Maar als het opportuun geacht werd om hier te vermelden dat jij daar een bok zou geschoten hebben, dan hoop ik dat het mij niet kwalijk zal genomen worden als ik van mijn kant verwijs naar de talrijke bokken die er door andere rijschoolinstructeurs geschoten worden.
Euh,
Met de "bok van formaat" waarover ik het hier had, verwees ik
niet naar een posting van Stefto op GRO. Dat ging om een misverstand
hier in deze draad
op christophoros. Namelijk een door mij misbegrepen gebruik van een smiley. Ik had daar verkeerdelijk uit opgemaakt dat je het verschil niet kende tussen dronkenschap en intoxicatie, waarvoor dus sorry Stefto. Het was idd. een ietwat voorbarige conclusie van mij.
Wat er op GRO gebeurt, is dat het Stefto kennelijk enigszins dwarszit dat er gewaarschuwd wordt voor hoe de overheid en die ene rechter in Geel de betrokken wettekst mbt rijbewijs G wensen te interpreteren. Maar daar ging het hier niet om.
De vaststellingen door de Belgische politie zijn niet zelden onvolledig of zelfs ronduit niet correct. In dit geval dienen we de betrokken agent evenwel het voordeel van de twijfel te gunnen en ervan uit te gaan dat de betrokkene wel degelijk dronken was
In een andere draad, verwees ik bvb al naar een topic vanop juridischforum.be. Die flikken schreven in hun vaststellingen dat ze de eigenaar/bestuurder niet konden bereiken. Maar smeerden hem wél een derdegraadovertreding aan ... wegens negeren van hun bevelen.
Wat je ook vaak genoeg ziet, zijn flikken die de nummerplaat van een foutparkeerder rap-rap neerkribbelen en dan zijn ze gone in 10 seconds. De bijbehorende gegevens zoals kleur, merk en type wagen worden achteraf wel uit de databanken van de DIV geplukt ... en op het PV vermeld als ter plekke gedane vaststellingen. Een beetje meer beroepsernst, en efkes daadwerkelijk terplekke controleren of de gegevens die bekend zijn bij de DIV overeenkomen met het betrokken voertuig ... zou er ongetwijfeld toe kunnen leiden dat er geregeld 1e met valse nummerplaten tegen de lamp loopt. Joost alleen mag weten hoeveel onschuldige burgers er zijn die maar braafjes een onterechte OI maar betalen om van de zever vanaf te zijn. Ze zijn onschuldig, maar kunnen het eenvoudigweg niet bewijzen .... en de vaststellingen van die agent hebben bewijskracht tot bewijs van het tegendeel ....
1 ding is zeker: zoals het hier geschreven staat, rammelt het. Ligt het aan de journalist ? Rammelen de vaststellingen van de agent ? Wie zal het zeggen ?