Auteur Topic: Meer schermen en slechts 80 km per uur op E19 aub  (gelezen 2228 keer)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Meer schermen en slechts 80 km per uur op E19 aub
« Gepost op: vrijdag 02 oktober 2015 - 11:13:56 »
Citaat van: GVA
Meer schermen en slechts 80 km per uur op E19 aub

http://www.gva.be/cnt/bljau_01897480/meer-schermen-en-slechts-80-km-per-uur-op-e19-aub

Voilà, de titel zegt al wel genoeg  zeker, we zijn er: max. 80 km/h op een autosnelweg. Moet er nog zand zijn?
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
Re: Meer schermen en slechts 80 km per uur op E19 aub
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 02 oktober 2015 - 11:18:58 »
Hoe lang zal het duren voor er iemand in de media die 80 km/u of misschien 90 km/u zal zien als de oplossing voor heel het snelwegennet?
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline KV

• Meer dan expert
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 02 oktober 2015 - 11:59:00 »
op een bepaald moment ga ik gewoon stoppen met werken en mijn auto weg doen.  Het enige wat ze hier doen is je pesten als je actief bent.  Welnu, als ik gewoon thuis blijf en dus geen auto meer nodig heb, en ook allerlei andere kosten kan schrappen, dan kom ik wel toe met dop of leefloon  >:(

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #3 Gepost op: zaterdag 03 oktober 2015 - 02:37:00 »
Hoe lang zal het duren voor er iemand in de media die 80 km/u of misschien 90 km/u zal zien als de oplossing voor heel het snelwegennet?

80 km/h op autosnelwegen is een ramp. Want er zullen er enkelen zijn die het op ca. 85 km/h willen houden om niet beboet te worden. Met als gevolg dat er geen enkele vrachtwagen (90 km/h) nog rechts rijdt.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #4 Gepost op: zaterdag 03 oktober 2015 - 02:55:38 »
op een bepaald moment ga ik gewoon stoppen met werken en mijn auto weg doen.  Het enige wat ze hier doen is je pesten als je actief bent.  Welnu, als ik gewoon thuis blijf en dus geen auto meer nodig heb, en ook allerlei andere kosten kan schrappen, dan kom ik wel toe met dop of leefloon  >:(

Jouw idee is nog zo gek niet.

Wie slechts een bescheiden (officieel) inkomen heeft, heeft het in verhouding nog niet zo slecht, omdat hij daardoor heel wat voordelen geniet. Als hij dan nog wat in het zwart werkt, is hij een welstellende burger die, zoals vele nieuwe Belgen, met een dikke Mercedes rijdt, altijd de laatste perperdure Smartphone heeft en elk jaar een maand met vakantie gaat naar een exotische bestemming.

Ook wie een hoog inkomen heeft, heeft het niet slecht, hoewel hij enorm veel betaalt voor de luierikken.

Enkel de overgrote massa tussen die beide uitersten, die hard werkt en net niet genoeg verdient om allerlei voordelen te genieten, is er in verhouding het slechtst aan toe.

Waarom zijn er zovelen die van de ziekenkas of de werkloosheidsuitkering leven? Als je pakweg 1.200 Euro per maand krijgt om niets te doen, waarom zou je dan gaan werken om amper 1.500 Euro per maand te hebben? Dat zou erop neerkomen dat je voltijds werkt voor amper 300 Euro per maand.

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #5 Gepost op: zaterdag 03 oktober 2015 - 16:32:31 »
Ach, ze worden er voor een stukje al op hun wenken bediend.  Bijna elke ochtend en avond, brengt de variabele signalisatie thv Kleine Bareel de snelheid in de richting van Antwerpen terug naar 70.  En nooit is er dan wat te zien. 

Dit gebeurt dan "toevallig" net daar, waar er een flitspaal staat.  De enige reden die ik mij bijgevolg kan inbeelden, is kassa-kassa. 
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
« Reactie #6 Gepost op: dinsdag 06 oktober 2015 - 12:34:15 »
Het VVC is net een bron van die vele files rond A'pen - zie andere draad

De snelheidsbeperkingen van het VVC zijn te gek om los te lopen.

De illegaal gemarkeerde spitsstroken worden nog altijd op uur ipv ifv de effectieve drukte geopend
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

• Meer dan expert
« Reactie #7 Gepost op: dinsdag 06 oktober 2015 - 12:34:57 »
NL heeft die 80 al eens geprobeerd, en dat leidde toen net tot méér uitstoot en meer files
Weg Wanbeheer.be

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #8 Gepost op: dinsdag 06 oktober 2015 - 21:31:40 »
Zou het niet goedkoper zijn om fluisterasphalt te leggen?
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Inazuma

• Meer dan expert
« Reactie #9 Gepost op: vrijdag 09 oktober 2015 - 15:46:32 »
Niet in België, waar een stukje verkeerswisselaar heraanleggen (R0 naar E19) 9 maanden "moet" duren.

In NL ... misschien, daar legt men regelmatig een nieuwe toplaag in naar Belgische normen een wereldrecordtempo.
Weg Wanbeheer.be

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
« Reactie #10 Gepost op: vrijdag 09 oktober 2015 - 17:29:32 »
Niet in België, waar een stukje verkeerswisselaar heraanleggen (R0 naar E19) 9 maanden "moet" duren.

In NL ... misschien, daar legt men regelmatig een nieuwe toplaag in naar Belgische normen een wereldrecordtempo.

Bovendien op één van de meest filegevoelige punten van het Belgische wegennet! Dat zijn 9 maanden monsterfiles op de binnenring. Mijn navigatiesysteem stuurde me al langs de zuidkant van Brussel vandaag, zo'n 8 km om voor mij. Hoe dan ook heeft het me 1u20min gekost om van Halle tot in Mechelen te geraken.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #11 Gepost op: vrijdag 09 oktober 2015 - 18:10:22 »
De Randweg van Eindhoven hebben ze over 20 km volledig heraangelegd, bruggen geplaatst nieuwe rijbanen etc. in 3 jaar tijd.

Klaverblad Lummen hebben ze heraangelegd en dat heeft 5 jaar geduurd, om nog niet te spreken van de brug in Boirs, 7 jaar.

Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien