Het artikel heeft me gewoon woest gemaakt!
Hoe kan het met iemand zo ver gekomen zijn dat hij dermate extreem dwaze uitspraken doet als de volgende:
Enkele skaters - ze waren met zes - hadden ooit al eens een verwittiging gekregen om niet op die 'overlastgevoelige plek' te skaten. Luka niet? Tja, dat konden de agenten toen niet weten.
Reden temeer dus, als ze het niet wisten, om Luka en zijn ouders zo niet aan te pakken. Hoe is het in godsnaam mogelijk om zo te keer te gaan: Luka en zijn ouders op het commissariaat, een "bijsturingsgesprek" opleggen, dreigen met een boete van 100 Euro, en gezinstherapie suggereren ... en dat allemaal voor een kind van amper 13 jaar dat aan het skaten is op een openbare plaats waarvan het niet weet dat dat daar niet mag!
Volgens mij is het veeleer aangewezen om de betrokken politiemensen dringend te interneren, want ik denk dat het er te erg mee gesteld is om nog heil te verwachten van enige therapie.
Een schande voor de stad Mechelen, die deze gang van zaken probeert goed te praten, en de zoveelste smet op het blazoen van de Politie!