Auteur Topic: barbeque met demo MAZDA  (gelezen 873 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
barbeque met demo MAZDA
« Gepost op: maandag 20 juni 2016 - 20:46:45 »
Ik weet niet meteen waar ik het zetten moet.  Daarom hier dan maar.

Afgelopen weekeinde, was er de barbeque (personeelsfeest) van de rijschool waar ik deeltijds werk.  Het is nu de derde editie, en een idee van de nieuwe CEO nadat stichter J Van Dijck enkele jaren geleden op pensioen gegaan is.

Er waren tenten voorzien waarin we droog zaten (met gehuurde verwarmingselementen) en een traiteur verzorgde de bbq.  Er was eerst een receptie, waar de liefhebbers de Rode Duivels aan 't werk gezien hebben.  De dames die in de hoofdzetel werken, hebben voor een lekker dessert gezorgd.

Maar er was ook een stand van MAZDA.  Dit automerk heeft een vijftal wagens voorzien waarmee we om beurten mochten gaan testrijden voor een half uurtje.  Gewoon naam en gegevens invullen, sleutels krijgen en we mochten de weg op.  Er waren een MAZDA MX5 (cabrio), een MAZDA 3, een MAZDA 6, een MAZDA CX 5 en nog eentje type kleinere SUV (maar 't juiste type ontglipt me even).  Ik heb als eerste de MAZDA 6 (de sedan) getest.  Bij instappen was het voor mij even zoeken naar hoe ik 't kabaal van de radio wat stiller kreeg, ma bon.  Het was een automaat, en die deed z'n werk méér dan behoorlijk.  Ook wist hij me aangenaam te verrassen met z'n wegligging.  Alleen zou ikzelf deze wagen niet meteen aankopen.  De beenruimte op de achterbank in de lengte is sowieso te krap voor volwassenen.  Nu met kids zou dat an sich nog gaan, ze zijn nog niet volgroeid.  Hoewel de oudste van 12 toch al even groot is als m'n echtgenote.  't Gaat snel.  Maar ook in de breedte: geen drie volwaardige zitplaatsen, maar in feite 2,5.  Diegene die in het midden zit, moet dan met de beentjes over die tamelijk brede tunnel.  Niet echt handig, dat duurt bij langere autoritten géén kwartier voor 't er bovenarms tegenzit als de ene dénkt dat de andere teveel op "zijn/haar" domein komt met de benen en/of voeten.  Ook de instappen en uitstappen is niet écht handig.  De kofferruimte is gigantisch.  Maar tegelijk ook onpraktisch omwille van een hoge drempel waar je overheen moet.  Met lichtere bagage geen probleem, maar til er 's een bak spuitwater in.  En ook om de dingen die dieper in de koffer liggen te pakken, is hij niet écht handig.  Als ik dieper in de koffer iets zou willen pakken, zit ik met mijn knikker tegen de achterruit (langs de buitenzijde).  Wat die twee laatste dingen betreft, kon pakweg een Ford Mondeo mij véél meer bekoren.  Heb ik 's gezien bij een collega die met zo'n Mondeo rijdt.  Wat die onder de motorkap heeft, weet ik echter niet, nog nooit mee meegereden.  Daarna heb ik nog de MAZDA CX5 gereden.  Een handgeschakelde.  Reed ook wel bijzonder fijn.  De beenruimte in de lengte is hier al aardig beter, en de koffer al aardig praktischer.  Maar blijft een 2,5 zitter, die in het midden toch wat te onhandig blijft voor drie opgroeiende kids.

Was 1 en ander gesponsord ?  Natuurlijk datte.  Maar de mensen bij MAZDA zijn uiteraard ook niet van gisteren.  Da's mss een klein visje gooien, om een héle grote te vangen.  We waren met ongeveer 80 mensen present.  Als er daar welgeteld eentje tussenzit, die voor een volgende wagen mss TOCH 's een MAZDA showroom binnenstapt, is hun missie al lang geslaagd.  Of als deze geste bij de oversten in de smaak valt, en ergens in 't achterhoofd toch (weze het mss onbewust) meespeelt om een volgende keer opnieuw naar dit automerk te kijken, dan is deze demo méér dan geslaagd voor hen.  Maar voor ons was het allemaal toch mooi meegenomen.

Eten was lekker .... maar dàn kwam voor mij de klap op de vuurpijl.  We wonnen met de tombola toch wel de hoofdprijs, zeker ?  M'n echtgenote en ik, mogen een weekendje de MAZDA MX5 gaan uitproberen.  Jippaa !  Nu nog de concrete afspraken maken met het automerk, en iets boeken en hoppa: wijle weg voor een weekendje.

Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline de rijprof

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 766
Re: barbeque met demo MAZDA
« Reactie #1 Gepost op: maandag 20 juni 2016 - 23:21:19 »
Geweldig! Geniet er van.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: barbeque met demo MAZDA
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 21 juni 2016 - 18:11:08 »
Toffe ervaring en nog een fijn week-end in het vooruitzicht!

Een kofferdrempel heeft zo zijn voordelen en zijn nadelen. Onze Touran had helemaal geen kofferrand. Op een dag had ik al 3 wielen met winterbanden in de kofferruimte gezet. Toen ik met het 4de wiel aankwam, waren de 3 andere wielen verdwenen. Eén ervan vond ik terug op het stuk land van de boer naast ons, het andere in de tuin van de buur die aan de straat woont. Naar het 4de wiel heb ik 3 dagen gezocht; dat stak bij de overbuur in zijn tuin in een haag. Dom natuurlijk dat ik de wagen niet andersom geparkeerd had, in bergaf in plaats van in bergop.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: barbeque met demo MAZDA
« Reactie #3 Gepost op: vrijdag 24 juni 2016 - 23:52:43 »
Ben op zo'n druilerige zondag eens de Cardoen binnengestapt, niks concreet gewoon wat auto's vergelijken, de Mazda 6 break, wat een vlaai van een auto, was eerst in een 508 gaan zitten maar die Mazda stak er zwaar bovenuit.
Die nieuwe MX 5 , mijn broer heeft die, speciale versie met echte kuipstoelen (merk ontglipt me even), vind hem wel super klein binnenin, mijn 944 is een pak ruimer.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien