Auteur Topic: parkeerstress in Deurne  (gelezen 3725 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline de rijprof

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 766
Re: parkeerstress in Deurne
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 05 mei 2015 - 10:46:36 »
Citaat
'Trekt op niks', klinkt het bij een van hen.
Veel gemakkelijker en veiliger. Wie kan daar nu een probleem mee hebben?

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: parkeerstress in Deurne
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 05 mei 2015 - 11:09:46 »
Je moet niet vragen hoe slecht het met de parkeervaardigheden gesteld is.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: parkeerstress in Deurne
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 05 mei 2015 - 14:29:50 »
Je moet niet vragen hoe slecht het met de parkeervaardigheden gesteld is.

Tut, tut.  " 't Kan zijn dat dat in 't buitenland wél goed werkt, maar 't is hier nog altijd Deurne, en ni 't buitenland éh menier."

Zeg dat madam het gezegd heeft op den teevee .....     
« Laatst bewerkt op: dinsdag 05 mei 2015 - 14:35:16 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: parkeerstress in Deurne
« Reactie #4 Gepost op: dinsdag 05 mei 2015 - 16:24:09 »
Tiens, in Deurne denk ik bijna altijd dat ik al in 't buitenland bén  ???
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: parkeerstress in Deurne
« Reactie #5 Gepost op: dinsdag 05 mei 2015 - 17:44:15 »
Ze zouden beter een keer uitleggen dat het veiliger vertrekken is.
Hoeveel kiekens rijden er vooruit op hun oprit om dan 's morgens in de spits achteruit het straat op te rijden?
Kan dat begrijpen dat die liever vooruit parkeren want achteruit rijden lukt meestal enkel op zijn oostbloks.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline de rijprof

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 766
Re: parkeerstress in Deurne
« Reactie #6 Gepost op: dinsdag 05 mei 2015 - 22:47:13 »
Zo zie je maar hoe de media inspeelt op een uitspraak van 1 persoon, alsof heel Deurne er een probleem mee zou hebben.
Er waren trouwens,jààààren gelden, reeds soortgelijke, schuine parkeerplaatsen te Deurne (Te Couwelaarlei, Frank Craybeckslaan en begin Terheydenlaan),  en geen kat die er een probleem mee had.
« Laatst bewerkt op: dinsdag 05 mei 2015 - 22:48:44 door de rijprof »

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: parkeerstress in Deurne
« Reactie #7 Gepost op: woensdag 06 mei 2015 - 05:46:52 »
Jaren geleden? 30 jaar geleden was dat al maar die waren om vooruit in te parkeren
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline de rijprof

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 766
Re: parkeerstress in Deurne
« Reactie #8 Gepost op: woensdag 06 mei 2015 - 07:57:57 »
Citaat
die waren om vooruit in te parkeren
Inderdaad, Jo, goed gezien! Misschien kunnen ze die ook zodanig aanleggen om achteruit te parkeren, zodat je er vooruit veiliger uit kunt.

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: parkeerstress in Deurne
« Reactie #9 Gepost op: woensdag 06 mei 2015 - 11:10:33 »
Voordeel is ook dat er niet meer vlak aan de rijbaan een koffer moet geladen worden
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: parkeerstress in Deurne
« Reactie #10 Gepost op: vrijdag 08 mei 2015 - 20:17:30 »
een van de voordelen is dat je geen acrobaat moet zijn om te zien wat er op de baan gebeurt
je kan gewoon voor je zien als je vertrekt
enkel als je naast een bestelwagen staat heb je nog steeds geen zicht
mss aparte parkeerplaatsen voor voertuigen met een platte neus
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: parkeerstress in Deurne
« Reactie #11 Gepost op: vrijdag 08 mei 2015 - 22:00:43 »
Er is nog een voordeel aan dit achterwaarts parkeren. Het is nl. beter voor het milieu. Als je wegrijdt met een koude motor, moet je niet manoeuvreren met die koude motor. Je kan direct gaan rijden zodat de motor sneller op temperatuur komt en minder vevuilt! Je zal er zelfs iets minder door verbruiken.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: parkeerstress in Deurne
« Reactie #12 Gepost op: vrijdag 08 mei 2015 - 22:06:13 »
En kinderen stappen weg van de rijbaan bij het uitstappen.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Proefproject achterwaarts parkeren: “Gevaarlijker dan ooit”
« Reactie #13 Gepost op: vrijdag 12 juni 2015 - 11:42:05 »
Citaat van: GVA
Proefproject achterwaarts parkeren: “Gevaarlijker dan ooit”

Het achterwaarts parkeren heeft de Confortalei in Deurne alleen maar gevaarlijker gemaakt.” Dat vinden buurtbewoners over het proefproject van de stad, amper een maand nadat het in werking is getreden.

http://www.gva.be/cnt/dmf20150612_01727484/proefproject-achterwaarts-parkeren-gevaarlijker-dan-ooit
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: parkeerstress in Deurne
« Reactie #14 Gepost op: vrijdag 12 juni 2015 - 13:03:55 »
Citaat
Een ongeduldige chauffeur begaat een verkeersovertreding door over het fietspad te rijden en zorgt zo voor een levensgevaarlijke situatie.
Bekijk die foto eens goed, voor diegene die parkeert is er meer dan plaats genoeg om niet over het fietspad te moeten, die andere moeten ze maar opschrijven, met dubbel krijt als je het mij vraagt, trouwens die zijn nummerplaat is te lezen, er zijn er al meer beboet nadat hun foto-filmpje op het net kwam.
Volgende week grote kop in de krant? Crimineel met een skoda gezocht? Van mij mag het, zou de politie zijn geloofwaardigheid zeker ten goede komen.

Voor al de andere simpel van geest, achterwaarts parkeren levert minder gevaarlijke situaties op dan achterwaarts wegrijden van een parkeerplek, als ze het niet geloven kunnen ze best eens wat bijscholingslessen gaan nemen.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien