Auteur Topic: Met de dag driester  (gelezen 3733 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Met de dag driester
« Reactie #15 Gepost op: zaterdag 07 juni 2014 - 19:01:44 »
100 personenwagens zal wel een metafoor zijn zeker?

Bij druk verkeer kunnen het er door het accordeoneffect tot 10 km verderop ook veel meer zijn.

Citaat
dat (vooral laagvliegers) sommige dan mogelijk ook even van het gas moeten kan zijn, een beetje begrip zou niet misstaan, wat verlies je door even van het gas te moeten?
2 seconden?

Of één of minder achterliggers nu alleen maar even wat minder gas moeten geven of vol in de remmen gaan, is dezelfde overtreding:

Citaat
AR 12.4. De bestuurder die een maneuver wil uitvoeren, moet voorrang verlenen aan de andere weggebruikers.

Worden inzonderheid als maoeuvres beschouwd: van rijstrook of van file veranderen, [...]
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Met de dag driester
« Reactie #16 Gepost op: zaterdag 07 juni 2014 - 19:40:09 »
Dus als er voor mij nog eens ene mij uitremd ram ik hem gewoon van de baan want hij mocht me niet doen remmen?
Je moet alles lezen en  vooral dat woord begrip.
Maar als er 10 km achter me nog gevolg remming moet gebeuren dan stel ik me vragen bij de volgafstand, het doorzicht van al die 100 wagens, als er in de verte alle auto's in de remmen gaan dan los je toch al een beetje het gas....
Misschien dat de auto's ook eens moeten proberen om terug rechts te gaan rijden ipv. op een paar meter achter elkaar links voort te sjokken.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Met de dag driester
« Reactie #17 Gepost op: zaterdag 07 juni 2014 - 21:45:49 »
Dus als er voor mij nog eens ene mij uitremd ram ik hem gewoon van de baan want hij mocht me niet doen remmen?

Neen. Het is niet omdat iemand een overtreding begaat, dat je hem mag aanrijden.

Citaat
Je moet alles lezen en  vooral dat woord begrip.

Dat heb ik wel degelijk gelezen.

Dikwijls is het zo dat, als er ter hoogte van een oprit een vrachtwagen op de autosnelweg rijdt en een andere er wil opkomen, het zou volstaan dat één van beiden wat vertraagt.

Maar dat doen vrachtwagenbestuurders meestal niet, want die rijden graag met plankgas, net zoals wanneer ze er ettelijke kilometers over doen om zonder enige noemenswaardig tijdwinst een collega in te halen. En ik heb er geen begrip voor dat een vrachtwagenbestuurder vindt dat hij zeer vele personenwagens mag doen vertragen, enkel omdat hij niet even wat minder gas wil geven.

Citaat
Misschien dat de auto's ook eens moeten proberen om terug rechts te gaan rijden ipv. op een paar meter achter elkaar links voort te sjokken.

Zouden de personenwagens dan misschien rechts moeten rijden, opdat de vrachtwagens de overtreding kunnen begaan om dat niet te doen ter hoogte van een oprit waar een collega op de autosnelweg wil?
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Met de dag driester
« Reactie #18 Gepost op: zaterdag 07 juni 2014 - 23:39:23 »
En oh ja: de eerste die het aandurft om de afrit Kontich te nemen en keurig te stoppen voor het stopbord als het verkeer op de dwarsweg beneden rood heeft, krijgt gegarandeerd de achterligger in z'n koffer.  >>> hier, dus.
B5 mag dan ook uitsluitend geplaatst worden indien het verlenen van de voorrang niet veilig kan zonder gestopt te zijn.
Ergo, daar MAG stomweg geen B5 staan !
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Met de dag driester
« Reactie #19 Gepost op: zondag 08 juni 2014 - 08:04:38 »
B5 mag dan ook uitsluitend geplaatst worden indien het verlenen van de voorrang niet veilig kan zonder gestopt te zijn.
Ergo, daar MAG stomweg geen B5 staan !

Jaja, maar hoe wordt dat beteugeld ?  De overtreding die de wegbeheerder begaat wordt quasi NOOIT bestraft.  En voor de weggebruiker geldt doorgaans: "Correct of niet, het bord staat er, dus moet ge het maar respecteren".
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Met de dag driester
« Reactie #20 Gepost op: zondag 08 juni 2014 - 12:33:26 »
Jaja, maar hoe wordt dat beteugeld ?  De overtreding die de wegbeheerder begaat wordt quasi NOOIT bestraft. 
Niet.

De politie werkt zelfs samen met de overtreder "aan oplossingen" ...
Dat mag je als gewone burger eens proberen geregeld te krijgen !


Citaat
En voor de weggebruiker geldt doorgaans: "Correct of niet, het bord staat er, dus moet ge het maar respecteren".
Zolang je het bij het Belgische gerecht houdt wel ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Met de dag driester
« Reactie #21 Gepost op: zondag 08 juni 2014 - 14:56:48 »
Citaat
En voor de weggebruiker geldt doorgaans: "Correct of niet, het bord staat er, dus moet ge het maar respecteren".
Zolang je het bij het Belgische gerecht houdt wel ...

... en Straatsburg is nogal duur...
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Met de dag driester
« Reactie #22 Gepost op: zondag 08 juni 2014 - 22:18:20 »
... en Straatsburg is nogal duur...
en doorgaans niet gedekt door de rechtsbijstandverzekering ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Met de dag driester
« Reactie #23 Gepost op: zondag 08 juni 2014 - 22:33:24 »
oei moet mijn boete vandaar nog binnenkrijgen  van begin april, klein 10/uur te rap daar. :-X
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Met de dag driester
« Reactie #24 Gepost op: maandag 09 juni 2014 - 11:57:17 »
oei moet mijn boete vandaar nog binnenkrijgen  van begin april, klein 10/uur te rap daar. :-X

Geen drama dus. Ik verwacht er een wegens 140 km/h waar 100 km/h toegestaan was. 120 Euro plus 20 Euro kosten plus 1 punt in Flensburg.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."