In meerdere draden worden probleempunten in onze infrastructuur aangehaald. We kennen ze allemaal wel, de kenlpunten, zwarte punten, problemen, onlogische situaties, ...
Ik zou graag in deze draad een lijst verzamelen met dergelijke punten. Om het een beetje overzichtelijk te houden zou ik het liefst googlemap links zien naar deze punten. Natuurlijk met een woordje uitleg, eventueel wat foto's, ... Deze lijst zal later in de website geïntegreerd worden.
Ik zal een voorzet geven.
Het Koning Albertplein in Mechelen
http://maps.google.be/?ie=UTF8&ll=51.017767,4.482352&spn=0.001549,0.004828&t=h&z=18Dit rond punt voor het station werd een tiental jaar geleden heringericht. Men heeft hier stopplaatsen voor bussen langs het rond punt wat voor ingewikkelde situaties zorgt (je ziet de bussen trouwens op de luchtfoto). Een rond punt is hier volgens mij niet de beste oplossing, vrijwel alle verkeer komt van de Postzegellaan en moet naar de Consciencestraat (enkelrichting) of komt van de Leopoldlaan (enkelrichting) en moet richting Postzegellaan. Het rond punt vertraagt het verkeer nu nodeloos, waardoor er steeds lange files staan.