Auteur Topic: Ambulanciers reden dronken naar dodelijk ongeval  (gelezen 3585 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Ambulanciers reden dronken naar dodelijk ongeval
« Gepost op: zondag 24 mei 2015 - 22:22:32 »
Citaat van: GVA

Ambulanciers reden dronken naar dodelijk ongeval

http://www.gva.be/cnt/dmf20150524_01696448/ambulanciers-reden-dronken-naar-dodelijk-ongeval

België, het land waar niets menselijks vreemd is.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline de rijprof

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 766
Re: Ambulanciers reden dronken naar dodelijk ongeval
« Reactie #1 Gepost op: zondag 24 mei 2015 - 23:03:53 »
Een beetje vreemd dat ambulanciers een alcoholtest moesten ondergaan, of ... hadden ze  zeer duidelijke kenmerken van overmatig alcohol gebruik?
Zou de motard het overleefd hebben, indien ze geen controle hadden gehad ?

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Ambulanciers reden dronken naar dodelijk ongeval
« Reactie #2 Gepost op: maandag 25 mei 2015 - 00:31:26 »
Een beetje vreemd dat ambulanciers een alcoholtest moesten ondergaan, of ... hadden ze  zeer duidelijke kenmerken van overmatig alcohol gebruik?
Zou de motard het overleefd hebben, indien ze geen controle hadden gehad ?

Volgens de schepen alvast niet:

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/2336286/2015/05/24/Twee-ambulanciers-reden-onder-invloed-naar-dodelijk-ongeval.dhtml

Citaat
"hun toestand heeft de interventie op geen enkel moment in gevaar gebracht", verzekert de schepen.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline de rijprof

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 766
Re: Ambulanciers reden dronken naar dodelijk ongeval
« Reactie #3 Gepost op: maandag 25 mei 2015 - 08:55:19 »
Citaat
Er moest een tweede ziekenwagen ter plaatse komen om de motorrijder over te brengen naar het ziekenhuis. De man overleed afgelopen nacht aan zijn verwondingen.
Niettegenstaande kan ik mij niet van de indruk ontdoen dat er tijd verloren werd en de motard misschien nog gered had kunnen worden.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Ambulanciers reden dronken naar dodelijk ongeval
« Reactie #4 Gepost op: maandag 25 mei 2015 - 10:15:52 »
Hoe dan ook wisten die ambulanciers zeer goed dat het zou kunnen gebeuren dat ze zich tijdens hun diensturen ergens naartoe zouden moeten begeven waarbij  hun dronkenschap wel degelijk bepalend kon zijn voor leven of dood van medemensen. Ik noem het dan ook regelrechte criminelen.

Als je zat op je werk wil kunnen verschijnen, word dan geen ambulancier, maar minister, zoals wijlen Michel Daerden.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Ambulanciers reden dronken naar dodelijk ongeval
« Reactie #5 Gepost op: maandag 25 mei 2015 - 11:09:20 »
Citaat
Er moest een tweede ziekenwagen ter plaatse komen om de motorrijder over te brengen naar het ziekenhuis. De man overleed afgelopen nacht aan zijn verwondingen.
Niettegenstaande kan ik mij niet van de indruk ontdoen dat er tijd verloren werd en de motard misschien nog gered had kunnen worden.

Natuurlijk .... als seconden tellen, is élke vorm van tijdverlies er eentje teveel.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline marc

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 714
Re: Ambulanciers reden dronken naar dodelijk ongeval
« Reactie #6 Gepost op: vrijdag 29 mei 2015 - 00:19:45 »
Als het ongeval in Luik gebeurde, begrijp ik niet wat Huy daar te zien heeft.

Luik heeft zijn eigen brandweerkorpsen met ziekenwagens, het UCL in Luik enz...

Huy heeft eveneens haar eigen hospitaal met twee ziekenwagens en een MUG. Voor bijstand komt de brandweer en ziekenwagen van Andenne. Vervolgens heeft men nog de Heli dat dagelijks in de streek en grote omgeving wordt ingezet. Betreft de Heli van Bra sur Lienne. Een burger uit de streek betaald 49 euro lidgeld op jaarbasis voor bijstand van de Heli. Een vlucht van Sy naar UCL Luik duurt welgeteld 8 minuten. Indien men geen lid is betaald men 2.000 euro voor de interventie van de Heli. Betreft piloot, spoedarts en verpleegkundige. 
De Belgische verkeersveiligheid, een VERWAARLOOSDE ZIEKTE.
"Kakelen kan iedereen" zei de boer tot zijn advocaat, "maar eieren leggen..."

www.mattys-music.be

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: Ambulanciers reden dronken naar dodelijk ongeval
« Reactie #7 Gepost op: vrijdag 29 mei 2015 - 13:56:48 »
Een tijdje gelezen: Ergens in Duitsland; buschauffeur wordt onwel tijdens de rit, alerte passagier neemt de besturing over en brengt de bus veilig tot stilstand. Had die het juiste rijbewijs? Had die niets gedronken? Stel dat die 'alerte' passagier dronken was, zou die dan 'in essentie' strafbaar zijn geweest?

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Ambulanciers reden dronken naar dodelijk ongeval
« Reactie #8 Gepost op: vrijdag 29 mei 2015 - 14:48:55 »
Een tijdje gelezen: Ergens in Duitsland; buschauffeur wordt onwel tijdens de rit, alerte passagier neemt de besturing over en brengt de bus veilig tot stilstand. Had die het juiste rijbewijs? Had die niets gedronken? Stel dat die 'alerte' passagier dronken was, zou die dan 'in essentie' strafbaar zijn geweest?
Als die passagier dronken zou zijn geweest was hij heel waarschijnlijk niet alert . :)
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline marc

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 714
Re: Ambulanciers reden dronken naar dodelijk ongeval
« Reactie #9 Gepost op: vrijdag 29 mei 2015 - 16:55:44 »
Een tijdje gelezen: Ergens in Duitsland; buschauffeur wordt onwel tijdens de rit, alerte passagier neemt de besturing over en brengt de bus veilig tot stilstand. Had die het juiste rijbewijs? Had die niets gedronken? Stel dat die 'alerte' passagier dronken was, zou die dan 'in essentie' strafbaar zijn geweest?

Zoals het spreekwoord zegt, nood breekt wet.

En wat is dronken? De één is dronken bij twee glazen bier de ander na 20 glazen. Gewicht en lichaamsgrootte spelen ook mee. Er zijn medicaties die meer gevaar opleveren dan vier glazen bier. Met seruquell 400 mm ben je al behoorlijk in staat om geen voertuig meer te besturen. Huiselijke taken kan je vergeten. Bedenkt dat er patiënten zijn die 1200 mm krijgen voorgeschreven en nog een voertuig besturen. Gewenning is ook een belangrijke factor. Men spreekt altijd over alcohol...

Professor Daily uit Parijs heeft destijds prachtig onderzoek verricht rondom alcoholgebruik in het verkeer.

Net zoals in Leuven rondom het geluid in het verkeer en welke invloed dit heeft op het rijgedrag bij jongeren. Waar we destijds voor waarschuwden ivm de rijdende dicobars, is nu de harde realiteit. Heel wat jongeren lijden nu aan gehoorschade. Net zoals bij gamers. Dit heeft een zeer nefaste invloed op het rij en verkeersgedrag. Ook daar wordt voortdurend voor gewaarschuwd.

In Amerika werd al een kliniek opgericht om jonge patiënten te behandelen ivm hun gamegedrag en de ernstige nadelen ervan. Dit is een zeer belangrijk onderwerp waar ik me toekomst gericht ernstige zorgen over maak. (Alhoewel, ik heb andere hobby's) België laat het na om een verbod uit te vaardigen op het gebruik van hoofdtelefoons, i en smartphones in het verkeer en op de openbare weg. Controle op het gsm gebruik in het verkeer? Laat me niet lachen...

