Als ik statements tegenkom die niet kloppen met wat er in de wetgeving staat, zal ik dat laten weten
Naar jou bescheiden mening, wil niet zeggen dat het juist is.
Je zal met betere argumenten - uit de verkeerswetgeving - moeten af komen dan dat.
En wil je ook je opmerkingen en commentaar, vooral over wegbeheerders, bewaren voor het forum genaamd "infrrastructuur", hier is dat allemaal niet van toepassing.
Dat komt hier binnengevallen en gaat eens zeggen wat de
locals moeten doen ...
Dat werkt niet echt zo.
Punt is dat verkeerswetgeving en verkeersinfrastructuur helemaal niet gescheiden kunnen worden.
Wat er in de praktijk staat, is wat er volgens de wetgeving eigenlijk zou nageleefd moeten worden ...
Als weggebruiker kom je op je weg een D1 tegen, einde verhaal, wat doe je dan op basis van het verkeersreglement ?
Verkeersreglement, vraag en antwoord, da's alles.
Puur verkeersreglement en je eerste situatie ?
D1 volgen ... iedereen verplicht linksaf.
Er is immers geen enkele reden in de wegcode om te stellen dat die niet zou gelden.
Je kan er veel fantasietjes rond vertellen, maar de D1 staat duidelijk zichtbaar als je dit KP nadert ...
Geef me 1 reden - uit de verkeerswetgeving uiteraard - waarom je die plots niet zou moeten opvolgen

Maar quasi niemand gaat dergelijke opstelling in de praktijk zo interpreteren, en het is hoogst onwaarschijnlijk dat het effectief zo bedoeld is.
Dus als je het niet erg vindt ga ik met Michel of anderen verder, dan is het tenminste een constructief gesprek.
Het is inderdaad gemakkelijker je te wikkelen in foutieve veronderstellingen die misschien mooi uitkomen voor 1 plaats ... maar elders
botsen.
Of dat ook constructiever is

Daar durf ik stevig aan te twijfelen.
Baseer je veronderstellingen een aannames best ook niet op wat je in de praktijk langs de weg ziet, want je komt bedrogen uit ...