Auteur Topic: Zelfrijdende auto is geen toekomstmuziek  (gelezen 5133 keer)

Offline Michel

• Meer dan expert
Re: Zelfrijdende auto is geen toekomstmuziek
« Reactie #15 Gepost op: zaterdag 22 maart 2014 - 23:18:41 »
Zoals gezegd, voorziet men dat het nog tot 2020 zal duren vooraleer de systemen volkomen betrouwbaar zijn.

De puur electronische systemen kunnen zichzelf permanent monitoren en desnoods zichzelf online# herstellen (ook updaten).
Zoals Tesla nu al doet: #
Citaat
http://www.teslamotors.com/nl_BE/service
Technologie ontmoet gemak.
We ontwierpen Model S om jaarlijkse inspecties en routine software-updates gemakkelijk te maken. Plus, Model S is slim: hij controleert zichzelf periodiek en waarschuwet Tesla, met uw toestemming, om zo problemen snel en eenvoudig op te kunnen lossen. # Veel problemen kunnen op afstand worden opgelost, ...]

Als er een mechanische of optische panne kan volgen -door bepaalde symptomen- zullen er wel gevoelige sensors klaar staan (feedbackkring) dat snel genoeg te rapporteren (ook naar de constructeur), zodat de bestuurder manueel moet ingrijpen (als die symptomen buiten een veiligheidsmarge vallen).
« Laatst bewerkt op: zaterdag 22 maart 2014 - 23:27:58 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
« Reactie #16 Gepost op: donderdag 27 maart 2014 - 09:37:56 »
De puur electronische systemen kunnen zichzelf permanent monitoren en desnoods zichzelf online# herstellen (ook updaten).
Zoals Tesla nu al doet

Dat doet mijn BMW ook. Ben ik de lichten vergeten te doven en wordt de batterijlading laag, dan stuurt hij mij daarover een SMS. Heeft hij een probleem, dan belt mijn dealer mij op met de melding dat mijn BMW dat probleem gesignaleerd heeft en wat er moet gebeuren, om een afspraak te maken. Bij een ietwat ernstig ongeval geeft hij aan de ongevallendienst van BMW mijn positie door, en komt deze dienst in actie.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
« Reactie #17 Gepost op: donderdag 27 maart 2014 - 10:24:25 »
Dat doet mijn BMW ook. Ben ik de lichten vergeten te doven en wordt de batterijlading laag, dan stuurt hij mij daarover een SMS.
Mijn down-to-earth VW up doet gewoon het licht uit.
Lang voor de batterijspanning laag wordt.
En zonder me lastig te vallen met SMSjes  :D
Handig.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
« Reactie #18 Gepost op: donderdag 27 maart 2014 - 10:51:44 »
Mijn down-to-earth VW up doet gewoon het licht uit.
Lang voor de batterijspanning laag wordt.
En zonder me lastig te vallen met SMSjes  :D
Handig.

Maar gevaarlijk als hij ergens staat waar hij moet verlicht zijn.

En wat dat lastig vallen met één SMS betreft: die functie kan je desgewenst uiteraard uitschakelen bij de BMW.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."