Auteur Topic: Duurt dat hier nog lang ?  (gelezen 4950 keer)

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
Re: Duurt dat hier nog lang ?
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 23 januari 2015 - 22:46:43 »
Tof land waar dat allemaal zo maar kan. Het zou hier voor die aannemer een duur grapje worden, zowel strafrechterlijk als burgerlijk.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 23 januari 2015 - 23:03:34 »
Gene poot om op te staan heeft die na die waarschuwingen en terecht ook. :P
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline diane

• Meer dan expert
« Reactie #3 Gepost op: zaterdag 24 januari 2015 - 02:16:51 »
Tof land waar dat allemaal zo maar kan. Het zou hier voor die aannemer een duur grapje worden, zowel strafrechterlijk als burgerlijk.

Inderdaad, Jozef. Art. x van het veldwetboek is hier van kracht. Stel je maar voor dat je als alleenstaande met een hartstilstand en reanimatie in het ziekenhuis bent opgenomen. Je hebt geen kennis van aangetekende brieven en ingebrekestelling.

Wat baten kaars en bril als de uil niet zien wil.

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #4 Gepost op: zaterdag 24 januari 2015 - 03:20:10 »
Citaat
mondelinge en schriftelijke waarschuwingen
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline diane

• Meer dan expert
« Reactie #5 Gepost op: zaterdag 24 januari 2015 - 03:23:13 »
Mondelinge waarschuwing heeft geen enkel bewijskracht. Een aannemer heeft geen enkele bevoegdheid tot waarschuwingen en bevelen.
« Laatst bewerkt op: zaterdag 24 januari 2015 - 03:27:24 door diane »

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #6 Gepost op: zaterdag 24 januari 2015 - 03:42:12 »
Tja
Maar och, gemeentelijke parking, konden de flikken niets doen? Zullen geen tijd gehad hebben zeker? Of zogezegd iets beters te doen?

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #7 Gepost op: zaterdag 24 januari 2015 - 13:41:16 »
Het voertuig had inderdaad moeten weggetakeld worden van die plaats.

Die aannemer heeft geen poot om op te staan. Hij mag het recht niet in eigen handen nemen en iemand wederrechterlijk beletten zijn voertuig te gebruiken.

Wij hadden hier een huurder die niet op ons grondstuk mocht parkeren, maar het toch telkens weer deed. Op een dag was ik het beu en heb ik één van onze auto's enkele uren zo geparkeerd, dat hij niet meer weg kon. Ik dacht: als eigenaar parkeer ik op mijn grondstuk toch waar en wanneer ik wil. Verkeerd gedacht: de man trok naar de flikken, en ik heb een Strafanzeige wegens Nötigung aan mijn been.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline diane

• Meer dan expert
« Reactie #8 Gepost op: zaterdag 24 januari 2015 - 13:57:57 »
Voorwat België betreft. Het enige rechtsgeldige is dat de eigenaar van de grond het voertuig liet takelen. Op basis van het Veldwetboek. Dewelke zelf voor de takelkosten dient in te staan. Eventueel nadien kan terug vorderen via het Vredegerecht. Politie heeft in weze geen bevoegdheid in deze materie aangezien het een burgerlijke aangelegenheid betreft.

Op de gekende wijze brengt de aannemer zichzelf in ieder geval in nauwe schoentjes ivm schadevergoeding. Dat zeggen ze er niet bij...of zijn ze er zich van onbewust.

Offline diane

• Meer dan expert
« Reactie #9 Gepost op: zaterdag 24 januari 2015 - 14:07:35 »
Even opgezocht.

Art. 87. worden gestraft :

8° Zij die, zonder noodzaak en ondanks het verbod van de eigenaar, gebruik maken van een weg die aan een bijzondere persoon toebehoort.

En aangezien het een burgerlijke aangelegenheid betreft is de vaststelling door een gerechtsdeurwaarder de juiste werkwijze.

Niet de aannemer dient zich hierin te mengen. Wel de grondeigenaar. Het is dan nog zelfs verplicht dat er duidelijk een bord is geplaatst dat verwijst naar het ART. van het Veldwetboek betreffende privé eigendom.

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #10 Gepost op: zaterdag 24 januari 2015 - 16:34:35 »
De eigenaar van de grond? Het is gemeentelijke parking.
Ma ja als ik die zever lees kan ik die werkmannen nog meer begrijpen, nog meer respecteren.

Offline diane

• Meer dan expert
« Reactie #11 Gepost op: zaterdag 24 januari 2015 - 23:40:51 »
Voor de gemeente geldt nog meer de door mij vernoemde procedure. Want de burgemeester staat in en heeft de verantwoordelijkheid om de veiligheid van de burgers om zijn grondgebied te waarborgen. Andere zever. Men moet het wel begrijpen. 

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #12 Gepost op: zaterdag 24 januari 2015 - 23:46:38 »
Als ik er geen begrip voor kan opbrengen ga ik ook niet de moeite doen om het te willen begrijpen.

Ma ja gelukkig staat het onder humor en dan is de situatie waar ze die aldi gezet hebben dat zeker, eigen schuld dikke bult.

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #13 Gepost op: zondag 25 januari 2015 - 00:34:48 »
Ma ja als ik die zever lees kan ik die werkmannen nog meer begrijpen, nog meer respecteren.

Wees maar gerust dat die werklieden niet zo dom zullen geweest zijn om dergelijke streken op eigen initiatief uit te halen.

Hun baasje zal groen lachen als de eigenaar van de Audi A3 een burgerlijk geding aanspant om schadevergoeding te bekomen per dag dat hij zijn auto niet kon gebruiken, en voor de schade aan en waardevermindering van zijn auto wegens langdurig stilstaan. De rechter zal dat ventje wel duidelijk maken wie de zeveraar is. En de verzekering van dat manneke zal alleszins niet opdraaien voor dergelijke baldadigheden.

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #14 Gepost op: zondag 25 januari 2015 - 00:46:24 »
Waardevermindering op een auto van minstens 11 jaar? ;D