- de eigenaar heeft de plaats van het ongeval verlaten vooraleer de hulpdiensten waren aangekomen
Of het nu een grote, kleine, lieve, zachtaardige hond is of niet. Het lijkt mij maar redelijk dat de eigenaar die hond te allen tijde goed in de hand houdt. Dat hij er ten minste voor zorgt dat die hond geen oorzaak of aanleiding kan zijn tot ongevallen. Valpartijen van fietsers, bijvoorbeeld. Blijkbaar is dat niet gelukt, want er is een fietser door toedoen van die hond gevallen. Da's al 1.
Twee. In in plaats van die gekwetste fietser hulp te bieden, verlaat de eigenaar dus de plek van het ongeval. Dat heet dan vluchtmisdrijf. Zoniet, toch minstens schuldig verzuim.
Mag iemand die jarenlang bij de Mechelse politie gewerkt heeft, soms wat meer dan andere burgers?
Klasse!
Het gaat om een grote, rustige hond, die kalm vanuit het hoge gras, waar hij aan iets gesnuffeld had, het asfalt op stapte
Dat kan voor een wildvreemde inderdaad erg beangstigend overkomen. Een wildvreemde kent jouw hond niet, en weet niet of het lieve loebas, dan wel een agresssieve hond is.,
Ze waren nog meer dan 10 m van de hond toen ze op de grond tot stilstand kwamen.
Toen er door toedoen van je hond alvast minstens 1e op de grond viel, en daarbij zijn sleutelbeenbrak, bedoel je.
In de blog-discussie, waarnaar JC verwees, haalde iemand aan, dat er zeer oude, maar nog altijd geldige, wetgeving zou zijn, die bepaalt dat langs het jaagpad van bevaarbare waterlopen een hond zonder leiband zou mogen uitgelaten worden. Ik ben op zoek naar die wettekst, kan iemand mij daarbij helpen?
Die wettekst is mij niet bekend. Als iemand op die weblog zich interessant wil maken, door een zogenaamde wettekst te citeren, dat hij dan ineens ook zegt waar en in welke wettekst zulks beschreven zou staan. Ik hoor méér dan eens mensen zeggen
"in de wegcode staat dit en dat, zus en zo", wijl ze zomaar wat uit hun botten slagen. 1 Simpel vraagje hoef ik maar te stellen:
"Waar in de wegcode staat dat dan?", en dan wordt 't gewoonlijk ineens erg stillekes.
Ook zou op een jaagpad een algemene snelheidsbeperking gelden, volgens de enen 15, volgens anderen 25 km/uur. Kent iemand hier de rechtsbron van?
In de wegcode vind ik zulke regel alvast niet terug. Eigenlijk idem als met vorige zogenaamde wettekst. Wie zuks beweert, moet dat dan ook maar ineens met de juiste wettekst staven.
Blijkbaar heb ik mij vergist. Ik dacht dat dit één van die forums was, waar mensen met praktijkervaring vrijblijvend juridisch advies geven. Lieve mensen, sorry voor de tijd.
Neen. Je wou hier je grote gelijk halen. Helaas voor jou, krijg je hier dus àndere antwoorden dan degene waarop jij gehoopt had.