Auteur Topic: electrische auto promoten door hem sneller te laten rijden  (gelezen 5231 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
electrische auto promoten door hem sneller te laten rijden
« Gepost op: vrijdag 31 oktober 2014 - 15:33:16 »
http://www.hln.be/hln/nl/927/Auto/article/detail/2108124/2014/10/31/Elektrische-wagens-mogen-sneller.dhtml

Ik kon het niet geloven toen ik dit las, ik dacht nl dat de snelheidsbeperkingen er voor onze veiligheid waren  :-X

Mag een benzine wagen dan niet sneller dan een diesel ?  En als je op LPG rijdt mag je ook weer sneller dan met benzine, toch ?
En zuinige auto's mogen dan zeker toch ook sneller dan zuipende auto's ?

 >:D

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: electrische auto promoten door hem sneller te laten rijden
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 31 oktober 2014 - 16:10:48 »
http://www.hln.be/hln/nl/927/Auto/article/detail/2108124/2014/10/31/Elektrische-wagens-mogen-sneller.dhtml

Ik kon het niet geloven toen ik dit las, ik dacht nl dat de snelheidsbeperkingen er voor onze veiligheid waren  :-X

Mag een benzine wagen dan niet sneller dan een diesel ?  En als je op LPG rijdt mag je ook weer sneller dan met benzine, toch ?
En zuinige auto's mogen dan zeker toch ook sneller dan zuipende auto's ?

 >:D

Vind ik zelfs een goed idee, geeft een positief signaal. E-wagens stoten geen directe emissies uit.

Inderdaad KV relatief veel snelheidsbeperkingen zijn er omwille van het milieu (directe emissie, ook geluid) in ballingsgebieden: Randstad, Roergebied meestal 100 kmh, soms zelfs 80 kmh, onze Smog-90 kmh niet vergeten want binnenkort wintertijd is er weer inversieweer...

Stel eens voor het linkervak reserveren (ttz plaats maken) als er een E-wagen aankomt aan 120 kmh terwijl jezelf maar smog-90 kmh moogt.  ;D

Ook tijdelijke snelheidsbeperkingen van 22 h tot 06 hr komt men redelijk veel tegen (in het buitenland toch)
« Laatst bewerkt op: vrijdag 31 oktober 2014 - 16:18:55 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: electrische auto promoten door hem sneller te laten rijden
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 31 oktober 2014 - 17:51:13 »
snelle elektrische auto's zijn voor een select clubje : mensen die 100.000 euro aan een karretje kunnen besteden - en dat is dat doorgaans niet hun eindige ...

die hebben uiteraard enige cloud bij de beleidspiefen

Doel : plebs in openbaar veetransport, en de wegen terug voor de rijken die hun kar + rijkosten nog kunnen betalen
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: electrische auto promoten door hem sneller te laten rijden
« Reactie #3 Gepost op: vrijdag 31 oktober 2014 - 18:04:24 »
snelle elektrische auto's zijn voor een select clubje : mensen die 100.000 euro aan een karretje kunnen besteden - en dat is dat doorgaans niet hun eindige ...

Bwah een Nissan Leaf (144 kmh) van 24 tot 36k kan men nu echt geen select clubje noemen... ook andere niet.
http://nl.nissan.be/BE/nl/vehicle/electric-vehicles/leaf/prices-and-equipment/prices-and-specifications.html

En snelle fossiele auto´s die 100.000 € kosten lijkt me ook maar niets speciaals.
De Tesla S# doet het helemaal niet slecht tov zijn concurrenten, menige fossiele(hybride) van 70 à 100k verkopen niet zo goed.

# http://green.autoblog.com/2014/10/22/tesla-about-to-sell-50000th-model-s/
50.000 Tesla S verkocht op 2 jaar en 3 maand (of ~ even goed als de Nissan Leaf) en dat is geen auto van de normale band hé (geen massaproduktie)
De Tesla Model 3 komt wslk 2017-2018 en dat gaat eerder massaproduktie zijn, prijs zowat BMW I3 of 35 à 40 k.

Het is maar wat men nodig heeft hé. Ondertussen ligt er een Tesla Supercharger op 10 km van Maasmechelen en komt er nog een tweede na Nijvel in Gent, lijkt wel interessanter te worden als CNG. De Tesla S eigenaars kunnen daar levenslang op kosten van Tesla "tanken" maakt die hoge prijs al wat goed...

E-wereldlijst 2014 mét plug-ins:
http://ev-sales.blogspot.be/search/label/World  Tesla S stond verleden jaar 4e nu 3e.
« Laatst bewerkt op: vrijdag 31 oktober 2014 - 18:23:30 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: electrische auto promoten door hem sneller te laten rijden
« Reactie #4 Gepost op: vrijdag 31 oktober 2014 - 18:27:21 »
http://www.hln.be/hln/nl/927/Auto/article/detail/2108124/2014/10/31/Elektrische-wagens-mogen-sneller.dhtml

Ik kon het niet geloven toen ik dit las, ik dacht nl dat de snelheidsbeperkingen er voor onze veiligheid waren  :-X

Mag een benzine wagen dan niet sneller dan een diesel ?  En als je op LPG rijdt mag je ook weer sneller dan met benzine, toch ?
En zuinige auto's mogen dan zeker toch ook sneller dan zuipende auto's ?

 >:D

Vind ik zelfs een goed idee, geeft een positief signaal. E-wagens stoten geen directe emissies uit.

Maar ze verbruiken ook energie, kernenergie, gestookte centrales.
Kom nu niet af met zonnecellen want daar hebben ze hun handen aan verbrand en willen ze liever van terug komen.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: electrische auto promoten door hem sneller te laten rijden
« Reactie #5 Gepost op: vrijdag 31 oktober 2014 - 19:23:23 »
Maar ze verbruiken ook energie, kernenergie, gestookte centrales.

Natuurlijk verbruiken ze energie, ook "hernieuwbare energie" of "duurzame energie" is energie.

Ze hebben wel geen directe emissies.


« Laatst bewerkt op: vrijdag 31 oktober 2014 - 19:28:21 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: electrische auto promoten door hem sneller te laten rijden
« Reactie #6 Gepost op: vrijdag 31 oktober 2014 - 21:33:15 »
Ik blijf me afvragen waarmee ze alle elektriciteit zouden willen opwekken als iedereen elektrisch zou gaan rijden, en ondertussen de kerncentrales sluiten  ???

In D klopt het sprookje van hernieuwbare energie nu al niet, want men wil weer meer en meer bruinkool gaan gebruiken; men sluit er zelfs een snelweg voor omdat er bruinkool onder ligt ...

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: electrische auto promoten door hem sneller te laten rijden
« Reactie #7 Gepost op: vrijdag 31 oktober 2014 - 22:22:39 »
Ik blijf me afvragen waarmee ze alle elektriciteit zouden willen opwekken als iedereen elektrisch zou gaan rijden, en ondertussen de kerncentrales sluiten  ???

Treinen reden ook niet opeens allemaal electrisch.
Ook dieselpersonenauto´s haalden ook niet plots een aandeel van 63 % in België.

Indien het komt is het een zeer geleidelijke overgang.

Dat zou helemaal geen probleem zijn. bron Wikipedia.
Citaat
http://de.wikipedia.org/wiki/Elektroauto#Energieversorgung
Energieversorgung[Bearbeiten]

2006 verbrauchte der gesamte deutsche Personenverkehr auf der Straße 488 TWh Primärenergie.[202] Wegen der Wirkungsgradverluste beim Verbrennungsmotor entspricht dies etwa einer Elektroenergiemenge von rund 163 TWh für eine **vollständige Elektrifizierung des PKW-Parks. Im Vergleich dazu betrug die gesamte Bruttostromerzeugung 2009 in Deutschland 597 TWh[203] Ohne Leitungs- und weitere Verteilverluste zu berücksichtigen, müsste die Stromerzeugung um **etwa 27 % gesteigert werden.

Im Falle der von der Bundesregierung für 2020 angestrebten Zahl von einer Million Elektroautos, was einem Anteil von etwa 2 % aller Fahrzeuge entspricht, sind rund 3 TWh an elektrischer Energie aufzubringen, was einem # halben Prozent des derzeitigen deutschen Strombedarfs entspricht. Der gesamte, deutschlandweite elektrobetriebene öffentliche Nah- und Fernverkehr benötigt rund 15 TWh Strom pro Jahr, entsprechend knapp 3 % des Bruttostromverbrauchs.[204]

Eine Elektromobilität, die auf erneuerbare Energien gestützt ist, kann die Umweltbelastung durch den Straßenverkehr deutlich verringern. Eine binnengestützte Windkraftanlage speist pro Jahr etwa 1,75 GWh pro MW Nennleistung ins Netz ein. Bei einem Verbrauch eines Elektrofahrzeugs von 15  kWh auf 100 km[205] kann eine 2 MW-Anlage den Energiebedarf von 1400 bis 1600 Elektrofahrzeugen decken. Bei Baukosten von Windkraftanlagen von etwa 1 Mio. € pro MW Nennleistung belaufen sich die einmaligen anteiligen Kosten für jedes Elektrofahrzeug auf 1200 bis 1400 €, jedoch ohne Netzausbaukosten zu berücksichtigen.