En er bestaan heel goede middelen om het verkeer veilig te maken ivm gsm gebruik. Jabra bijvoorbeeld, parrot carkit en laat ons niet vergeten...het Coyote systeem. Waarschuwingen voor opstoppingen, defecte voertuigen, onbemande en mobiele camera's, ongevallen, snelheid enz...Natuurlijk zijn er tegenstanders want snelheid komt ter spraak zonder rekening te houden met de andere voordelen die een belangrijke invloed hebben op de verbetering van de verkeersveiligheid. Waarom kan men tegen zijn dat bestuurders elkaar waarschuwen ivm verkeersonveiligheid in de diepte.
« Laatst bewerkt op: vrijdag 29 mei 2015 - 17:03:51 door marc »
De Belgische verkeersveiligheid, een VERWAARLOOSDE ZIEKTE.
"Kakelen kan iedereen" zei de boer tot zijn advocaat, "maar eieren leggen..."

www.mattys-music.be

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Ambulanciers reden dronken naar dodelijk ongeval
« Reactie #10 Gepost op: vrijdag 29 mei 2015 - 20:53:45 »
Een tijdje gelezen: Ergens in Duitsland; buschauffeur wordt onwel tijdens de rit, alerte passagier neemt de besturing over en brengt de bus veilig tot stilstand. Had die het juiste rijbewijs? Had die niets gedronken? Stel dat die 'alerte' passagier dronken was, zou die dan 'in essentie' strafbaar zijn geweest?

 ;D ;D ;D

Ja, in België zou ik mij wel kunnen voorstellen dat een politiebeamte die passagier, die zovele mensenlevens gered heeft, een PV zou schrijven voor het besturen van een motorvoertuig zonder in het bezit te zijn van het vereiste rijbewijs en/of wegens aloholintoxicatie c.q. dronkenschap.

De Polizei heeft zelfs niet nagegaan of hij het vereiste rijbewijs had en niet teveel alcohol gedronken had. Hij heeft integendeel een Bundesverdienstkreuz gekregen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline marc

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 714
Re: Ambulanciers reden dronken naar dodelijk ongeval
« Reactie #11 Gepost op: zaterdag 30 mei 2015 - 00:27:01 »
De Polizei heeft zelfs niet nagegaan of hij het vereiste rijbewijs had en niet teveel alcohol gedronken had. Hij heeft integendeel een Bundesverdienstkreuz gekregen.

De getuigenis van menselijkheid. Dat zijn we wel meer gewoon in Duitsland. Daar krijg je nog bij de bakker een goede morgen. Hier bekijken ze u van boven tot onder. (euh...niet alleen bij mij... :D)
De Belgische verkeersveiligheid, een VERWAARLOOSDE ZIEKTE.
"Kakelen kan iedereen" zei de boer tot zijn advocaat, "maar eieren leggen..."

www.mattys-music.be

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Ambulanciers reden dronken naar dodelijk ongeval
« Reactie #12 Gepost op: zaterdag 30 mei 2015 - 10:01:41 »
De getuigenis van menselijkheid. Dat zijn we wel meer gewoon in Duitsland. Daar krijg je nog bij de bakker een goede morgen. Hier bekijken ze u van boven tot onder. (euh...niet alleen bij mij... :D)

Tsja, als ik in Sauerland Grüß Gott zeg, word ik daar ook steevast vriendelijk begroet.  Ja, ook door mensen die ik van haar noch pluim ken.  Begroet hier een vreemd iemand, en je wordt gegarandeerd bekeken met een koppeke van: "Ik ken u ni zenne, paljaske"
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Ambulanciers reden dronken naar dodelijk ongeval
« Reactie #13 Gepost op: zaterdag 30 mei 2015 - 18:34:52 »
De getuigenis van menselijkheid. Dat zijn we wel meer gewoon in Duitsland.

Er wordt hier in de scholen een vak "Politische und Soziale Bildung" gegeven. "Politische Bildung" gaat over de grondwet, de inrichting van de overheid (wetgevende, uitvoerende en rechterlijke macht), de politieke partijen en hun strekkingen, en de verkiezingen. Tot "Soziale Ausbildung" behoort onder meer het aanleren van "Zivilcourage": niet staan gapen en met je GSM een filmpje maken als er iemand op straat aangevallen wordt, maar ingrijpen zonder jezelf in gevaar te brengen. Het is wellicht de motivatie geweest van die passagier om die bus veilig aan de kant te zetten.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Ambulanciers reden dronken naar dodelijk ongeval
« Reactie #14 Gepost op: zaterdag 30 mei 2015 - 18:35:55 »
Begroet hier een vreemd iemand, en je wordt gegarandeerd bekeken met een koppeke van: "Ik ken u ni zenne, paljaske"

Het gekke in België is dat een voorbijganger je aankijkt, en als je hem dan begroet, hij de andere kant opkijkt.  :D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."