Auteur Topic: Niet opgeven.....of toch?  (gelezen 3210 keer)

Offline bibi585

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
Niet opgeven.....of toch?
« Gepost op: vrijdag 21 maart 2008 - 23:54:07 »

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
Re: Niet opgeven.....of toch?
« Reactie #1 Gepost op: zaterdag 22 maart 2008 - 12:12:44 »
De politie treedt daar blijkbaar iets kordater op dan hier, waar ze een spookrijder een kwartier lang meer dan 40 km laten rijden.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline benny stinkens

• Meer dan expert
« Reactie #2 Gepost op: zaterdag 22 maart 2008 - 13:01:48 »
De politie treedt daar blijkbaar iets kordater op dan hier, waar ze een spookrijder een kwartier lang meer dan 40 km laten rijden.

Dat is wel waar maar het neemt niet weg dat ook zij andere weggebruikers in gevaar gebracht hebben, en nog geen klein beetje.

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #3 Gepost op: zaterdag 22 maart 2008 - 13:28:09 »

Hier zouden ze dat ook durven.

Een paar weken terug was ik er zelfs getuige van.
Een bromfietser, zag er eigenlijk meer een motor uit, die probeerde te vluchten van de politie.
Ik hoorde een politievoertuig met klank en lichtspektakel van achter me komen die enkele auto's aan het inhalen was (ik was met de vrachtwagen).
Keek rechts in m'n spiegel om wat uit te wijken op het fietspad om hen makkelijker doorgang te verlenen, niet echt besseffend wat er aan de hand was, toen ik een bromfietser zag rijden op het fietspad.
Daar ik een goede 50km/u reed ging ik ervan uit, gezien die bromfietser nog een stuk achter zat, ik niemand ging hinderen met effe een stuk op het fietspad te rijden.
Echter voor ik het besefte zat die bromfietser op het voetpad naast me en het klank en lichtspektakel ook maar dan aan de andere kant.
Ik vertraagde wat en een 20 a 30 meter voor me werd die bromfietser door het politievoertuig gewoon van de weg afgereden (knal erop) tegen nog zo'n 40 km/u.
Wonder boven wonder stond de bromfietser nog recht in de privé oprit waar de ingeduwd werd maar voor dat ie het besefte werd die omver gesmeten door de politiemannen en in de boeien geslagen.

Ondertussen was ik gestopt (kwas er toch effe ondersteboven van) en vormde een soort buffer om het achteropkomend verkeer op te houden.
Bijna onmiddelijk was er ook een ander politevoertuig ter plaatse en een "zwaantje" voor assistentie.

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #4 Gepost op: zaterdag 22 maart 2008 - 20:34:44 »
Amai, wat een spektakel!

Nu, het zal wel niet louter geweest zijn omdat die bromfiets opgefokt was dat ze zo te keer gingen. Als ze zo driest optreden, is het meestal omdat er een ander lid van de Politie iets aangedaan werd.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #5 Gepost op: zaterdag 22 maart 2008 - 22:09:23 »
Het ging om een jonge gast, ik schat een jaar of 18, die er in ieder geval een ferme bloedneus aan overgehouden had want z'n helm lag plots op de grond in het tumult.
Hoe die helm van z'n hoofd is geraakt heb ik niet gezien.

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #6 Gepost op: zaterdag 22 maart 2008 - 23:51:22 »
Dan zal die helm wellicht niet stevig genoeg vastgeriemd geweest zijn.

Ik heb er al geweten die de helm met zijn riempje aan een arm hangen. Het verkeersreglement schrijft immer voor dat je een helm moet "dragen", niet hoe je dat moet doen.  ;D

Ferme bloedneus? Volgens het PV zal hij dan waarschijnlijk op het commissariaat als bij louter toeval van de trap gevallen zijn ...
« Laatst bewerkt op: zaterdag 22 maart 2008 - 23:53:03 door jozef »

Offline os2lover

• Expert
    • BASM
« Reactie #7 Gepost op: zondag 30 maart 2008 - 23:15:29 »

Dat is wel waar maar het neemt niet weg dat ook zij andere weggebruikers in gevaar gebracht hebben, en nog geen klein beetje.

Als ge ziet met wat voor bullbars die Amerikaanse politievoertuigen uitgerust zijn, dan kan je er bovendien vanuit gaan, dat er weinig of geen schade aan de politiewagen is.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen