Auteur Topic: Met de dag driester  (gelezen 4053 keer)

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Met de dag driester
« Gepost op: woensdag 04 juni 2014 - 02:44:55 »
Met de dag driester lijken de vrachtwagenbestuurders te worden.


Ik rijd een parking langs de autosnelweg op. Het is tegen valavond, en dus staan er massa's vrachtwagens in overtreding geparkeerd, maar gelukkig zijn er nog wat plaatsen voor personenwagens vrij.

Nauwelijks ben ik uitgestapt, of er wil een vrachtwagenbestuurder zijn vrachtwagen dwars op de vorige plaatsen voor personenwagens parkeren. Hij rijdt tot vlak bij mij en merkt dat de achterkant van zijn aanhangwagen nog op de rijbaan staat.

- "Ich brauche noch 5 Meter. Wollen Sie bitte mal ein bischen weiter parken?"
- "Nein. Ich darf mein Auto hier parken, Sie aber Ihren LKW nicht."

Vloekend en tierend blaast hij de aftocht, terwijl ik hem daarentegen nog vriendelijk "Gute Fahrt, und noch weiter einen schönen Abend!" toeroep.


Even later parkeert een Bulgaar zijn vrachtwagen achter mijn auto, aan de overkant van de rijbaan, doch zo ver van de linker kant dat de personenwagens er nog amper voorbij kunnen. Er komt een vrachtwagen aangereden die een stuk over de parkeerplaatsen voor personenwagens moet rijden om de Bulgaarse vrachtwagen voorbij te kunnen. Maar ter hoogte van mijn wagen ontmoet hij een hindernis: de achterklep van mijn wagen staat open.

- "Wollen Sie bitte mal kurz die Heckklappe schließen?"
- "Nein."
- "Wieso nicht? Soll ich sie dann bloß abfahren?"
- "Freilich. Soll ich Sie einweisen?"

Ik neem nog een kopje koffie en rook nog rustig een sigaretje, terwijl er achter hem een alsmaar luider claxonconcert op gang komt.

"Na und? Wann geht's endlich los?" roep ik hem toe. Maar zijn enige hersencel heeft hem blijkbaar toch duidelijk gemaakt dat hij maar beter zijn smikkel houdt.

Jammer genoeg is het al laat, wil ik graag naar huis (nog 200 km), en vertrek ik dan maar.


Even verder staat er ter hoogte van wegenwerken een snelheidbeperking tot 60 km/h. Ik stel mijn cruise control in op 60, want ik heb dit jaar al wat punten in Flensburg verzameld.

Al spoedig komt er een vrachtwagen bumperkleven. Ik schakel de cruise control even uit, laat de wagen zonder te remmen langzaam vertragen tot 50 km/h, en schakel de cruise control dan weer in, zodat er wat afstand ontstaat tussen mijn wagen en de vrachtwagen. Maar al gauw hangt hij weer vlak achter mij.

Maar liefst 5 keren komt hij opnieuw bumperkleven, met uiteraard telkens dezelfde reactie van mij. Zeggen dat zelfs een ezel zich geen twee keren aan dezelfde steen stoot.


Dan zijn de wegenwerken voorbij, geldt er geen snelheidsbeperking meer, en stel ik mijn cruise control in op 180, zodat de motor in 8ste versnelling nog wat onder 3.000 toeren per minuut blijft.

Maar lang kan ik die 180 km/h niet aanhouden, want een Oostenrijkese vrachtwagenbestuurder moet zo nodig met amper 2 km/h snelheidsverschil zijn collega inhalen. Behalve dan in bergop, want daar kan hij blijkbaar niet sneller dan zijn collega.

Zegge en schrijve pas 14 (veertien) kilometer verder gaat hij eindelijk terug naar rechts.  Het enige voordeel voor mij is dat mijn gemiddeld verbruik behoorlijk gezakt is. Maar ik durf er niet aan denken wat een monsterfile er intussen achter mij ontstaan is voor één enkele vrachtwagenbestuurder die amper 2 km/h sneller wil kunnen rijden.

