Werkt ook bij mijn 2 notebooks (Win 8/Google Chrome, Win XP/IE 8 )
Bij de vragen -eerder voor de politie- over xx-minuten en x-uur
heb ik maar gegist en lag er altijd naast.
Ik heb wel een vermoeden dat enkele vragen niet kloppen...
edit: of ik heb te snel geantwoord zonder uitvoerig te lezen.
Er zijn 2 vragen waar achter C) Neen staat als goed antwoord maar men is sneller geneigd NEEN (in blokje) onderaan te drukken wat een foutief antwoord geeft alhoewel het ook "neen" is.
edit: allez na 3 herhalingen toch max gehaald... (en die gissingen ken ik nu vanbuiten na spieken) Grafisch mooi gedaan, overigens.
Vraag 30 : mistachterlicht aansteken, daar lijkt me "hevige regen" té interpreteerbar en minder als 100 m zichtbaarheid én... veel correcter, dus antwoord C) GENOMEN ipv antwoord A) Altijd
Ik ga mijn achtermistlicht
niet altijd - evtl bijkomend - ontsteken bij hevige regen. Stel voor je staat ergens aan te schuiven in de bebouwde kom of xx-minuten in de file op de snelweg.
Van spray is dan totaal geen sprake. Het voornaamste doel van het mistachterlicht is steeds voldoende zichtbaar te zijn.
Maar ze mogen ook niet zeer storend of verblindend zijn.
De strikte regel
luidt echter: ("hevige =felle")
2° Achteraan, de rode lichten. Bovendien, wanneer het voertuig voorzien is van achtermistlichten, moeten deze lichten gebruikt worden bij mist of sneeuwval die de zichtbaarheid verminderen tot minder dan 100 m alsook bij felle regen. Deze lichten mogen in geen andere omstandigheden gebruikt worden.
http://wegcode.be/wetteksten/secties/kb/wegcode/199-art30
Ik verbind de neerslagvormen extra met dezelfde kleur als·ook (voegwoord)
1en ook; evenals
Let vooral op
en... ik lees dan -meer begrijpend- zo: ...
bij mist of sneeuwval die de zichtbaarheid verminderen tot minder dan 100 m en ook bij felle regen. Deze lichten mogen in
geen andere omstandigheden gebruikt worden.
Nog eens de vraag (30): (foto plas water met enkele neervallende druppels)
Het regent hevig. Wanneer moet je het achtermistlicht ontsteken ?
A) Altijd
B)...
C) Als de zichtbaarheid minder is als 100 m.
Mijn strikte vraag nu
: waarom is C) minder juist - zelfs foutief - dan A) en zou A) het enige correcte antwoord zijn ?
maw moet ik bij "lichte" regenval die de zichtbaarheid echter verminderd tot minder als 100 m (door veel spray (f) snelheid en verkeer) geen mistachterlicht ontsteken en bij felle regen als ik in de snelwegfile staat wel ?