Auteur Topic: Electrisch raam geblokkeerd  (gelezen 5126 keer)

Offline rozeke

• Expert
  • Geslacht: Vrouw
Electrisch raam geblokkeerd
« Gepost op: dinsdag 17 juli 2012 - 09:13:40 »
Ik hoop dat dit dus geen voorbode is van wat we met die Citroën nog gaan voor krijgen, maar goed ...

Sinds vanmorgen krijg ik het raam aan de bestuurderszijde niet meer naar beneden. Je hoort wel nog een soort klik als je op de knop naar boven drukt, wat me doet vermoeden dat het motortje wel nog werkt. Maar naar beneden: geen kik. Gisteren werkte het prima. Nu heb ik vanmorgen die zijde wel zo ongeveer helemaal kunnen afwassen (die duiven ... arrghh!), maar daar kan het toch niet aan liggen?

Ik heb donderdag hoe dan ook wel een afspraak in de garage voor onderhoud, maar goed, ik pols al eens ...

wooter

• Gast
Re: Electrisch raam geblokkeerd
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 17 juli 2012 - 09:35:58 »
 ;D

Offline rozeke

• Expert
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 17 juli 2012 - 09:39:36 »
 ::) 't Is niet grappig ... Nu ja, da's het risico natuurlijk. Probleem is: hoe los ik het op. Ik kan me moeilijk voorstellen dat dat raam nu geblokkeerd is door duivens*** ;) al is het wel toevallig!

Offline KV

• Meer dan expert
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 17 juli 2012 - 10:49:06 »
nog een geluk dat het dicht is  :-\
het zou wel eens een teken kunnen zijn ivm de algemene toestand van de wagen  :-[

Offline rozeke

• Expert
« Reactie #4 Gepost op: dinsdag 17 juli 2012 - 11:20:47 »
Tja, of het is een geïsoleerd probleem. Dat weet je natuurlijk niet en dat is het risico dat we genomen hebben.

Met onze andere Corsa bv hebben we dat ca een jaar geleden met de ruitenwissers aan de hand gehad, maar voor het overige is er met die wagen niks aan de hand. Dat valt moeilijk te voorspellen.

Uiteindelijk: we hebben er ook niks voor betaald, dus ... het is wel heel vervelend natuurlijk maar je kan toch nooit voorspellen welke problemen je met een auto gaat hebben. Da's koffiedik kijken. (Dit gezegd zijnde zal zo'n nieuw mechanisme wel iets kosten vrees ik. Maar afwachten wat er precies aan scheelt ...)

Ik blijf het trouwens wel toevallig vinden dat het net vanmorgen blokkeert nadat ik de hele boel heb staan afwassen.
« Laatst bewerkt op: dinsdag 17 juli 2012 - 11:47:46 door rozeke »

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
« Reactie #5 Gepost op: dinsdag 17 juli 2012 - 16:05:15 »
nog een geluk dat het dicht is  :-\

Inderdaad.

Ik zou dat raam niet meer proberen te openen. Want als het niet meer sluit, moet je een gat in de vloer boren om het regenwater te laten weglopen.  ;D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline rozeke

• Expert
« Reactie #6 Gepost op: dinsdag 17 juli 2012 - 16:10:49 »
Regenwater ... of erger (zie hoger)  ;) ;D.

Offline rozeke

• Expert
« Reactie #7 Gepost op: woensdag 18 juli 2012 - 16:59:20 »
Gisteren toch even met de vorige eigenaar gebeld ;) . Waarschijnlijk een vals contactje. We wisten inderdaad wel dat zij dat ook al gehad hebben. Nu toch even de garage laten kijken ...

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #8 Gepost op: woensdag 18 juli 2012 - 21:54:15 »
Waarschijnlijk een vals contactje.

In het Duits hebben ze daar een mooi woord voor: "Wackelkontakt".

Zoals de patienten die geen tandpijn meer hebben zodra ze bij de tandarts aankomen: als je ermee naar de garage rijdt, werkt het weer.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline rozeke

• Expert
« Reactie #9 Gepost op: woensdag 18 juli 2012 - 22:04:08 »
Het werkt nog steeds niet hoor, maar ja wij blijven daar liever met onze vingers af ;) . Schoonbroer is nogal handig, maar wij hebben allebei 2 linker handen ... Ik zal het morgen wel vragen in de garage.

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #10 Gepost op: donderdag 19 juli 2012 - 09:12:30 »
Schoonbroer is nogal handig, maar wij hebben allebei 2 linker handen ...

In de pathologie is het misschien niet zo erg als je wat verkeerd snijdt... alvast het lijk zal er zich niet over beklagen.  :D

Offline rozeke

• Expert
« Reactie #11 Gepost op: donderdag 19 juli 2012 - 09:17:18 »
Gelukkig niet nee  ;D.

Offline rozeke

• Expert
« Reactie #12 Gepost op: donderdag 19 juli 2012 - 13:44:44 »
Dat raam valt gelukkig mee en kan gerepareerd worden zonder het hele mechanisme te vervangen. De rest van het onderhoud slaat wel euh ... een beetje tegen  :-\. Enfin ja: dan is de wagen ook wel volledig in orde (hoop ik).

Ik heb wel de indruk, zowel met de beide Corsa's als nu met de Citroën, dat ze hier in NL in de garage toch grondiger zijn dan in België. Of is dat nu maar een gedacht van mij?

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #13 Gepost op: donderdag 19 juli 2012 - 16:47:34 »
Ik heb wel de indruk, zowel met de beide Corsa's als nu met de Citroën, dat ze hier in NL in de garage toch grondiger zijn dan in België. Of is dat nu maar een gedacht van mij?
Kan een gedacht zijn. In elk geval is - in principe - ´grondiger en prijswaardiger zijn´ de beste manier om aan klantenbinding te doen.

Mss zijn er in BE garages die hun klanten wat s€lecteren... naargelang vo€rtuig/kms, dus waar ze meer aan verdienen, toch als ze teveel klanten hebben...
of is dat ook maar een gedacht ?  ;)
« Laatst bewerkt op: donderdag 19 juli 2012 - 16:52:13 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #14 Gepost op: donderdag 19 juli 2012 - 19:35:04 »
In Nederland zijn de prijzen vaak wat hoger.
Kan die Citroën Felix in Brecht wel aanraden, ben daar zeker een tevreden klant van.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien