Laat me duidelijk zijn dat ik zeker niet wil dat de toegelaten snelheid verhoogd op een autosnelweg.
De huidige 90km/u vind ik een gepaste snelheid voor een vrachtwagen.
Waar ik om ijver is dat men een veiligheidsmarge heeft om uit gevaarlijke situaties weg te geraken. Nu kan in vele gevallen niet eens de toegelaten 90km/u gehaald worden.
Iedereen die wel eens een voertuig bestuurd en enig benul heeft van wat er rondom gebeurd weet wel dat kort versnellen vaak een redding is om uit gevaarlijke situaties te geraken en zo ongevallen kunnen vermeden worden.
Een konstante snelheid van 110km/u vind ik persoonlijk te hoog met de huidige vrachtwagens.
Of de impakt nu met 10, 20, 50 of zelfs met 100% verhoogd bij volle impakt doet mijn inziens eigenlijk minder ter zake want als je nu met 80km/u of met 100km/u, met volle lading, op een betonnen muur kwakt is het gedaan met zowel voertuig, lading als inzittenden.
Als er nu een "kemel" op de autosnelweg op de rechterrijstrook als laatste in de fille achter een vrachtwagen gaat staan en die wordt platgewalst door een andere vrachtwagen die in de staart van de fille rijdt, dan heeft die geen kans.
Reed die vrachtwagen nu 80km/u of 100km/u dan blijft het resultaat hetzelfde.
Moest diezelfde "kemel" nu uit een vliegtuig springen die op een hoogte van 10.000 meter vliegt en die doet z'n parrachute niet open dan is de kans heel groot dat het ook gedaan is ermee. Dat vliegtuig maar niet meer toelaten aan de helft van de snelheid te vliegen en op 5.000 meter hoogte zal hier ook niet veel helpen.
Ik bedoel maar, geef de bestuurders (ALLE bestuurders) meer inzicht waar ze mee bezig zijn VOOR dat je ze loslaat in het verkeer.