waarde´ van je religie wordt dus afgemeten naar gelang het aantal anderen die er ook in gelooft...  :-\

Ik kan me ook voorstellen dat een vader/moeder nog voor de dokter en de priester eerder een zoon of dochter bij zich wil hebben alvorens hij/zij de laatste adem uitblaast.
Gaan we die dan ook een kaart moeten geven  ::)

Hahaha, geniaal Benny ! Laten we alle zonen en dochters een kaart geven  :D

Ik ben ervoor !

Enige minpuntje is dan dat zodra je je laatste familielid hebt verloren, je ook nog eens een brief in je bus krijgt met de melding dat je kaart nu niet meer geldig is. Tof !  :-X
Socrates