moesten er in D 1 miljoen E-voertuigen rijden (geschat tegen 2020) zou dat amper # 0,5 % van de D-stroom betekenen, het utopische staat er ook alle vtg electrisch zou **27 % extra stroom nodig hebben (netto zonder verliezen, wslk is het 30-33%).
Uiteraard spaart men dan zeer veel diesel en benzine en ook wat gas (LPG , CNG)  hé, wat gaan ze daar dan mee doen ? Stroom opwekken ?  ;)

Citaat
In D klopt het sprookje van hernieuwbare energie nu al niet, want men wil weer meer en meer bruinkool gaan gebruiken; men sluit er zelfs een snelweg voor omdat er bruinkool onder ligt ...
Waar haal je dat toch uit ?
zie hier eens:
http://de.wikipedia.org/wiki/Erneuerbare_Energien#Deutschland

D haalt nu al 17 % aan hernieuwbare energie, en streeft naar 35 % in 2020.

Voor Belgie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Hernieuwbare_energie_in_Belgi%C3%AB
« Laatst bewerkt op: vrijdag 31 oktober 2014 - 22:46:49 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: electrische auto promoten door hem sneller te laten rijden
« Reactie #8 Gepost op: vrijdag 31 oktober 2014 - 22:45:38 »
Bwah een Nissan Leaf (144 kmh) van 24 tot 36k kan men nu echt geen select clubje noemen... ook andere niet.
Tot je er 120-130 km/u mee gaat rijden.
Gaat, maar niet bijster ver.
Regenereren op snelweg : weinig kans toe.
Verbruik: hoog door hogere luchtweerstand.

Plug-in hybrides zijn binnen de kortste keren brandstofslurpers in dit scenario.

Wil je elektrisch een behoorlijke afstand aan een leukere snelheid doen, dan zal je iets moeten kopen met een aangepast batterij-pakje.
En bijhorend prijskaartje.


Recent nog een foto-repo gezien van een kerkje dat in D verplaatst wordt om de bruinkoolwinning uit te breiden / te verplaatsen.
D gebruikt dat nog veel.
« Laatst bewerkt op: vrijdag 31 oktober 2014 - 22:47:23 door Inazuma »
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: electrische auto promoten door hem sneller te laten rijden
« Reactie #9 Gepost op: vrijdag 31 oktober 2014 - 22:51:04 »
Bwah een Nissan Leaf (144 kmh) van 24 tot 36k kan men nu echt geen select clubje noemen... ook andere niet.
Tot je er 120-130 km/u mee gaat rijden.
Gaat, maar niet bijster ver.
Regenereren op snelweg : weinig kans toe.
Verbruik: hoog door hogere luchtweerstand.

Plug-in hybrides zijn binnen de kortste keren brandstofslurpers in dit scenario.

Wil je elektrisch een behoorlijke afstand aan een leukere snelheid doen, dan zal je iets moeten kopen met een aangepast batterij-pakje.

Het is maar wat je nodig hebt hé. Hoeveel % van de bestuurders rijden meer als 100 km (H/T) per dag, of meer als 50 km ? Men kan het opzoeken.
Citaat
http://www.mobiliteitsmanagement.be/ndl/woonwerkverkeer/

2. Verplaatsingen, voertuigen en verkeer in Vlaanderen

bron: Onderzoek VerplaatingsGedrag OVG4.4 (cijfers 2012) & FOD Economie

2,72 verplaatsingen per dag

het aantal verplaatsingen van de gemiddelde Vlaming
16,14 miljoen verplaatsingen per dag   leggen alle Vlamingen samen (gemiddeld) af
15,33 km per verplaatsing   de gemiddelde afstand van één verplaatsing in Vlaanderen
46,21 km per woon-werkverplaatsing   de gemiddelde afstand van één woon-werkverplaatsing in Vlaanderen
245 miljoen kilometer per dag    de dagelijkse afstand door alle Vlamingen samen
67,88% van alle verplaatsingen door Vlamingen gebeurt met de auto   (bestuurder : 52,15%, passagier : 15,73%)

Het is toch raar, E-auto´s worden langzaam op de markt gegooid en plots is Vlaanderen 5 maal zo groot.
Vele gezinnen hebben ook meer als 1 auto, 1 auto kan dus gerust ook een E-auto zijn.

