op een bepaald moment ga ik gewoon stoppen met werken en mijn auto weg doen. Het enige wat ze hier doen is je pesten als je actief bent. Welnu, als ik gewoon thuis blijf en dus geen auto meer nodig heb, en ook allerlei andere kosten kan schrappen, dan kom ik wel toe met dop of leefloon
Jouw idee is nog zo gek niet.
Wie slechts een bescheiden (officieel) inkomen heeft, heeft het in verhouding nog niet zo slecht, omdat hij daardoor heel wat voordelen geniet. Als hij dan nog wat in het zwart werkt, is hij een welstellende burger die, zoals vele nieuwe Belgen, met een dikke Mercedes rijdt, altijd de laatste perperdure Smartphone heeft en elk jaar een maand met vakantie gaat naar een exotische bestemming.
Ook wie een hoog inkomen heeft, heeft het niet slecht, hoewel hij enorm veel betaalt voor de luierikken.
Enkel de overgrote massa tussen die beide uitersten, die hard werkt en net niet genoeg verdient om allerlei voordelen te genieten, is er in verhouding het slechtst aan toe.
Waarom zijn er zovelen die van de ziekenkas of de werkloosheidsuitkering leven? Als je pakweg 1.200 Euro per maand krijgt om niets te doen, waarom zou je dan gaan werken om amper 1.500 Euro per maand te hebben? Dat zou erop neerkomen dat je voltijds werkt voor amper 300 Euro per maand.