Auteur Topic: terug in gebruik name moto  (gelezen 4715 keer)

Offline Bert47

• Starter
  • *
terug in gebruik name moto
« Gepost op: donderdag 03 augustus 2006 - 10:45:35 »
beste Forum leden

ik ben nieuw op het forum en zal hier al eens direkt met een moeilijke vraag beginnen se.

Ik ben de trotse eigenaar van een MV Agusta Brutale en dacht die te verkopen. Doordat ik er zeker van was dat de motor snel verkocht zou zijn heb ik mijn nummerplaat al terug gezonden. Nu een dik half jaar later is hij nog niet verkocht, ook al heb ik de prijs al met 2500euro verlaagd. Dus ik ben terug van zin om er terug mee te beginne rijden. Kan er me iemand zeggen wat het me gaat kosten om terug een plaat aan te vragen en of ik nog meer moet doen om de motor terug in het verkeer te brengen, met uitzondering van de verzekering dan.

gr Bert47

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: terug in gebruik name moto
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 03 augustus 2006 - 11:06:30 »
Beste Bert,

Vooreerst hartelijk welkom op dit forum !  :)

Ga naar je verzekeraar om de burgerlijke aansprakelijkheid voor de motorfiets opnieuw te laten dekken.

De meeste verzekeraars kunnen tegenwoordig via het Internet onmiddellijk een kentekenplaat aanvragen bij de D.I.V. Binnen een paar werkdagen ontvang je dan thuis de kentekenplaat.

De inschrijving van motorvoertuigen is sedert 1 januari 2006 gratis (inderdaad, de wonderen zijn de wereld nog niet uit).

Als gevolg van de inschrijving, zul je automatisch een betaalformulier voor de verkeersbelasting krijgen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 03 augustus 2006 - 14:35:30 »
Beste Bert,

Vooreerst hartelijk welkom op dit forum !  :)

Ga naar je verzekeraar om de burgerlijke aansprakelijkheid voor de motorfiets opnieuw te laten dekken.

De meeste verzekeraars kunnen tegenwoordig via het Internet onmiddellijk een kentekenplaat aanvragen bij de D.I.V. Binnen een paar werkdagen ontvang je dan thuis de kentekenplaat.

De inschrijving van motorvoertuigen is sedert 1 januari 2006 gratis (inderdaad, de wonderen zijn de wereld nog niet uit).

Als gevolg van de inschrijving, zul je automatisch een betaalformulier voor de verkeersbelasting krijgen.

Bij de aankoop van de twingo onlangs (3a4 weken geleden) voor de dochter hebben we op maandagavond het roze keuringsformulier binnengedaan bij de verzekeraar en op woensdagmorgen konden we in princiepe al rondrijden met de wagen.
Wetende dat ik indertijd 4 weken heb moeten wachten op m'n eigen nummerplaat is dit toch wel een hele verbetering.
Het enige die we totnutoe gekregen hebben van rekeningen (en betaald dus) is de auto zelf en sinds eergisteren de verzekering. ;)

Offline Bertje

• Gevorderde
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 03 augustus 2006 - 20:11:27 »
Welkom, naamgenoot.

Je kan natuurlijk ook langs een DIV antenne stappen, dan krijg je je nummerplaat onmiddellijk mee (DIV antennes). Ik heb zo op 1 dag verzekering en inschrijving geregeld voor mijn motor.

Wanneer je motor opnieuw ingeschreven is moet je voor het einde van de tweede maand volgend op de maand van inschrijving je verkeersbelasting betalen; normaal gezien krijg je enkele weken voor de uiterste datum een overschrijvingsformulier (indien niet moet je zelf het initiatief nemen). De belasting op inverkeersstelling betaal je enkel als het voertuig voor de eerste keer op jouw naam wordt ingeschreven; voor een herinschrijving op dezelfde naam moet dus geen belasting op inverkeersstelling betaald worden (maar wel verkeersbelasting natuurlijk) (bron: belgium.be).
« Laatst bewerkt op: donderdag 03 augustus 2006 - 20:13:19 door Bertje »

Offline Bert47

• Starter
  • *
« Reactie #4 Gepost op: vrijdag 04 augustus 2006 - 07:07:52 »
he bedankt jongens voor de snelle reactie, zo weet ik al een beetje meer. Mijn vrouwke had me bang gemaakt dat het me ongeveer een 600 euro zou kosten. en gezien ze meestal van die dingen veel beter op de hoogte is... :P

Bertje wat voor nen brommer hebde gij? ???
Hier is den mijne. Echt voor mij den beste waar ik ooit mee heb gereden, sturen remmen, het is alsof ik met al mijn vorige moto's nooit heb kunnen rijden.

gr Bert47

Offline Bertje

• Gevorderde
« Reactie #5 Gepost op: vrijdag 04 augustus 2006 - 19:15:40 »
Voor 600 euro heb je al bijna een gepersonaliseerde nummerplaat! Misschien heeft je vrouwke niet graag dat je nog gevaarlijke toeren uithaalt op twee wielen.

Ik heb geen brommer, ik heb er nooit een gehad en ik zal er ook nooit een hebben.

Mijn motor is een Honda CBF 500 met ABS. Sinds 2 mei heb ik er een goeie 5200 km mee gereden.

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #6 Gepost op: vrijdag 04 augustus 2006 - 21:37:10 »
Misschien heeft je vrouwke niet graag dat je nog gevaarlijke toeren uithaalt op twee wielen.

;D ;D ;D ;D tmoest ervan komen. ;)

Offline os2lover

• Expert
    • BASM
« Reactie #7 Gepost op: maandag 07 augustus 2006 - 00:06:46 »
Kan er me iemand zeggen wat het me gaat kosten om terug een plaat aan te vragen en of ik nog meer moet doen om de motor terug in het verkeer te brengen, met uitzondering van de verzekering dan.

Kijk maar eens goed je volledige kledij en helm na.
Leder dat een paar jaar niet gedragen is (ge zijt ondertussen toch nie verdikt?) durft soms ook te verduren, en je wilt liefst wel goed gerief voor als het misloopt.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen