Zijn allang niet meer alleen boeren die met die dingen rijden. Aannemers en grondwerkers maken er al jarenlang ook gretig gebruik van, en doen aldus aan oneerlijke concurrentie. Dat krijg je dan, als je als wetgever een belabberd puinhoopje maakt.
En qua lading, ladingzekering .... geloof me vrij: ik denk dat als je elke bestelwagen, vrachtwagen, ed. zou gaan controleren op hun manier van ladingzekeren je steil achterover zou vallen. Zeer zeker zijn er goedmenende bedrijven, maar zij krijgen het almaar moeilijker en moeilijker door concurrentie van bedrijven die er fictieve zetels in Oostbloklanden op nahouden. En wat bvb gezegd van die mannen met hun bouwmaterialen ? De keren dat ik hier chape, stenen, cement ed. thuis heb laten leveren, door zulke firma's, was er niet 1e bij die z'n lading vastgelegd/afgedekt had. En HOE ze hun gewichten verdeeld hadden, was bijwijlen ook om te janken. "Als 't maar op de camion staat, is 't goed". Hup, rijden met dat ding.
En den braven burger, doet vaak al niet veel beter. Ga maar eens op een zaterdag aan een willekeurig containerpark staan en geef je ogen 's goed de kost hoe sommigen daar durven aankomen. Of ga maar eens naar eender welke IKEA vestiging, en kijk eens hoe ze daar soms durven buitenrijden. Hou je niet voor mogelijk.