Ik snap niet goed wat dat met privacy te maken heeft, maar soit. Die camera filmt toch geen personen, doch een zaak: een nummerplaat. Vervolgens gaat er een alarm af in het dienstvoertuig, en kunnen ze de betrokkene staandehouden. Om dan vervolgens zélf vast te stellen of en zo ja, wat er precies scheelt. Het is toch niet zo, dat de boete automatisch wordt verzonden als het apparaat een alarm geeft bij nummerplaat X of Y? De (logische) consequenties zijn er pas NA een staandehouding en een controle. Is de bestuurder in orde, kan hij gewoon verder rijden zonder problemen. En dan is het probleem van een onterecht alarm toch meteen van de baan, of niet? En daarbij. Bij een gewone wegcontrole, kan die chauffeur even goed tegen de lamp lopen. Als ik hier nog maar gewoon een simpele supermarkt binnenwandel, hebben ook 35 camera's mij gefilmd. En die filmen wel degelijk personen. Geen kat -ook de privacycommissie niet- die daar een probleem van maakt. Maar bij een rijdende nummerplaatherkenning, zou er dan ineens wél een probleem zijn inzake privacy?