Geef mij maar rasartiesten als die zelf instrumenten kunnen bespelen
Is het instrument van de zanger dan niet zijn stem? 
Zeker, de stem is een fantastisch veelzijdig instrument. Er is echter nog een verschil tussen goed kunnen zingen en een goede muziekant zijn. Een fijn muzikaal gehoor (heb ik ook maar ik mis de stem

) is slecht één van de vele aspecten die bepalen ofdat je een goede muziekant bent.
Één van de huidige talentvolle artiesten van wie ik zeer gecharmeerd ben is Joss stone. Ze schrijf veel van haar nummers zelf, ze heeft een sublieme stem (beter dan die van Natalia), ze legt veel gevoel in haar stem en ze heeft een zeer goede uitstraling. Je ziet bij haar optredens ook dat ze beleeft wat ze zingt, iets wat je bij performers als Natalia niet ziet. Bovendien zijn haar nummers erg vernieuwend, erg prettig in een tijd waarin zo veel muziek van het soort '13 in een dozijn' is.
Mika vind ik ook interessant maar ik moet die cd nog kopen/copiëren (downloaden gaat helaas niet zo makkelijk aangezien ik op zo'n ambetant universiteitsnetwerk zit

).
Van de oudere artiesten blijft Queen/Freddie Mercury mijn favoriet. Dat was nog eens goede muziek, spijtig dat er daarna geen band meer is gekomen, zelfs geen individuele artiest, die dit niveau haalt. De beste popstem ooit, een subliem gitaargeluid, goede bassbegeleiding maar bovenal geniale composities van de multigetalenteerde Freddie Mercury (die ook met een grote onderscheiding was geslaagd aan een mode-academie).
Ook U2 en Elton John hoor ik bijvoorbeeld graag. Elton John wordt imho ondergewaardeerd in België. Een paar jaar geleden had hij een sterke CD uitgebracht (Peachtree road) die ondanks goede recensies weinig in the picture kwam in dit landje.
In vergelijking met dit soort rasartiesten stellen performers als Natalia toch maar weinig voor, nietwaar?