Even verder vertraag ik van 180 naar 140 km/h om een Audi voorbij te laten die er naar schatting 250 km/h op nahoud. Want ik ben nu eenmaal geen beroepschauffeur (blij dat ik maar een amateur ben).
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Met de dag driester
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 04 juni 2014 - 10:22:04 »
Langste inhaalmanoeuvre ooit door een vrachtwagen: snelweg A16 van Veurne naar Calais, inhaalmanoeuvre van net voor de grens tot de kruising met de N316 over een lengte van 36 km! Ik heb het toen al vermeld op het forum. Op die afstand had hij twee vrachtwagens voorbij gestoken. In totaal hang je daar dan zo'n 24 min. achter! Tegen de normale max. snelheid daar had het mij net geen 17 min gekost. Zeven minuten onnodige vertraging x tientallen auto's achter mij!
De twee trekkers die hij voorbij reed reden (te) dicht bij elkaar. Laat ons er vanuit gaan dat hij 100 m moest overbruggen om deze voorbij te steken dan is de inhaalsnelheid 0.25 km/u. Als we ervan uit gaan dat de twee trekkers de wettelijke 90 km/u reden en de inhalende idioot dan 90.25 km/u dan heeft hij op die 36 km slechts 4 seconden gewonnen!


"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Met de dag driester
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 04 juni 2014 - 18:17:53 »
Wou net nog schrijven wat ik allemaal heb meegemaakt vandaag, dacht och zut.
Zoersel Lier er is zeker 10 man met hun auto voor me uit een zijstraat gedraaid, waardoor ik telkens toch redelijk moest remmen, de helft daarvan moet amper paar 100 meter verder volledig stoppen om links af te slaan of rechts een parking op te sukkelen.
Terugweg naar zoersel, zeker........
Op de snelweg voor me afkappen, meerdere wagens, de achterlichten die kan ik niet zien, ik rij nogthans maar met een CF zo hoog zijn die niet.....
Op de A12 zijrijbaan, aan de lichten is er telkens maar 1 vak rechtdoor, nationale sport is daar tussen de lichten snel wat auto's-vrachtwagens voorbijsteken, ik was leeg en had de oude handschakel CF mee, dan moet je Peekaas hebben met je auto om mij voorbij te komen, Donnerwetter, ja ik weet het, Kommt gar nicht in frage denk ik dan met een smile op m'n kop.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Met de dag driester
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 05 juni 2014 - 23:48:09 »
Wat dacht je dan van toestanden zoals >>> dit ?  Dergelijke stoten heb ik ook al vaak genoeg gezien.

En je mag 's met een rijschoolauto meerijden.  Moet je 's kijken wat voor ape-kuren er dan uitgehaald worden.  Ofwel blijven ze op nog geen twee centimeter van de koffer kleven, wijl de leerling keurig aan om en bij de maximum toegestane snelheid rijdt en er twee rijstroken in de gevolgde rijrichting zijn.  Ofwel gaan ze de mafste kuren uithalen om er toch maar voorbij te kunnen.  Een verdrijvingsvlakje meer of minder, who cares?  Ook een verkeersgeleider met schuin neerwaarts gerichte D1 zal de pret dan niet drukken.  Een pechstrook op een autoweg is volgens sommigen ook ideaal om de leswagen nog rap in te halen als ze zélf verderop rechtsaf willen.

Zowel de meesten van m'n collega's als examinatoren zijn véél wantrouwiger tav andere automobilisten dan tav beroepschauffeurs.  De laatste categorie toont over 't algemeen wel begrip als de leerling nog wat minder vlot rijdt.  Die geven doorgaans wel wat ruimte.  En dat kan zeker niet gezegd worden van veel automobilisten.

Wil de leerling een kans maken om te slagen, volstaat het al lang niet meer dat je hem een deftige rijstijl aanleert.  Je moet hem nog aardig wat middelen aanreiken om het geknoei van anderen op te lossen ook.
« Laatst bewerkt op: donderdag 05 juni 2014 - 23:49:59 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Met de dag driester
« Reactie #4 Gepost op: vrijdag 06 juni 2014 - 12:34:08 »
Wat dacht je dan van toestanden zoals >>> dit ?  Dergelijke stoten heb ik ook al vaak genoeg gezien.

De bestuurder van die personenwagen is duidelijk psychisch ongeschikt om een auto te besturen.

Het is duidelijk te zien dat het de elektronische stabilisatie is die de wagen weer rechtdoor doet rijden, en de bestuurder hem zelf niet meer onder controle had kunnen krijgen.

Maar ik heb het er toch enigszins moeilijk mee dat men telkens weer op specifiek wangedrag van vrachtwagenbestuurders enkel maar reageert door er andere fouten van bestuurders van personenwagens tegenover te stellen.

Citaat
En je mag 's met een rijschoolauto meerijden.  Moet je 's kijken wat voor ape-kuren er dan uitgehaald worden.

Hetzelfde heb ik meegemaakt toen ik destijds een jaar lang met een L moest rijden. Levensgevaarlijke inhaalbewegingen. Reed ik daarna zonder L op dezelfde weg tegen dezelfde snelheid, dan vonden ze dat inhalen niet meer nodig.

Citaat
Zowel de meesten van m'n collega's als examinatoren zijn véél wantrouwiger tav andere automobilisten dan tav beroepschauffeurs.

Vrachtwagenbestuurders kunnen natuurlijk niet inhalen waar bestuurders van personenwagens dat wél kunnen (behalve dan bij sterke regen of mist).

Het kan dat vrachtwagenbestuurders tegenover leswagens wat inschikkelijker zijn dan bestuurders van personenwagens. Over het algemeen heeft mijn levenservaring mij evenwel geleerd om veel wantrouwiger te staan tegenover vrachtwagenbestuurders. Zoals ook in andere levensdomeinen, slagen velen er niet in om zich nog fatsoenlijk te gedragen zodra ze over macht beschikken.

Citaat
Wil de leerling een kans maken om te slagen, volstaat het al lang niet meer dat je hem een deftige rijstijl aanleert.  Je moet hem nog aardig wat middelen aanreiken om het geknoei van anderen op te lossen ook.

Dat heet "defensief rijgedrag". In Duitsland komt dat ook al ruimschoots aan bod tijdens het onderricht en het examen over de theorie.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

VC

  • Gast
Re: Met de dag driester
« Reactie #5 Gepost op: zaterdag 07 juni 2014 - 02:41:56 »
Langste inhaalmanoeuvre ooit door een vrachtwagen: snelweg A16 van Veurne naar Calais, inhaalmanoeuvre van net voor de grens tot de kruising met de N316 over een lengte van 36 km! Ik heb het toen al vermeld op het forum. Op die afstand had hij twee vrachtwagens voorbij gestoken. In totaal hang je daar dan zo'n 24 min. achter! Tegen de normale max. snelheid daar had het mij net geen 17 min gekost. Zeven minuten onnodige vertraging x tientallen auto's achter mij!
De twee trekkers die hij voorbij reed reden (te) dicht bij elkaar. Laat ons er vanuit gaan dat hij 100 m moest overbruggen om deze voorbij te steken dan is de inhaalsnelheid 0.25 km/u. Als we ervan uit gaan dat de twee trekkers de wettelijke 90 km/u reden en de inhalende idioot dan 90.25 km/u dan heeft hij op die 36 km slechts 4 seconden gewonnen!




JC, ik moet je teleurstellen...
We waren onderweg van Antwerpen naar Bouillon, met een konvooi van drie vleugels voor windmolens. Dus, drie combinaties van meer dan 50 meter lang, begeleid door maar liefst 9 begeleidingsvoertuigen. De discussie of het wel verantwoord is om dat samen te laten rijden gaan we hier best niet voeren. Ik rijd als laatste voertuig. Ter hoogte van het viaduct van Beez (Namen), zie ik in mijn spiegel een vrachtwagen naderen. Wij rijden met het konvooi aan 90 km/u. Het signalisatiebord op mijn voertuig toont het inhaalverbod voor vrachtwagens. Wanneer de vrachtwagen aanstalte maakt om ons in te halen, begeef ik mij op het linker rijvak om hem dat te beletten. Hij begeeft zich terug op het rechter rijvak, dus ik dacht... hij heeft het gesnapt! Niet dus... Hij onderneemt een tweede en derde poging om ons in te halen. Telkens zet ik mij weer op het linker rijvak. Dan is hij achter mij blijven rijden, flikkerend met de lichten, tot vlak achter mijn bumper, op het linker rijvak, tot op het ogenblik dat wij de E411 verlaten in Libramont. Dat zijn zo'n 75 kilometerkes. En ondertussen konden de wagens achter ons dus ook niet door! Als wij op de afrit waren heeft hij ons begroet met een luid toeterconcert. Ik zeg niet dat het een slechte chauffeur was... maar koppig was hij in ieder geval!

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Met de dag driester
« Reactie #6 Gepost op: zaterdag 07 juni 2014 - 09:58:15 »
Ik zeg niet dat het een slechte chauffeur was... maar koppig was hij in ieder geval! 
en niet van de snuggerste precies ...  ;D
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Met de dag driester
« Reactie #7 Gepost op: zaterdag 07 juni 2014 - 11:57:48 »
Dat is helaas de mentaliteit van heel wat vrachtwagenbestuurders: "Als ik niet mag inhalen, dan de personenwagens ook niet".

Ooit gezien op 500 meter vóór een wegversmalling: een vrachtwagenbestuurder rijdt op beide rijstroken, niemand mag hem voorbij om de linker rijstook te gebruiken tot aan de wegversmalling. Naleving van de regels: 0,0. Verkeersinzicht: 0,0. Professionalisme: 0,0. Asociaal: 100%.

Erger. Zo goed als stilstaand verkeer op de E19 richting Antwerpen, kort vóór de afrit Wilrijk. Een aantal bestuurders gebruikt de pechstrook om die afrit te bereiken. Een vrachtwagenbestuurder voelt zich geroepen om schoolmeester te spelen: hij gaat half op de rechter rijstrook en half op de pechstrook rijden. Een ambulance van het UZA komt prioritair de autosnelweg opgereden: ze kan niet door, want wegens het stilstaand verkeer kan de vrachtwagenbestuurder de pechstrook niet vrijmaken. Zelfs mensenlevens waren voor die man van nul en generlei waarde.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Met de dag driester
« Reactie #8 Gepost op: zaterdag 07 juni 2014 - 15:20:04 »
Dat is helaas de mentaliteit van heel wat vrachtwagenbestuurders: "Als ik niet mag inhalen, dan de personenwagens ook niet".

Ooit gezien op 500 meter vóór een wegversmalling: een vrachtwagenbestuurder rijdt op beide rijstroken, niemand mag hem voorbij om de linker rijstook te gebruiken tot aan de wegversmalling. Naleving van de regels: 0,0. Verkeersinzicht: 0,0. Professionalisme: 0,0. Asociaal: 100%.

Personenwagens bezondigen zich daar minstens even vaak aan.  Ze stoppen op de wegvallende rijstrook thv een gestopt voertuig in de rijstrook naast hen, en beletten zo dat anderen al het asfalt tenvolle zouden benutten.  Jazeker, da's nog geen excuus voor het gedrag van die vrachtwagenchauffeurs.  Maar mij valt het op, dat je dergelijk gedrag wél ziet van beroepschauffeurs, en zelden of nooit van de anderen.  Terwijl zij er zich minstens even vaak aan bezondigen.

Gisteren ochtend was het weer van dattum op de afrit Mechelen Noord.  Geen file te zien.  Collega laat leerling de afrit nemen, en er komt nog een onnozelaar ons langs rechts voorbij.  Heeft de pechstrook aan een rotvaart gebruikt, om toch maar die rijschool-auto voor te kunnen blijven.  Als er ene op de pechstrook staat met panne, vallen er doden.  De les erna, laat collega de volgende leerling ook de afrit Mechelen Noord nemen.  Deze keer, was het nog een halve gare die niet keek op een verdrijvingsvlakje en een doorlopende streep meer of minder.  Deze keer mocht die idioot blij zijn dat er een geoefende lesgever bij was.  Met véél andere bestuurders, had die kerel kunnen kiezen: crashen tegen de vangrail, of tegen het voertuig rechts naast hem op de afrit.  Op zich wel efkes hard verschieten voor de leerlingen, maar een héle goeie les voor hen om goed te blijven kijken (OOK naar wat er achter je gebeurt).  En zich er nooit aan te verwachten, dat anderen het veilig zullen houden.

En oh ja: de eerste die het aandurft om de afrit Kontich te nemen en keurig te stoppen voor het stopbord als het verkeer op de dwarsweg beneden rood heeft, krijgt gegarandeerd de achterligger in z'n koffer.  >>> hier, dus.  Het enige waar je achterligger dan mee bezig is, is om asap rechts af te slaan, VOORDAT het dwarsverkeer groen krijgt.  Dus gaan ze rap-rap volgen, en kijken ze enkel naar links. Wat er zich VOOR hen afspeelt, speelt geen rol.  Ik ben daar 's getuige geweest van zo'n kop-staart aanrijding.  Het eerste wat die kerel naar z'n voorligger riep was: "Allé na GVD, wie stopt er na voor een stopbord ?  Dat meugde NOOIT NI doen".  Het stomme was dan, dat de gestopte voorligger zelfs niet eens weg KON, door de drukte op de dwarsweg.  Er waren gelukkig geen gewonden.  Maar de koffer van de gestopte auto, zat tot zowat de voorzetels in elkaar.  Ik mag er niet aan denken, wat er toen gebeurd zou zijn als er daar passagiers zouden gezeten hebben.  
« Laatst bewerkt op: zaterdag 07 juni 2014 - 15:33:12 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Met de dag driester
« Reactie #9 Gepost op: zaterdag 07 juni 2014 - 15:34:00 »
Maar mij valt het op, dat je dergelijk gedrag wél ziet van beroepschauffeurs, en zelden of nooit van de anderen. Terwijl zij er zich minstens even vaak aan bezondigen.

