Auteur Topic: 5 jaar cel voor hardleerse verkeerszondaar  (gelezen 5499 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: 5 jaar cel voor hardleerse verkeerszondaar
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 19 juni 2013 - 15:47:21 »
5 jaar vind ik bijzonder weinig voor iemand die 29 jaar riskeerde.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: 5 jaar cel voor hardleerse verkeerszondaar
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 19 juni 2013 - 15:50:32 »
inderdaad. 

En hij heeft toch kansen genoeg gehad, maar veegt er overal vierkant z'n voeten aan.  Blijven rijden (verval of niet), en levensgevaarlijke capriolen blijven uithalen, doet hij toch.  Dan rest er op den duur weinig anders meer over om hem uit het verkeer te weren.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

wooter

  • Gast
Re: 5 jaar cel voor hardleerse verkeerszondaar
« Reactie #3 Gepost op: vrijdag 21 juni 2013 - 10:55:40 »
Anderzijds... 2 kinderen molesteren is goedkoper dan een resem verkeersovertredingen plegen.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: 5 jaar cel voor hardleerse verkeerszondaar
« Reactie #4 Gepost op: vrijdag 21 juni 2013 - 13:34:25 »
Het gaat hier dan wel niet om een eenmalig misdrijf:

- dermate dikwijls een levenslang rijverbod negeren en dermate veel zware verkeersovertredingen plegen (o.a. het negeren van verkeerslichten), dat hij in principe 29 jaar achter de tralies moest blijven.
- boetes niet betalen en niet verschijnen op de rechtbank.
- een strafregister dat 24 bladzijden telt.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: 5 jaar cel voor hardleerse verkeerszondaar
« Reactie #5 Gepost op: vrijdag 21 juni 2013 - 15:25:51 »
Anderzijds... 2 kinderen molesteren is goedkoper dan een resem verkeersovertredingen plegen.

Dat moet dan ook aangepakt worden, maar is nog altijd geen excuus om dergelijke verkeerscriminelen hun capriolen vrolijk te laten botvieren en anderen in gevaar te brengen.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: 5 jaar cel voor hardleerse verkeerszondaar
« Reactie #6 Gepost op: zaterdag 22 juni 2013 - 11:32:18 »
Blijkbaar komen die 5 jaar, bovenop een celstraf van al 8 jaar die hij momenteel uitzit, en moet hij nog in Brussel en Vilvoorde terechtstaan.

http://www.deredactie.be/permalink/1.1657184
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: 5 jaar cel voor hardleerse verkeerszondaar
« Reactie #7 Gepost op: zaterdag 22 juni 2013 - 15:11:45 »
Het is inderdaad een zware jongen, bij wie de kans op recidieve mij groot lijkt als hij ooit weer vrijkomt.

Een gevaar voor de maatschappij en voor zichzelf, voor wie een gevangenis daardoor de plaats is waar hij thuishoort. Alleen jammer dat zo een kerel dan 500 Euro per dag aan de maatschappij kost.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: 5 jaar cel voor hardleerse verkeerszondaar
« Reactie #9 Gepost op: zondag 23 juni 2013 - 22:46:20 »
De onverbeterlijken...
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

wooter

  • Gast
Re: 5 jaar cel voor hardleerse verkeerszondaar
« Reactie #10 Gepost op: maandag 24 juni 2013 - 11:44:16 »
Het is inderdaad een zware jongen, bij wie de kans op recidieve mij groot lijkt als hij ooit weer vrijkomt.

Een gevaar voor de maatschappij en voor zichzelf, voor wie een gevangenis daardoor de plaats is waar hij thuishoort. Alleen jammer dat zo een kerel dan 500 Euro per dag aan de maatschappij kost.
Totnogtoe geen slachtoffers gemaakt.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: 5 jaar cel voor hardleerse verkeerszondaar
« Reactie #11 Gepost op: maandag 24 juni 2013 - 11:58:32 »
Totnogtoe geen slachtoffers gemaakt.

Suggereer je nu dat men maar moet wachten tot hij eerst een slachtoffer maakt, ipv duizenden onschuldige weggebruikers te beschermen tegen zijn levensgevaarlijke capriolen?   
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: 5 jaar cel voor hardleerse verkeerszondaar
« Reactie #12 Gepost op: maandag 24 juni 2013 - 14:48:13 »
Totnogtoe geen slachtoffers gemaakt.

Suggereer je nu dat men maar moet wachten tot hij eerst een slachtoffer maakt, ipv duizenden onschuldige weggebruikers te beschermen tegen zijn levensgevaarlijke capriolen?   

Nog geen slachtoffers gemaakt, ondanks alle pogingen die hij daartoe al ondernomen heeft, en dat wellicht voornamelijk aan de andere weggebruikers te danken heeft.

Slachtoffers vermijden als het risico daarop exorbitant hoog is? Neen, pas als er al een aantal gevallen zijn. Want die worden dan plots allemaal weer gezond en wel als die kerel achter de tralies zit.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: 5 jaar cel voor hardleerse verkeerszondaar
« Reactie #13 Gepost op: dinsdag 25 juni 2013 - 12:25:03 »
Van het ogenblik dat die weer de kans ziet, kruipt die weer achter 't stuur.

wooter

  • Gast
Re: 5 jaar cel voor hardleerse verkeerszondaar
« Reactie #14 Gepost op: dinsdag 25 juni 2013 - 14:59:09 »
Totnogtoe geen slachtoffers gemaakt.

Suggereer je nu dat men maar moet wachten tot hij eerst een slachtoffer maakt, ipv duizenden onschuldige weggebruikers te beschermen tegen zijn levensgevaarlijke capriolen?    
Ik weet het niet. Ik weet niet wat voor verkeersovertredingen het waren. Maar als het zoals bij menig ander autobestuurder voornamelijk inbreuken zijn op de maximum snelheidslimiet, dan uh... Sja...

Van wat ik verneem waren het overigens overtredingen op overtredingen op overtredingen... Dus bv een parkeerverbod hier negeren, een volle lijn daar, dan nog een paar snelheidsboetes niet betalen, daaruit een rijverbod krijgen, dat rijverbod negeren met nog wat meer snelheidsovertredingen en parkeerverboden, ... Bon, netto nog altijd geen slachtoffers, en buiten dat rijverbod ook nog eens dingen die schering en inslag zijn maar waar iedereen netjes ofwel niet gepakt wordt ofwel zijn 50€ betaalt.

Je moet consequent zijn en ook je eigen inbreuken onder ogen durven zien. Waarom verdient die man nu 5 jaar cel, terwijl als jij op de E17 rijdt 160 een perfect acceptabele snelheid zou zijn?