.../... Daarnaast is het belangrijk dat het fietspad afgescheiden is van de weg, minstens in de bochten (paaltjes zijn hier ideaal voor).
Ken je ook de nadelige gevolgen wat die paaltjes teweeg brengen,BBB?
BBB bekijkt de wereld wel meer vanuit zijn standpunt, diane
BBB ijvert voor veiligheid voor zwakkere weggebruikers, voor hem zijn dat vooral voetgangers en fietsers. Ik volg zijn redenering wel, omdat hij zich zelf voornamelijk in die twee posities bevindt.
Langs de andere kant moet men inderdaad ook rekening houden met de belangen van de andere weggebruikers. Wanneer ik zelf fiets zie ik het nut van dergelijke paaltjes ook in. Vanaf het ogenblik dat ik op mijn motorfiets stap, vind ik het levensgevaarlijke toestanden.
Ik heb de indruk dat bij velen het begrip voor de andere ontbreekt. Vandaar dikwijls de verhitte discussies tussen automobilisten, vrachtwagenchauffeurs, fietsers, motorrijders,...
Ik vind dat men pas objectief kan oordelen wanneer men zich geregeld in alle omstandigheden en in alle soorten voeruigen op de weg begeeft.
Ik kan volledig uw standpunt delen,xantingo.Men hoeft inderdaad rekening te houden met alle verkeersdeelnemers.Niet omdat Marc mijn echtgenoot is,maar ook hij spreekt vanuit een rijkelijke ervaring.Buiten zijn 12 jarige beroepsuitvoering als ambulancier,heeft hij in het verleden ook heel wat rijervaring opgedaan.Zowel met trekker opleggers,vrachtwagens met vaste en losse dessels,dubbel assers,tankwagens oplegger,autobus en tevens met tramrijtuig.We mogen daarbij nog zijn motor en fietservaring.Verkeer en veiligheid heeft hem altijd geboeid.Behaalde in 1978 zijn rijbewijs D/E.Tussengas,dubbel ontkoppelen...destijds bestond het nog.
De discussies die hier verlopen,xantingo,verlopen mijn inziens wel in een serene sfeer.Alhoewel ik Marc deze week ook diende te adviseren om even op de sofa te gaan liggen met een borrel.Was ijverig begonnen met een bericht inzake de nadelen die vrachtwagenbestuurders onterecht krijgen toegeworpen.Heeft ook heel wat tijd doorgebracht bij ervaren gerechtsdeskundigen wat ongevalonderzoeken betreft.Heel wat weekenden en tijd daarvoor opgebracht.Zijn invaliditeit gaf hem dan ook de laatste jaren die mogelijkheid.En alzo werd ik ook mee op sleeptouw genomen.
En inderdaad,heel wat autobestuurders vergeten vanaf het moment dat zij de autodeuren sluiten,vanaf dat ogenblik ook voetganger zijn.
Helaas zullen we steeds af te rekenen hebben met een tegenwerking,xantingo.Eigen aan verkeersveiligheid.Het is ook een zeer uitgebreide en complexe materie.Anderzijds hebben we wel voldoende overtuigingsmateriaal om onze aanbevelingen of opmerkingen te ondersteunen.Als leuke noot verwijs ik naar onze beide onderschriften.