Ik zie dat natuurlijk ook van andere bestuurders. Alleen had ik tot 50 jaar geleden gedacht dat ik het bij beroepschauffeurs niet minstens even dikwijls zou zien als bij amateurs.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Met de dag driester
« Reactie #10 Gepost op: zaterdag 07 juni 2014 - 15:34:21 »
Maar mij valt het op, dat je dergelijk gedrag wél ziet van beroepschauffeurs, en zelden of nooit van de anderen. Terwijl zij er zich minstens even vaak aan bezondigen.

Ik zie dat natuurlijk ook van andere bestuurders. Alleen heb ik tot 50 jaar geleden gedacht dat ik het bij beroepschauffeurs niet minstens even dikwijls zou zien als bij amateurs.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Met de dag driester
« Reactie #11 Gepost op: zaterdag 07 juni 2014 - 15:34:46 »
Maar mij valt het op, dat je dergelijk gedrag wél ziet van beroepschauffeurs, en zelden of nooit van de anderen. Terwijl zij er zich minstens even vaak aan bezondigen.

Ik zie dat natuurlijk ook van andere bestuurders. Alleen heb ik tot 50 jaar geleden gedacht dat ik het bij beroepschauffeurs niet minstens even dikwijls zou zien als bij amateurs.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Met de dag driester
« Reactie #12 Gepost op: zaterdag 07 juni 2014 - 16:04:27 »
Ach op en afritten, voor een vrachtwagen, een bus, ga ik opzij om ze te laten invoegen, voor een auto niet die heeft power genoeg om voor me in te voegen of die kan achter me invoegen.
Het is natuurlijk niet zwartwit, gisteren A12 richting Antwerpen, oprit van de N16 is kort en daar heb je geen snelheid ook niet als personenwagen, in de verte een auto achter me dus ik schuif een vak op en gelukkig begint diegene die ik erop laat niet direct vol op te trekken maar geeft hij een lichtsignaal dat ik naar rechts kan, niemand gehinderd, iedereen blij.
Het kan ook anders dus.
Trouwens op een drievakssnelweg en ik heb de mogelijkheid om even op te schuiven dan doe ik dat voor elk voertuig.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Met de dag driester
« Reactie #13 Gepost op: zaterdag 07 juni 2014 - 17:02:20 »
Ach op en afritten, voor een vrachtwagen, een bus, ga ik opzij om ze te laten invoegen

Dat doe ik ook als ik daarmee echt niemand hinder, anders vertraag ik wat. Alleen maar omdat ik het te gevaarlijk vind om dat niet te doen: als ze beslist hebben om de rijbaan van de autosnelweg op te rijden, doen ze dat toch, en kan je vol in de remmen.

Citaat
gelukkig begint diegene die ik erop laat niet direct vol op te trekken maar geeft hij een lichtsignaal dat ik naar rechts kan, niemand gehinderd, iedereen blij.

Dat doe ik ook. Als een vrachtwagen uitwijkt voor diegenen die de autosnelweg willen oprijden, vind ik het gemeen om daar dan met een tros personenwagens zodanig beginnen te versnellen, dat die vrachtwagen niet meer naar rechts geraakt.

Citaat
Trouwens op een drievakssnelweg en ik heb de mogelijkheid om even op te schuiven dan doe ik dat voor elk voertuig.

Wel opletten dat je daarmee niemand hindert (een bestuurder die zelfs maar een weinig het gaspedaal moet laten opkomen, heb je gehinderd). Het kan niet de bedoeling zijn dat er, voor één vrachtwagen die jij het oprijden van de autosnelweg wil vergemakkelijken, achter jou 100 personenwagens moeten vertragen.

Om dat te vermijden, mag je in Duitsland op vele plaatsen ter hoogte van een oprit niet naar links uitwijken (doorlopende witte streep rechts naast de onderbroken witte streep tussen de rechter rijstrook en die ernaast).
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Met de dag driester
« Reactie #14 Gepost op: zaterdag 07 juni 2014 - 18:36:31 »
100 personenwagens zal wel een metafoor zijn zeker?
Natuurlijk doe ik dat ook niet als ik zie dat de andere al genoeg snelheid heeft, dan los ik m'n gas want anders ben je inderdaad een km verder er nog niet voor.
Ik ga naar links als het gat achter me groot genoeg is, dat (vooral laagvliegers) sommige dan mogelijk ook even van het gas moeten kan zijn, een beetje begrip zou niet misstaan, wat verlies je door even van het gas te moeten?
2 seconden?
Want ik heb het van het gas moeten en niet in de remmen moeten, dat schreef ik met het gat voldoende groot.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien