Auteur Topic: Tropisch weer - "Sla raam in als kind of hond in auto opgesloten zitten"  (gelezen 4235 keer)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Tropisch weer - "Sla raam in als kind of hond in auto opgesloten zitten"
« Gepost op: zaterdag 07 juni 2014 - 12:07:18 »
Citaat van: GVA
Tropisch weer - "Sla raam in als kind of hond in auto opgesloten zitten"

[...]
"Wie een baby of huisdier in een geparkeerde auto ziet, moet snel handelen. Vaak is er geen andere oplossing dan een raam inslaan. In dit soort situatie is elke minuut kostbaar.”
[...]

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid1596908/tropisch-weer-sla-raam-in-als-kind-of-hond-in-auto-opgesloten-zitten.aspx

Als diegenen welke die baby of hond onder hun verantwoordelijkheid hebben, er zich al niets van aantrekken, zullen de meeste anderen in België dat wellicht ook niet doen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Rafael

• Meer dan expert
Re: Tropisch weer - "Sla raam in als kind of hond in auto opgesloten zitten"
« Reactie #1 Gepost op: zaterdag 07 juni 2014 - 12:14:09 »

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #2 Gepost op: zaterdag 07 juni 2014 - 15:17:34 »
Er zijn (warme) landen waar ze zulke borden hebben of willen...  :-\  (of men ze leest is nog wat anders)

http://www.wjbf.com/story/22564215/group-wants-heat-warning-signs-for-kids-pets

Zo kan men natuurlijk oneindig doorgaan (mensen lijken steeds "dommer" te worden).
« Laatst bewerkt op: zaterdag 07 juni 2014 - 15:21:41 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #3 Gepost op: zaterdag 07 juni 2014 - 15:25:13 »
Lijkt me sterk dat een doorsnee persoon een raam uitgeslagen krijgt zonder hulpmiddelen, daar wordt niets over gezegd in het artikel. Sommigen gaan een pijnlijke elleboog/vuist tegemoet.

Inderdaad, als het al lukt met een elleboog of vuist, ga je daarna met dat lichaamsdeel vooreerst niet veel meer kunnen doen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #4 Gepost op: zaterdag 07 juni 2014 - 15:27:46 »
(mensen lijken steeds "dommer" te worden).

Daarom spreekt men van het dierenrijk en het mensdom.

"Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber bei dem Universum bin ich mir noch nicht ganz sicher." - Albert Einstein

Offline sniper

• Meer dan expert
« Reactie #5 Gepost op: zaterdag 07 juni 2014 - 21:59:17 »
soms vergeten mensen dat er een kleintje in de auto zit
een vriend van ons heeft zo eens bijna zijn zwaar gehandicapt kind vergeten in de auto
hij moest haar afzetten in het dagcentrum, maar omdat ze die dag zo stil was stopte hij gewoon aan zijn werk (een paar 100 mtr voor het dagcentrum)
net als hij de deur wou sluiten, maakte ze gelukkig lawaai
hij was er echt slecht van dat hij haar bijna vergat
en toevallig was het juist een hete dag
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
« Reactie #6 Gepost op: zaterdag 07 juni 2014 - 23:34:51 »
1 van je collega's vergat zijn klein op de NATO parking ... dood.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #7 Gepost op: zondag 08 juni 2014 - 11:01:07 »
1 van je collega's vergat zijn klein op de NATO parking ... dood.

... dacht zijn kindje eerst naar de kindercreche (op de basis zelf) gebracht te hebben...

Citaat
http://www.elsevier.nl/Buitenland/nieuws/2012/7/Vader-vergeet-baby-in-auto-kindje-sterft-door-hitte-ELSEVIER345130W/

Maxi-cosi
Het meisje zat in een maxi-cosi. De vader, een militair, kwam rond 8:00 uur op het werk, maar vergat zijn baby naar de creche te brengen.

Toen hij na zijn dienst zijn baby wilde ophalen, kreeg hij te horen dat het kind er niet was. Terug bij zijn auto vond hij het kindje, dat inmiddels was overleden aan de hitte en uitdroging. Omdat de auto getinte ramen heeft, had niemand het kindje gezien.

Dramatisch ongeval
De vader is door de politie verhoord en weer vrijgelaten, meldt de Belgische krant De Standaard.

