Auteur Topic: Spooktrein rijdt 12 kilometer zonder bestuurder  (gelezen 990 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Spooktrein rijdt 12 kilometer zonder bestuurder
« Gepost op: dinsdag 25 oktober 2016 - 16:21:47 »
Citaat van: GVA
Spooktrein’ rijdt 12 kilometer zonder bestuurder

http://www.gva.be/cnt/dmf20161025_02538394/spooktrein-rijdt-12-kilometer-zonder-bestuurder

Ik had me nooit kunnen voorstellen dat zelfs in 2016 een trein nog dermate ontoereikend beveiligd is, dat hij zonder bestuurder kan wegrijden.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Spooktrein rijdt 12 kilometer zonder bestuurder
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 26 oktober 2016 - 23:32:10 »
Citaat
Hij liet de trein echter bij wijze van spreken in de neutrale stand staan (waardoor het ‘dodemanspedaal’ niet werkte) en zette de handrem (“vastzetrem”) niet op.

Nooit gedacht dat het ook bij treinen zou gekund hebben, en ook nooit gedacht dat het dodemanspedaal dan niet werkte zodat die trein 12 km kon blijven bollen.

(zie film : runaway train)
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: Spooktrein rijdt 12 kilometer zonder bestuurder
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 28 oktober 2016 - 14:02:40 »
Artikel gelezen. Journalisten worden, zoals vaak, niet gehinderd door enige kennis van zaken om onzin of halve waarheden op het publiek los te laten...

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Spooktrein rijdt 12 kilometer zonder bestuurder
« Reactie #3 Gepost op: vrijdag 28 oktober 2016 - 17:18:46 »
Artikel gelezen. Journalisten worden, zoals vaak, niet gehinderd door enige kennis van zaken om onzin of halve waarheden op het publiek los te laten...

Ik was al benieuwd naar jouw reactie. De vraag is dus: heeft die trein 12 km gereden zonder bestuurder of niet? Zo ja, waarom niet?
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Spooktrein rijdt 12 kilometer zonder bestuurder
« Reactie #4 Gepost op: maandag 02 januari 2017 - 18:42:52 »
De volgende:

Citaat van: GVA
Ramptrein vertrekt zonder machinist en ontspoort 500 meter verder in Vorst

“Er is nooit hinder geweest voor het reizigersverkeer”, zegt de NMBS.

http://www.gva.be/cnt/dmf20170102_02654117/ramptrein-vertrekt-zonder-machinist-en-ontspoort-500-meter-verder-in-vorst
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."