Euh uw grafiek lijkt wel wat oud een Tesla S heeft wel degelijk al CW 0,24 in diverse testen zelfs bevestigd,
Niet met de wielen die daar optioneel onder staan, en de standaard wielen heb ik nu pas op hun site gezien, nooit in 't echt ;-)
en 0,2 is zeker mogelijk voor een electroauto,
EV1 vergeten ?
Er zijn hopen experimentele auto's die beter doen, maar nooit verkocht zijn.
De EV-1 is nooit verkocht, die auto's bleven allemaal eigendom van GM en zijn zonder boe of bah plots teruggeëist door GM.
Als men het in 1996 al haalde waarom zou men het 20 jaren later niet halen?
Kunnen halen is geen echt probleem.
Willen behalen, en dan nog verkocht krijgen, is een ander probleem ...
De stagnatie rond de 0,25 à 0,23 (Lexus indertijd al) waar Hucho naar verwijst, is eerder een smaak / marketing grens.
Wil je daar onder, kom je op EV-1 (uiteindelijk maar een 2-zitter ook) of prius vormen, en die worden niet altijd goed gesmaakt.
De huidige trend is ook net het omgekeerde : grote tanks met een groot frontaal oppervlak, ipv aërodynamisch efficiënte voertuigen
Ook aan de bodemplaat valt zeker nog wat af te pitsen, kwestie van de nodige koeling zodanig te bewerkstelligen[/color] die zeker in 2000 nog niet toegepast werd.
De koeling toen zal wat minder geweest zijn, maar de EV-1 had een vlakke onderkant
Het Impact prototype had een gemodelleerde onderkant - het geheel zag er zelfs beter uit dan de productieversie.
Es wird ein engerer Radkasten angestrebt mit sportlichen, aber effizienten Felgen.
Tesla heeft één set efficiënte velgen, die zien er niet uit, en ik heb ze nog op geen enkele Tesla die ik al tegengekomen ben zien staan
De rest, ... da's marketing speech.
Van de aerodynamische, maar loodzware (bijna) gesloten velgen is men intussen al teruggekomen.
De gaten worden nu met plastiekjes gedicht ipv met metaal.
elon-musk-wants-the-tesla-model-s-to-have-super-sleek-aerodynamics-says-it-won-t-look-like-other-cars
Dat betekent of allemaal dezelfde vorm, of naar de gangbare smaak, erg rare ontwerpen - zie Merc Bionic.
If Elon Musk had his way, today's vehicles would no longer have side view mirrors. That, however, would require just as much effort as getting a rocket into space.
De EU heeft het bij mijn weten toegelaten voor nieuwe types vanaf 2016 of 2017 ?
Komt er in elk geval aan.
"Elon Musk is intensely driving the engineering designers to deliver a design with a drag coefficient lower than .20 which would make it the lowest of any mass production car in the world and close to extreme vehicles like GM's EV1 and Volkswagen's XL," sources have revealed.[/color]
Dat zal dan zonder platwalsen zoals op zijn bestaand gamma zijn, want die blazen elk plan om onder 0,2 te geraken finaal uit het water.