Auteur Topic: Controle-actie landbouwvoertuigen  (gelezen 2325 keer)

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
Controle-actie landbouwvoertuigen
« Gepost op: woensdag 05 februari 2014 - 08:06:53 »
Citaat
De controles vonden plaats in Beernem, Pittem, Lichtervelde en Ardooie. In totaal werden 55 landbouwvoertuigen gecontroleerd. Er werden een veertigtal processen verbaal opgesteld en dit voor verschillende inbreuken met betrekking tot de lading, verzekering, afmetingen en keuring.

Bron en © : DeStandaard.be

40 PVs op 55 gecontroleerde voertuigen wijst op een totaal losgeslagen / uit de hand gelopen gebruik van deze voertuigen
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Controle-actie landbouwvoertuigen
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 05 februari 2014 - 10:40:06 »
De boeren hebben zich op de wegen jarenlang alles kunnen veroorloven, inclusief het levensgevaarlijk maken van wegen met slijk tijdens de bietenoogst. Dat een controle dan dermate vele overtredingen aan het licht brengt, verwondert mij niet.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 05 februari 2014 - 11:23:58 »
Zijn allang niet meer alleen boeren die met die dingen rijden.  Aannemers en grondwerkers maken er al jarenlang ook gretig gebruik van, en doen aldus aan oneerlijke concurrentie.  Dat krijg je dan, als je als wetgever een belabberd puinhoopje maakt.

En qua lading, ladingzekering .... geloof me vrij: ik denk dat als je elke bestelwagen, vrachtwagen, ed. zou gaan controleren op hun manier van ladingzekeren je steil achterover zou vallen.  Zeer zeker zijn er goedmenende bedrijven, maar zij krijgen het almaar moeilijker en moeilijker door concurrentie van bedrijven die er fictieve zetels in Oostbloklanden op nahouden.  En wat bvb gezegd van die mannen met hun bouwmaterialen ?  De keren dat ik hier chape, stenen, cement ed. thuis heb laten leveren, door zulke firma's, was er niet 1e bij die z'n lading vastgelegd/afgedekt had.  En HOE ze hun gewichten verdeeld hadden, was bijwijlen ook om te janken.  "Als 't maar op de camion staat, is 't goed".  Hup, rijden met dat ding.

En den braven burger, doet vaak al niet veel beter.  Ga maar eens op een zaterdag aan een willekeurig containerpark staan en geef je ogen 's goed de kost hoe sommigen daar durven aankomen.  Of ga maar eens naar eender welke IKEA vestiging, en kijk eens hoe ze daar soms durven buitenrijden.  Hou je niet voor mogelijk.
« Laatst bewerkt op: woensdag 05 februari 2014 - 11:25:45 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #3 Gepost op: woensdag 05 februari 2014 - 11:55:37 »
Wel Bert dat is bij ons op de firma wel anders, 20-30-40 banden gebruiken in de trailer is de normaalste zaak, ook niet verwonderlijk aangezien wij ook open trailers hebben en het daar net zo doen.
Wij hebben ook allemaal een cursus gedaan speciaal en enkel alleen ladingzekering, gewoon omdat ons gereedschap iets teveel kost.
Gewichtsverdeling laten we aan elke chauffeur zelf over al gaan we wel altijd onder het max/as blijven, zelf rij ik niet graag met bvb. 10 ton volledig achteraan, dat heb ik liever tegen de kop (dieplader) staan.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #4 Gepost op: woensdag 05 februari 2014 - 15:41:14 »
Ja, 'k weet het.  Er zijn zeer zeker goedmenende bedrijven genoeg (zoals ik al aangaf).

Van de Duitse Politizisten, is trouwens algemeen geweten dat ze er soms ook wel wat kennen, om nog een centje bij te verdienen.  Dat gaat dan als volgt.  Een chauffeur tegenhouden, en als blijkt dat die onvoldoende of geen gecertifieerde spanriemen gebruikt heeft, krijgt hij een boete.  En mag de chauffeur pas vertrekken als hij met alles in regel is.  Gewoonlijk zijn ze dan hulpvaardig, en nemen ze de chauffeur mee naar de eerstvolgende afrit, waar er dan toevallig 1e met een tentje staat om spanriemen tegen woekerprijzen te verkopen.  Chauffeur koopt die, da's immers de snelste manier om daar weer weg te geraken.  En 's avonds passeren de Politisten weer aan dat tentje, en gaan ze hun percentje incasseren.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline e49Memling

• Meer dan expert
« Reactie #5 Gepost op: maandag 10 februari 2014 - 10:05:57 »
Citaat
De boerkens smelten van vreugd en plezier, als d'oogst is binnengereden.
Ze gaan met hunne boerinnen te bier, en ze maken zeer goede sier.
De bezem steekt het venster uit,

men danst er, men speelt er al op de fluit, op potten en pannen,
op glazen en kannen, op allerhande geluid.
Op messen, op schup en op zoutevat, op hangel, op tangel, op dit en op dat.
Op 't rommeltje rom, dom domme, dom dom,
op keteltjes, lepeltjes, tikketiktang, en dat gaat zo de hele dag lang.

Naar het verslag van een plaatselijke politie-commandant. ;D
« Laatst bewerkt op: maandag 10 februari 2014 - 10:08:00 door e49Memling »