Er wordt weer schromelijk uit de nek geluld...
Wooter, het is bijna weekend man. Je bemerking is juist,vraag is of Securitas dezelfde investering doet voor haar chauffeurs? Ik stel mij de vraag of deze begeleide geldtransporten altijd wel strikt verkeerskundig in orde zijn. Een tijd geleden reden ze altijd met 3, een prioritair voertuig voorop, het" geld op wielen" erachter en afsluitend opnieuw een prioritair voertuig.
Wat ik nu meermaals daags zie is : het "geld op wielen" alleen voorop rijdt, door rood, spook, busbaan,....gevolgd door het prioritair voertuig. Het is inderdaad ook beter dat de combinatie in beweging blijft, maar waarom moet dit ook op het spitsuur? Met verhoogd risico op ongeval zoals in Antwerpen.
In Groot-Bijgaarden heeft Securitas ook een kluisje en een tijd geleden zat ik komend van Jette richting Anderlecht ( Buitenring Brussel) erachter en vlogen die mannen net voor afrit 11 op de pechstrook zo hard door dat al het stof en een massa steentjes opgezwiept werd. De wegbeheerder moet wel eens zijn borstels bovenhalen, maar in afwachting zou men er wel rekening moeten mee houden. ("Shit op de pechstrook" is misschien het onderwerp van een volgende draad??) Saluutekes aan allen.