Het beste is om die wegcode helemaal te zuiveren. Op deze manier geraken we er niet uit. Er blijven nog te veel vragen onbeantwoord.
Vbn :
Doet een bord begin autosnelweg een eerder geplaatste C43 vervallen zoals bij het buitenrijden van Brussel langs de E 40 richting Luik?
Kan een zone die begint buiten de bbk nog verder lopen na het begin van de bbk zonder herhaling?
Als er binnen een snelheidszone een andere snelheidszone begint, vervalt dan de eerste?
Loopt een fietspad dat enkel aangegeven is door verkeersborden door over het kruispunt ( TOT EN MET ) of niet? Cassatie gaat hier wel van uit. Maar hoe kun je dat weten als je uit de dwarsstraat komt waardoor de hele voorrang in het gedrang komt.
Ritsen : wat als buiten de bbk de linkerstrook wegvalt, niemand is aan het inhalen, iedereen rijdt rechts in één file, moet je dan de rechterrand eerst verlaten om daarna te kunnen ritsen? Stel dat je wel als enige aan het inhalen bent, mag je dan tot net voor de versmalling je plaats rechts niet terug innemen en moet je dan hardnekkig links blijven rijden?
ENZ............................................................................ .......................
Als wegbeheerders de zones klein zouden houden en laten beginnen en eindigen binnen of respectievelijk buiten bbk zonder overlapping kan het nog wel lukken.
Blijkbaar gaat men bij het schrijven van deze wetgeving hier van uit maar op vele plaatsen is het tegendeel waar.
Men kan met deze aanpassingen enkel werken als ook de wegbeheerders begrijpen wat daar staat, maar het is net omdat sommige wegbeheerders niets hebben begrepen van de wegcode en de plaatsingsvoorwaarden dat deze aanpassing is gebeurd.
Uniformiteit is dringend aan de orde. Het opsmukken van bestaande teksten heeft geen zin meer wegens te ingewikkeld.