Auteur Topic: Rekeningrijden wordt onbetaalbaar voor automobilist  (gelezen 1507 keer)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Rekeningrijden wordt onbetaalbaar voor automobilist
« Gepost op: maandag 20 februari 2012 - 19:06:31 »
Citaat van: GVA
Rekeningrijden wordt onbetaalbaar voor automobilist

Wie zijn auto nodig heeft voor zijn werk, dreigt het slachtoffer te worden van het rekeningrijden. [...]

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid1121548/automobilist-dupe-van-rekeningrijden.aspx
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Rekeningrijden wordt onbetaalbaar voor automobilist
« Reactie #1 Gepost op: maandag 20 februari 2012 - 19:32:48 »
Blijkbaar moet iedereen die werkt, daar in dit land uiterst zwaar voor gestraft worden.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline KV

• Meer dan expert
« Reactie #2 Gepost op: maandag 20 februari 2012 - 19:38:12 »
Ooit gaan ze over de top, en dat is het te laat

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #3 Gepost op: maandag 20 februari 2012 - 21:58:12 »
Komt er zeker niet door, dat krijgen ze technisch en administratief nooit geregeld.
Citaat
Dit mag de gemiddelde chauffeur niet meer geld kosten en zou kostenneutraal moeten zijn. Maar dat is onmogelijk, zo heeft de VAB berekend. Het controlesysteem alleen al - gps om de auto te lokaliseren, communicatiesysteem, enz. - kost evenveel als de belastingen nu opbrengen.

Of er moest een mirakel gebeuren.  ;D   (de Duitsers hebben er voor hun Autobahnmaut(LKW) ook vele jaren op gedaan)

De jaarlijkse verkeersbelasting die zal wel verhoogd worden na de verkiezingen, geoefend met formules hebben ze al.  :D
« Laatst bewerkt op: maandag 20 februari 2012 - 22:02:53 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Rafael

• Meer dan expert
« Reactie #4 Gepost op: maandag 20 februari 2012 - 23:24:28 »

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #5 Gepost op: dinsdag 21 februari 2012 - 00:54:35 »
Toch jammer dat ik nog wil werken, tegen dan kan ik beter zorgen dat ik buiten lig en kan gaan doppen. Geen wekker meer om 4u30, 's avonds niet meer moe, geen drukte, geen stress, hele dagen doen waar je zin in hebt, en wat is het, € 300 netto minder in de maand? Want de wagen kan buiten dan, scheelt een pak.

Ik begrijp je, Rafael, en ik ben blij dat ik niet meer moet werken in België, want ik legde er 110 km per werkdag af.

Ik vertrok om 06:40 u. en kwam thuis om 17:20 u. Met de trein zou ik thuis moeten vertrekken om 05:30 en er terugkeren om 18:05 (als de treinen geen vertraging hebben en ik geen aansluiting mis). Bijna 2 uur minder vrije tijd per dag dus.

Maar ik vind het vreselijk dat ze het in een land zo ver gekregen hebben dat een 25-jarige er al tegen opziet om nog te gaan werken.

Als die kilometerheffing in de plaats  zou komen van de BIV en de verkeersbelasting, dan gaan er dus mensen zijn die al een eerste keer BIV betaald hebben bij de aankoop van hun auto en nu nog een tweede keer BIV gaan betalen in de vorm van een kilometerheffing.

En wat gaan ze met de buitenlanders doen? Want voor onze wagens, die in Duitsland ingeschreven zijn, hoeven wij geen BIV in België te betalen, en dus ook geen vervangende kilometerheffing. En vermits we verkeersbelasting in Duitsland betalen, hoeven we in België niet nog eens verkeersbelasting of vervangende kilometerheffing te betalen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Jari

• Expert
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #6 Gepost op: donderdag 23 februari 2012 - 11:52:15 »
De Belgen zullen maar weer betalen...
Ik zou ook beter gaan doppen Rafael, ben het volledig eens met je!