Vbn
Als je naar de voorbeelden van zone 30 kijkt die Michel heeft doorgestuurd merk je onmiddellijk dat het de bedoeling is dat weggebruikers de borden zien staan.
NEEN, ik gaf een vb waar je het 30-bord niet ziet als er een fietser rechts rijdt of een fietser of snorfiets uit de Noordervest rechts afdraait. Het zone 30 bord staat te laag en is te klein. Kijk nog maar eens op het 1e vb. Ik toon je het bord nog eens uit dit gezichtspunt maar wel bovenaanzicht :
http://goo.gl/maps/o4kQN wat denk je als een fietser daar naar rechts afdraait ?
Ook in het ander vb is het zone 30 bord te klein.
http://goo.gl/maps/TcCCe Er is helemaal geen grondige reden dit klein formaat te nemen zodat het nog minder opvalt tussen de vele andere.
Of mag het zone 30 bord net niet opvallen ?
Het M4 en M5 bord is dubbel zo groot als de F4a !
Ik tel 6 borden op die hoek en 3 info-richtingsborden ! Het is de enige weg naar centrum Peer vanuit de Oostkant van de stad.
20 mph UK :

Nergens staat zo'n bord onmiddellijk achter een hoekje van de straat waar een huis het zicht beperkt waardoor rechts afslaande bestuurders de borden niet zien staan.
Dat verwondert me helemaal niet, het kan nog veel erger als in Peer. Zone 30 borden moeten opvallen.
Het is niet de eerste keer dat ik een
einde-zonebord-30 gezien heb waar ik het zonebord-30 gemist heb...
De bedoeling in het verkeer is de verkeersveiligheid en dus allerhande verkeer en zw-weggebruikers in het oog te houden en niet te speuren naar kleine lage 30-bordjes.
