Auteur Topic: Slippers echt gevaarlijk in auto  (gelezen 1982 keer)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Slippers echt gevaarlijk in auto
« Gepost op: woensdag 21 augustus 2013 - 15:34:11 »
Citaat van: GVA
Slippers echt gevaarlijk in auto

U had het wellicht al gedacht, maar slippers of sandalen die open zijn aan de hiel, zijn echt niet geschikt om mee te rijden. [...]

http://www.gva.be/nieuws/wetenschap/aid1439195/slippers-echt-gevaarlijk.aspx
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
Re: Slippers echt gevaarlijk in auto
« Reactie #1 Gepost op: zaterdag 24 augustus 2013 - 13:20:43 »
Ik meen mij te herinneren dat er op de Expressweg E34 Antwerpen-Knokke ooit 2 doden vielen doordat een vrachtwagenchauffeur niet meer kon stoppen voor het rode licht omdat zijn blokken onder het rempedaal gesukkeld waren.  Moet al wel even geleden zijn, want intussen staan daar al jàrenlang geen verkeerslichten meer, maar is dat stuk al volwaardig autosnelweg geworden.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #2 Gepost op: zaterdag 24 augustus 2013 - 15:35:07 »
Dat ongeval herinner ik mij ook, Bert. Waren het zijn blokken of zijn bottines, dat weet ik niet juist meer.

Tragisch dat zelfs sommige beroepschauffeurs niet meer ernst aan de dag leggen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #3 Gepost op: zaterdag 24 augustus 2013 - 16:12:18 »
Meestal zijn  het eigenrijders met een volledig luxe interieur (bvb. lederen tapijten??) die ze niet willen vuilmaken, verder natuurlijk diegene die uit het land van de klompen komen, die hebben dat ook ingeburgerd.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #4 Gepost op: zondag 25 augustus 2013 - 00:47:13 »
Meestal zijn  het eigenrijders met een volledig luxe interieur (bvb. lederen tapijten??) die ze niet willen vuilmaken, verder natuurlijk diegene die uit het land van de klompen komen, die hebben dat ook ingeburgerd.

Juist. Liever twee mensen doodrijden dan een vloerbekleding te bevuilen. Wat voor bedroevende levenswaarden!

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #5 Gepost op: zondag 01 september 2013 - 02:52:46 »
Ik meen mij te herinneren dat er op de Expressweg E34 Antwerpen-Knokke ooit 2 doden vielen doordat een vrachtwagenchauffeur niet meer kon stoppen voor het rode licht omdat zijn blokken onder het rempedaal gesukkeld waren.  Moet al wel even geleden zijn, want intussen staan daar al jàrenlang geen verkeerslichten meer, maar is dat stuk al volwaardig autosnelweg geworden.

Dat was een gastje van amper 19 jaar die al zijn vijfde dodelijk ongeval op zijn kerfstok had.

Dat ongeval herinner ik mij ook, Bert. Waren het zijn blokken of zijn bottines, dat weet ik niet juist meer.

Tragisch dat zelfs sommige beroepschauffeurs niet meer ernst aan de dag leggen.

"Veiligheidsschoenen" en dat gastje kan ik bezwaarlijk een beroeps noemen.

Juist. Liever twee mensen doodrijden dan een vloerbekleding te bevuilen. Wat voor bedroevende levenswaarden!

Dat lijkt me sterk wel wetende dat bij het door Jo bedoelde luxe interieur het hoogste toegelatene een paar sokken is die in de cabine mag komen.
Begrijpelijk wanneer je het werk en de kostprijs daarvan bekijkt.