Citaat
Recent nog een foto-repo gezien van een kerkje dat in D verplaatst wordt om de bruinkoolwinning uit te breiden / te verplaatsen.
D gebruikt dat nog veel.
Dat is idd een feit dat ze daar heel zot met bruinkool doen, hele dorpen verdwijnen daar al vele jaren lang, hoef je mij niet vertellen (zie D Wiki).
Daar is Doel maar kattepis tegen.
D delft zoveel bruinkool als China en USA tesamen...
en is daar n° 1 (24,6 %) , maar op de 2e plaats volgt al hernieuwbare energie (20 %) als energieleveranvier van het totale stroomverbruik, bruto.
Dan steenkool 18,6 %, dan kernenergie pas met 17,7 %, dan Gas met 13,6 %...

D ligt op nr 1 in Europa qua zonne-energie, en plaats 6 bij windenergie, de rest staat grafisch in Wiki.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b0/Verteilung_der_Erneuerbaren_Energien_2012_in_Deutschland.png


Citaat
Verteilung der erneuerbaren Energien 2012 in Deutschland (Stromsektor)
Bruttostromerzeugung aus erneuerbaren Energien in Deutschland[205]
Im Jahr 2011 lag der aus erneuerbaren Energien gedeckte Endenergieverbrauch in Deutschland bei 12,2 % des Gesamtverbrauchs. Der Anteil der erneuerbaren Energien am Gesamtstromverbrauch betrug 20,0 %, bei der Wärmebereitstellung 10,4 % und am gesamten Kraftstoffverbrauch 5,4 %. Die erneuerbaren Energien nahmen damit laut vorläufigen Daten des BDEW nach der Braunkohle mit einem Anteil von 24,6 % den zweiten Platz in der Stromerzeugung ein, dahinter folgten Steinkohle mit 18,6 %, Kernkraft mit 17,7 % und Gaskraftwerke mit 13,6 %.[206] Damit liegt Deutschland im EU-Vergleich 2014 auf Platz 6 bei der Windenergie (nach Dänemark, Spanien, Irland, Portugal und Schweden) und auf Platz 1 bei der Solarenergie.[207] 

Soit OT, het blijft een goed idee (maar ik denk niet dat het gaat komen).
« Laatst bewerkt op: vrijdag 31 oktober 2014 - 23:33:14 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
« Laatst bewerkt op: vrijdag 31 oktober 2014 - 23:20:44 door KV »

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: electrische auto promoten door hem sneller te laten rijden
« Reactie #11 Gepost op: vrijdag 31 oktober 2014 - 23:34:13 »
http://www.standaard.be/cnt/dmf20140922_01282476
http://www.volkskrant.nl/dossier-archief/duitse-dorpen-plat-voor-bruinkool~a907786/
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bundesautobahn_44

hernieuwbare energie, het blijft een utopie
Kijk eens naar Noorwegen betreft hernieuwbare energie.

Dit is Duitsland , stroomsektor:

Verteilung der erneuerbaren Energien 2012 in Deutschland (Stromsektor)

in Terrawattuur brutto

Bruttostromerzeugung aus erneuerbaren Energien in Deutschland

D heeft 597 TWh bruttostroomopwekking in 2009... en zal desnoods zelfs ook regelmatig stroom exporteren (o.a BE )
Citaat
Im Vergleich dazu betrug die gesamte Bruttostromerzeugung 2009 in Deutschland 597 TWh

Ken je smart grid ? Lees eens
Citaat
http://nl.wikipedia.org/wiki/Smart_grid

De term smart grid wordt gebruikt voor (toekomstige) technologieën om het elektriciteitsnet te beheren nu steeds meer apparaten worden aangesloten die lokaal een forse vraag of aanbod van stroom op het lokale net veroorzaken. Bijvoorbeeld een hele wijk waar iedereen zijn elektrische auto om 17:00 aan de lader hangt, of een wijk waar alle huizen zonnepanelen hebben, en er in de wijk veel meer wordt opgewekt, dan op dat moment verbruikt.

Dit betekent dat straks netbeheerders, producenten en consumenten hun verbruik vaker onderling moeten afstemmen. Dat is dan niet voor het regelen van centrales, maar om overbelasting van het lokale net te voorkomen. De term smart Grid is eigenlijk fout gekozen, omdat niet het net, maar juist aangesloten apparaten automatisch geregeld worden. De term smart grid is daarom meer een aanduiding van wie er het meest belang bij heeft, de netbeheerder.

Oplossingen[bewerken]
Onder smart grid vallen verschillende soorten oplossingen, waar knelpunten in het net moeten worden opgevangen:

Aanbod reguleren - Wanneer het aanbod te veel dreigt te worden voor het lokale net, bijvoorbeeld de hele wijk met zonnepanelen.
Vraag reguleren - Wanneer het aanbod fluctueert kan dit worden opgevangen door de vraag op dezelfde manier te fluctueren. Dit kan door de prijs voor de consument aan te passen aan het aanbod. In een toekomstig huishouden zou de slimme meterkast, wanneer deze merkt dat de prijs gedaald is, een seintje aan de elektrische auto kunnen geven dat deze kan gaan opladen. Als dit op grote schaal gebeurt, blijven vraag en aanbod in balans ondanks dat het aanbod fluctueert.
Een echt voorbeeld zijn overbelaste netten in bijvoorbeeld Zuid-Afrikaanse steden. Daar worden slimme meters gebruikt om gebruikers af te sluiten, als de vraag te groot wordt.
Nederlandse slimme meters worden alleen gebruikt om wanbetalers op afstand af te sluiten. Daarnaast kunnen ze tot elk kwartier de verbruikte stroom doorgeven aan een centrale post van de netbeheerder.

De Nederlandse netbeheerders hebben voor de introductie van de ca 10 miljoen slimme meters een budget van ca 10 miljard. En hier en daar worden experimenten uitgevoerd met meer geavanceerde toepassingen in een wijk.

ook dit ? de E-auto-accus als buffer om energie op te slaan:
http://en.wikipedia.org/wiki/Vehicle-to-grid
http://de.wikipedia.org/wiki/Vehicle_to_Grid
« Laatst bewerkt op: vrijdag 31 oktober 2014 - 23:50:41 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: electrische auto promoten door hem sneller te laten rijden
« Reactie #12 Gepost op: zaterdag 01 november 2014 - 10:12:41 »
hoog tijd dat ze er hier een beetje vaart achter zetten dan, achter die slimme meters.  En vooral dat producenten van apparaten die veel stroom verbruiken (boilers bvb) er voor zorgen dat deze aangestuurd kunnen worden door die meters

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: electrische auto promoten door hem sneller te laten rijden
« Reactie #13 Gepost op: zaterdag 01 november 2014 - 10:54:02 »

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: electrische auto promoten door hem sneller te laten rijden
« Reactie #14 Gepost op: zaterdag 01 november 2014 - 16:00:26 »
hoog tijd dat ze er hier een beetje vaart achter zetten dan, achter die slimme meters.  En vooral dat producenten van apparaten die veel stroom verbruiken (boilers bvb) er voor zorgen dat deze aangestuurd kunnen worden door die meters
Proefprojecten in Limburg bvb is begonnen in 2012...

ook: http://www.vreg.be/stand-van-zaken-slimme-meters
daar vind je meer, en men kan idd een slimme meter (voorlopig) weigeren en dus niet aan proefprojecten deelnemen.

Als men een E-auto heeft en die staat quasi bijna dagelijks thuis klaar om op/bij te laden, is het natuurlijk interessant dat men gemiddeld aan goedkopere stroom kan opladen bepaald door die slimme meter. Voorwaarde natuurlijk dat men die slimme meter zodanig zelf kan instellen aan: opladen vanaf xxx- prijs tot xxx-prijs kWh indien niet aangeboden is de deadline xx. hr à .xx hr enz, men wil tenslotte een xx % opgeladen accu op een bepaald moment.

Citaat
Onder smart grid vallen verschillende soorten oplossingen, waar knelpunten in het net moeten worden opgevangen:

Aanbod reguleren - Wanneer het aanbod te veel dreigt te worden voor het lokale net, bijvoorbeeld de hele wijk met zonnepanelen.
Vraag reguleren - Wanneer het aanbod fluctueert kan dit worden opgevangen door de vraag op dezelfde manier te fluctueren. Dit kan door de prijs voor de consument aan te passen aan het aanbod. In een toekomstig huishouden zou de slimme meterkast, wanneer deze merkt dat de prijs gedaald is, een seintje aan de elektrische auto kunnen geven dat deze kan gaan opladen. Als dit op grote schaal gebeurt, blijven vraag en aanbod in balans ondanks dat het aanbod fluctueert.
« Laatst bewerkt op: zaterdag 01 november 2014 - 16:16:26 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I