Ik betaal 168 Euro verzekering per jaar in full omnium. De verzekerde waarde blijft 5.600 Euro, tenzij ik een nieuwe en hogere schatting kan voorleggen.
Voorwaarde was wel dat we bij dezelfde maatschappij een niet-oldtimer verzekerd hadden, en we op erewoord bevestigden dat we die wagen, en niet de oldtimer zouden gebruiken voor alledaagse verplaatsingen.
In BE ken ik enkel de
classic car verzekering voor auto´s ouder als 15 jaar (bij Ethias), en als je de 2e "dagelijkse" auto ook daar verzekerd hebt dan krijg je 50 % korting op je BA.
Maar deel-omnium of vol-omnium betaal je wel volle pot, je bepaald wel zelf min of meer de waarde van je auto als men niet teveel afwijkt van de marktwaarde. Dat valt heus nog mee voor diefstal en brand, enkel die beiden heb ik bij de BA genomen, voor markwaarde € 25.000 + BTW 21%. Glasschade nam ik al niet, was me al te kostelijk voor die weinig kms die ik rij. Ik ben wel het ganse jaar doorverzekerd... Van die D-flexibiliteit kan men alleen maar dromen hier.
De complete omniumformules blijken hier wel veel te duur (voor mij) omdat ze nog steeds baseren op de nieuwaarde van het voertuig, moest je een ongeval veroorzaken of eigen schade door eigen schuld. Voor mijn dit-jaar-oldie (25 j) is dat catalogusprijs € 56.000 omgerekend.
Ik ga toch de volgende dagen nog eens horen of er inmiddels geen betere verzekeringen te krijgen zijn, enkele jaren geleden had mijn verzekeringsagent me verzekerd dat ik niet beter af kon zijn met die Ethiascontracten voor onze 2 auto´s.
Ik zie inmiddels bij Ethias dat ze daar ook een oldtimerverzekering aanbieden naast classic car,
oldtimerverzekering (5e thema) de vraag is
moet ik dan een O-plaat nemen, en of het de moeite echt loont tov mijn huidige classic car BA + diefstal en brand.