Hij kan worden beschuldigd van onvrijwillige doodslag, maar volgens de krant is de kans 'zeer groot' dat het Openbaar Ministerie de vader niet aanklaagt, omdat het duidelijk lijkt dat het om een dramatisch ongeval gaat.

Wat al eerder gebeurd is en nog zal gebeuren...

http://mens-en-samenleving.infonu.nl/ouder-en-gezin/38204-baby-rampen-een-baby-in-een-auto.html
« Laatst bewerkt op: zondag 08 juni 2014 - 11:09:30 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #8 Gepost op: zondag 08 juni 2014 - 14:28:23 »
Je vestigen als bakker of met een auto rijden: vrijwel niets mag je in onze samenleving nog ondernemen zonder eerst te bewijzen dat je er verstand van hebt. Behalve kinderen krijgen en opvoeden. Maar probeer maar eens een kind te adopteren.

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #9 Gepost op: zondag 08 juni 2014 - 22:42:34 »
Je vestigen als bakker of met een auto rijden: vrijwel niets mag je in onze samenleving nog ondernemen zonder eerst te bewijzen dat je er verstand van hebt. Behalve kinderen krijgen en opvoeden. Maar probeer maar eens een kind te adopteren.

Die procedures mogen inderdaad wel menselijker worden voor de betrokken gezinnen die een adoptie overwegen.  Anderzijds: we hebben het niet over een speeltje dat de kids twee weken na hun verjaardag alweer beu zijn, maar nog altijd over een kind, dat weggehaald wordt bij z'n biologische ouders.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #10 Gepost op: maandag 09 juni 2014 - 11:53:53 »
Anderzijds: we hebben het niet over een speeltje dat de kids twee weken na hun verjaardag alweer beu zijn, maar nog altijd over een kind, dat weggehaald wordt bij z'n biologische ouders.

Juist. Daarom stoort het me dat je, wat je eigen kinderen betreft, geen enkel bewijs moet leveren dat je wel in staat en geschikt bent om kinderen behoorlijk op te voeden.

Voorbeeld: in het middelbaar onderwijs had ik een klasgenoot die de eerste van de klas was en burgerlijk ingenieur wilde worden. De financiële toestand van zijn ouders was evenwel weinig florissant, maar desondanks hadden ze zo nodig 4 kinderen moeten hebben. Met als resultaat dat mijn klasgenoot dan maar met veel tegenzin naar de koninklijke militaire school gegaan is om zijn studies te kunnen verderzetten.

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #11 Gepost op: maandag 09 juni 2014 - 16:46:49 »
Anderzijds: we hebben het niet over een speeltje dat de kids twee weken na hun verjaardag alweer beu zijn, maar nog altijd over een kind, dat weggehaald wordt bij z'n biologische ouders.

Juist. Daarom stoort het me dat je, wat je eigen kinderen betreft, geen enkel bewijs moet leveren dat je wel in staat en geschikt bent om kinderen behoorlijk op te voeden.

Voorbeeld: in het middelbaar onderwijs had ik een klasgenoot die de eerste van de klas was en burgerlijk ingenieur wilde worden. De financiële toestand van zijn ouders was evenwel weinig florissant, maar desondanks hadden ze zo nodig 4 kinderen moeten hebben. Met als resultaat dat mijn klasgenoot dan maar met veel tegenzin naar de koninklijke militaire school gegaan is om zijn studies te kunnen verderzetten.
Zo zijn er toen ook redelijk veel naar de onderofficierscholen getrokken...

als jouw klasgenoot daar slaagde (Burgerlijk Ir) en nu (al enkele jaren) zijn pensioen van (liefst hoger/opper ?) officier optrekt, was het toch helemaal niet zo erg.
http://www.rma.ac.be/nl/rma-orgnew-pol.html

een Burgerlijk Ir haalt meestal minstens de graad van Kolonel.
« Laatst bewerkt op: maandag 09 juni 2014 - 16:57:37 door Michel »
© Koning Willem I

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #12 Gepost op: maandag 09 juni 2014 - 18:45:57 »

Wat stel je dan voor ?  Wie gaat er bepalen wie hoeveel kinderen mag krijgen, en wie er geen mag krijgen ?  Wat mogen de criteria dan wel zijn ?  En vooral: hoe ga je beletten dat zij die niet bekwaam geacht worden TOCH kinderen op de wereld zetten ? 
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #13 Gepost op: maandag 09 juni 2014 - 20:41:29 »
als jouw klasgenoot daar slaagde (Burgerlijk Ir) en nu (al enkele jaren) zijn pensioen van (liefst hoger/opper ?) officier optrekt, was het toch helemaal niet zo erg.
http://www.rma.ac.be/nl/rma-orgnew-pol.html

een Burgerlijk Ir haalt meestal minstens de graad van Kolonel.

