Auteur Topic: iemand laten schrikken? BOETE!  (gelezen 4035 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
iemand laten schrikken? BOETE!
« Gepost op: zaterdag 26 mei 2012 - 14:11:00 »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: iemand laten schrikken? BOETE!
« Reactie #1 Gepost op: zaterdag 26 mei 2012 - 14:23:46 »
De bestuurder van een voorbijkomend politievoertuig schakelt zijn sirene in... ik schrik... GAS voor die politiebeamte?

Terwijl ik voorbijkom, begint een wegenarbeider met zijn drilboor te werken... ik schrik... GAS voor die arbeider?

Ik gebruik mijn claxon om een ongeval te vermijden... een voetganger schrikt... GAS voor mij?


Zoals ze hier zeggen: "Die sind nicht ganz dicht."
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: iemand laten schrikken? BOETE!
« Reactie #2 Gepost op: zaterdag 26 mei 2012 - 16:39:46 »
M'n zoontje is nogal nen deugniet, niet verlegen om een frats meer of minder.  Hij wéét dat 'm zijn zus makkelijk kan laten schrikken, en dat 'm haar daarmee de kast kan opjagen.  En hoe kwader zij wordt, hoe plezanter hij 't vindt.  Of wat had je gedacht?  Doet natuurlijk niks liever dan zich achter een boom, verlichtingspaal te verstoppen, en dan ineens BOE ! te roepen.  ..... GAS voor mij?  Ik ben namelijk verantwoordelijk voor de daden van m'n minderjarig zoontje.

Afgelopen nacht had ik net de zuigslang aan een tank gekoppeld, wanneer ineens de boer vanuit de melkstand naast mij staat.  Hij was druk doende met een moeilijke geboorte van een kalf.  Daardoor had hij mij niet horen komen.  En omgekeerd verwachtte ik hem daar evenmin.  En de stal is zodanig georiënteerd dat ik het licht in de stallingen niet kon zien branden.  Anders weet je al dat er daar nog volk op de been is.  Ik weet niet wie van ons beide nu het hardste schrok: de boer of ik. .... GAS voor ons beiden?  (Een kat die onverwachts van onder die koeltank wegspurt in het donker, is ook nog zoiets waar ge u rot van kunt verschieten.  Maja, een kat kunt ge niet laten betalen, zeker?).

Een motard draait zijn gashendel open, en stuift er vandoor.  Ik zit op een terrasje en schrik daar behoorlijk van.  GAS voor die motard?

Mijn schoonvader moet plots hard niezen.  Ik was eventjes bijna ingedommeld op de achterbank en schrik ervan.  GAS voor schoonpa?
« Laatst bewerkt op: zaterdag 26 mei 2012 - 21:14:03 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: iemand laten schrikken? BOETE!
« Reactie #3 Gepost op: zaterdag 26 mei 2012 - 23:24:48 »
Zoals ze hier zeggen: "Die sind nicht ganz dicht."

In mol is er nen hoek af .
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: iemand laten schrikken? BOETE!
« Reactie #4 Gepost op: maandag 28 mei 2012 - 05:58:51 »
Vorige nacht was ik mijn vrachtwagen tegen de loskade aan het plaatsen in Aarlen toen ik plots een lichtflits zag.
Heuu?? Flitsen hier, dat kan niet.
Op de spoorweg er net naast ook geen trein te zien waarvan de kabels ook soms flitsen/vonken geven.
Terzelfder tijd een luide knal van vuurwerk die ze begonnen afschieten een honderdtal meter verder.
Ik was zodanig uit mijn doen dat ik het alarm niet uitgeschakeld kreeg binnen in de winkel.

Naar wie moet ik de boete sturen? ;D

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: iemand laten schrikken? BOETE!
« Reactie #5 Gepost op: zaterdag 09 juni 2012 - 22:06:01 »
En het gaat met die GAS-boetes, helaas van kwaad naar erger:

Bron en ©: De Standaard

Een paar vragen die mij dan spontaan te binnen schieten:

1) Welke voorwaarden worden er gesteld inzake opleiding/diploma van zo'n GAS ambtenaar?
2) Hebben de vaststellingen van zo'n GAS-ambtenaar evenveel bewijskracht als de vaststellingen van een bevoegd persoon?
3) Is de weggebruiker dan niet overgeleverd aan NOG meer willekeur inzake vervolging?  (Ambtenaar van gemeente x beboet wél, die van gemeente Y niet, verschillende tarieven,....)
4) Wat doet de politie dan eigenlijk nog?

« Laatst bewerkt op: zaterdag 09 juni 2012 - 22:10:13 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: iemand laten schrikken? BOETE!
« Reactie #6 Gepost op: zaterdag 09 juni 2012 - 22:33:21 »
1) Welke voorwaarden worden er gesteld inzake opleiding/diploma van zo'n GAS ambtenaar?

Sanitair installateur met specialiteit aard-, butaan- en propaanGAS.

Terloops: een schrijnwerker-optieker is iemand die WC-brillen vervaardigt.

Citaat
2) Hebben de vaststellingen van zo'n GAS-ambtenaar evenveel bewijskracht als de vaststellingen van een bevoegd persoon?

Hij neemt wellicht een foto met zijn GSM.

Citaat
3) Is de weggebruiker dan niet overgeleverd aan NOG meer willekeur inzake vervolging?  (Ambtenaar van gemeente x beboet wél, die van gemeente Y niet, verschillende tarieven,....)

Niet alleen dat. De ambtenaar schrijft zijn collega van de fanfare niet op. Maar wel de leverancier van de beenhouwer die het niet ziet zitten om 500 meter te voet te gaan met een half varken op zijn rug.

Citaat
4) Wat doet de politie dan eigenlijk nog?

PVs opstellen voor trajectcontroles.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: iemand laten schrikken? BOETE!
« Reactie #7 Gepost op: zondag 10 juni 2012 - 11:04:51 »
PVs opstellen voor trajectcontroles.

Wat houdt dat in? 

1) Digitaal, dus niet om de zoveel tijd een filmrolleke gaan steken.  Noch ter plaatse staan flitsen.
2) De foto's bekijken en beoordelen.
3) Van de DIV krijgen ze gegevens van de titularishouder toch in een wip, nee?
4) Pv opstellen, in een enveloppe steken, dichtvouwen, verzenden en hop: klaar.

En moe dat ze daar van worden, en waarschijnlijk later nog moeder.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: iemand laten schrikken? BOETE!
« Reactie #8 Gepost op: zondag 10 juni 2012 - 15:44:01 »
En het gaat met die GAS-boetes, helaas van kwaad naar erger:

Bron en ©: De Standaard
De "boetes" worden ook verdubbeld , en dus erg lucratief om de stadskassen te spijzen - wat een aantal gemeenten zelfs al volledig illegaal doen !

Citaat
1) Welke voorwaarden worden er gesteld inzake opleiding/diploma van zo'n GAS ambtenaar?
Voor de sanctionerende ambtenaar zijn er wel voorwaarden om enig academisch niveau te hebben, maar de "vaststellers" zijn maar al te vaak ofwel hun normaal personeel, ofwel specifiek via sociale tewerkstellingsprojecten ingehuurde losers die geen deftige job meer konden vinden .

Kennis van de wegcode zal uiteraard minimaal zijn, bij beide soorten ambetantenaren, dus dat wordt nog lachen ...
Voor wie de wegcode kent tenminste.
Voor de rest wordt het vaak, en vaak onterecht betalen ...

Citaat
2) Hebben de vaststellingen van zo'n GAS-ambtenaar evenveel bewijskracht als de vaststellingen van een bevoegd persoon?
Daarvoor zal men dan wel eerst de verkeerswet en de wegcode moeten veranderen ...

Citaat
3) Is de weggebruiker dan niet overgeleverd aan NOG meer willekeur inzake vervolging?  (Ambtenaar van gemeente x beboet wél, die van gemeente Y niet, verschillende tarieven,....)
De grootste willekeur zal het gevolg zijn, en uiteraard ook het lucratieve karakter van de boetes die dan volledig voor de gemeente zijn.
Wetgever, vaststeller, en sanctionerend ambtenaar ... alles is in gemeentedienst bij het GAS.

Gas is een totale aanfluiting van de rechtsstaat, en het zou me niet verwonderen dat ze hiermee hun hand gaan overspelen, nl. dat het ganse boeltje door de EU dan wel later het EHRM naar de vuilbak verwezen wordt.


Citaat
4) Wat doet de politie dan eigenlijk nog?
Zich volledig wijden aan de criminaliteit ?

Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: iemand laten schrikken? BOETE!
« Reactie #9 Gepost op: zondag 10 juni 2012 - 15:58:05 »
1) Digitaal, dus niet om de zoveel tijd een filmrolleke gaan steken.  Noch ter plaatse staan flitsen.
En veel meer gevallen, zeker aan totaal waanzinnige snelheidsbeperkingen zoals Gentbrugge  ...
Blijkbaar 3600 / dag !

Er is daar voor een bestuurder geen enkele reden waarom je trager zou moeten hé.
Enkel wat borden ...

Dat Crevits haar klote-snelwegen eens deftig repareert, ipv trajectcontroles te installeren !

Citaat
2) De foto's bekijken en beoordelen.
3) Van de DIV krijgen ze gegevens van de titularishouder toch in een wip, nee?
Iedere keer opvragen, controleren tegen het voertuig op de foto (als ze dat nog doen) , PV opmaken.

Er is  - natuurlijk - al geopperd om ook dit uit te besteden aan een privébedrijf ...
Kwestie van maximaal te inkasseren.

Verkeersveiligheid ?
Daar heeft het al verkeersbeleid jaren niets meer mee te zien ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: iemand laten schrikken? BOETE!
« Reactie #10 Gepost op: zondag 10 juni 2012 - 22:47:36 »
Gas is een totale aanfluiting van de rechtsstaat, en het zou me niet verwonderen dat ze hiermee hun hand gaan overspelen, nl. dat het ganse boeltje door de EU dan wel later het EHRM naar de vuilbak verwezen wordt.

Dat duurt nog wel pakweg 5 jaar. Nog 5 jaar later wordt België dan in Straatsburg maar weer eens veroordeeld omdat het de regels niet toepast. Intussen hebben ze 10 jaar binnengerijfd.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."