De politie treedt daar blijkbaar iets kordater op dan hier, waar ze een spookrijder een kwartier lang meer dan 40 km laten rijden.
Hier zouden ze dat ook durven.
Een paar weken terug was ik er zelfs getuige van.
Een bromfietser, zag er eigenlijk meer een motor uit, die probeerde te vluchten van de politie.
Ik hoorde een politievoertuig met klank en lichtspektakel van achter me komen die enkele auto's aan het inhalen was (ik was met de vrachtwagen).
Keek rechts in m'n spiegel om wat uit te wijken op het fietspad om hen makkelijker doorgang te verlenen, niet echt besseffend wat er aan de hand was, toen ik een bromfietser zag rijden op het fietspad.
Daar ik een goede 50km/u reed ging ik ervan uit, gezien die bromfietser nog een stuk achter zat, ik niemand ging hinderen met effe een stuk op het fietspad te rijden.
Echter voor ik het besefte zat die bromfietser op het voetpad naast me en het klank en lichtspektakel ook maar dan aan de andere kant.
Ik vertraagde wat en een 20 a 30 meter voor me werd die bromfietser door het politievoertuig gewoon van de weg afgereden (knal erop) tegen nog zo'n 40 km/u.
Wonder boven wonder stond de bromfietser nog recht in de privé oprit waar de ingeduwd werd maar voor dat ie het besefte werd die omver gesmeten door de politiemannen en in de boeien geslagen.
Ondertussen was ik gestopt (kwas er toch effe ondersteboven van) en vormde een soort buffer om het achteropkomend verkeer op te houden.
Bijna onmiddelijk was er ook een ander politevoertuig ter plaatse en een "zwaantje" voor assistentie.