Kolonel is de hoogste graad van de hogere officieren. Opperofficier (brigadegeneraal wordt niet meer toegekend, dus is het luitenant-generaal of generaal), daarvoor heb je, behalve als je de koning bent, politieke steun nodig, dat weet jij beter dan ik hé Michel.  ;)

Nu ja: kolonel is inderdaad niet slecht. Alleen had die klasgenoot, om het zachtjes uit te drukken, bepaald geen affiniteit met het leger.

Hij kan natuurlijk gedaan hebben zoals mijn vroegere huisarts, die bij de koninklijke militaire school arts geworden is. Na enkele jaren is hij het afgebold bij het leger. Zijn kabinet in Hoboken was bijna een jaar open, toen hij een jaar in de gevangenis moest doorbrengen. Maar daarna ging alles weer van een leien dakje met zijn kabinet.

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #14 Gepost op: maandag 09 juni 2014 - 21:02:36 »
Wat stel je dan voor ?

Testen, en bij onvoldoende kennis verplichte deelname aan seminaries of iets dergelijks.

Citaat
Wie gaat er bepalen wie hoeveel kinderen mag krijgen, en wie er geen mag krijgen ?

De wetgever.

Citaat
Wat mogen de criteria dan wel zijn ?

De vereiste kennis en middelen om kinderen behoorlijk op te voeden.

Weet je hoe het nu gaat, Bert?

Na mijn eerste echtscheiding zijn mijn kinderen bij mij gebleven. Elke maand kwam er een inspecteur van de jeugdbescherming langs: "U moet mij niet binnenlaten, maar het is wel in uw belang als U de hoede over de kinderen wenst te behouden."

"Betaalt uw ex-echtgenote onderhoudsgeld voor de kinderen?" vraagt hij. "Neen," zeg ik, "dat kan ze niet, maar mijn inkomsten volstaan om de kinderen op te voeden". "Dat spreekt niet in uw voordeel," zegt hij, "U benadeelt de kinderen aldus. U moet dat onderhoudsgeld desnoods via gerechterlijke weg opeisen; als U het niet nodig heeft, dan zet U het op een spaarboekje voor de kinderen". Ik zeg hem dat men een kei niet het vel kan afstropen. "Dan komt ze in de gevangenis voor familieverlating" zegt hij. Dat was dus wat hij in het belang van de kinderen achtte: de moeder (die bezoekrecht had) in den bak laten steken.

Op een dag komt hij langs, en hij ziet van aan de voordeur een vrouwenjas aan de kapstok in de hall hangen. "Ha," zegt hij, "dat is goed nieuws: er is een vrouw in huis, dan hoef ik niet meer langs te komen". De vrouw van wie de jas was, heeft hij nooit gezien, en ik heb hem nooit meer gezien.

Op een dag had mijn dochter wat mispeuterd, en moest ik bij de jeugdrechter komen. Het eerste wat ik te horen krijg: "Ja, dat is wat ervan komt als kinderen bij de vader blijven hé". Terwijl hij met mijn dochter praat, fluister ik haar voortdurend toe: "Met twee woorden spreken: ja mijnheer de rechter, neen mijnheer de rechter. Niet aan je haar prutsen. Stil blijven staan. Je handen niet in je zakken steken. Enz." Na afloop van het gesprek zegt de jeugdrechter tegen mij: "Ik moet mijn mening herzien, ik zie dat U haar toch wel goed opvoedt".

Citaat
En vooral: hoe ga je beletten dat zij die niet bekwaam geacht worden TOCH kinderen op de wereld zetten ?

Dat is inderdaad een delicaat punt. Ik voel niet zo direkt iets voor wat er in China gebeurt als je meer dan één kind ter wereld brengt. Nog meer abortussen en vondelingen wens ik ook niet.