Ergens moeten we in Vlaanderen ook rekening houden met de ruimtelijke ordening (zeg maar lintbebouwing), hetgeen in andere landen minder het geval is.
Ergens ja, je zegt het. Maar in veel Vlaamse streken is er "veel minder lintbebouwing" buiten F1-bbk.
Ken jij de definitie van lintbebouwing ?
lint·be·bou·wing (de; v)
1
aaneengesloten bebouwing van één enkele rij huizen aan weerszijden langs hoofdwegen of kanalen
http://www.vandale.be/opzoeken?pattern=lintbebouwing&lang=nn#.VHNp6YuG98c
Ik denk dat niemand een probleem heeft met 70 kmh-Vmax bij " bepaalde lintbebouwing" buiten bbk, naargelang wegbreedte gescheiden/verhoogd fietspad enz....
Nederland heeft ook 60 , 80 en 100 kmh wegen, andere landen hebben ook verschillende limieten zelfs meer als 3, dus kan Vlaanderen ook 70 en 90 kmh hanteren ik zie geen probleem, ook 80 en 100 kunnen ze invoeren; ook C43-zone 70/50 zijn er ook nog als men het aantal verkeersborden enorm wil beperken (juist op die
echt lintbebouwde wegen, de zone 50 wordt al dikwijls toegepast om de voorwaarden van de F1-afbakeningsregel te omzeilen...)
Probleem is dat ze de 70 kmh gewoon willen doortrekken naar alle 1+1-wegen ook in niemandsland, of het nu een zeer brede N-weg is met ruim gescheiden fietspaden (gebodsbord fietspad D7-D9 én verbodsbord C9-C11 (brom)fietsers **) of een smalle secundaire weg (waar 70 kmh dikwijls aangepast rijden is), artikel 10.1.1 is er ook nog hé, en alle ~ 40 gevaarsborden mogen ook nog hun nut hebben.
Een afwijkende C43 is tenslotte verboden te plaatsen als het met een gevaarsbord ook gaat, er is maar één uitzondering: schoolomgeving F4a...
http://www.wegcode.be/wetteksten/secties/mb/mb-111076/864-hs2art9
9.9. Verkeersbord C43.
1° Dit verkeersbord mag niet gebruikt worden op plaatsen waar :
a) de bijzondere plaatsgesteldheid duidelijk een snelheidsvermindering oplegt;
b) waar een gevaarsbord kan gebruikt worden behalve wat betreft het gevaarsbord A23 wanneer het gevoegd is bij een verkeersbord F4a,...]
Naja wetten bestaan alleen voor het plebs niet voor de misbruikende wegbeheerder...

Als men van 70 kmh een algemene limiet maakt - dus blinde eenheidsworst - valt de "alarmerende werking (waarvoor eigenlijk een gevaarsbord moet dienen)" van een Vmax al helemaal weg.
**
https://www.google.be/maps/@51.1318365,5.4337774,3a,75y,66.79h,85.38t/data=!3m4!1e1!3m2!1sS694LPpASumQ4sWTv0Y64w!2e0?hl=nl Noordring Peer vanaf daar 90 kmh C9-11 zie je, het ruim gescheiden breed fietspad zie je achter de struiken, zelfs de ondertunneling van het fietspad zie je. Dus daar wil flippo Weyts ook 70 kmh ? Enkele kms eerder rij je ook op een lintbebouwde N73 door Wijchmaal ook 70 kmh...
