Auteur Topic: Ruim 30 doden/jaar minder door veiligere wegrandinfra in NL  (gelezen 69397 keer)

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Ruim 30 doden/jaar minder door veiligere wegrandinfra in NL
« Reactie #210 Gepost op: maandag 01 februari 2010 - 20:15:16 »
Waw, ferm bakske, ook zoiets uitgeprobeerd ?  ;)

Het zou wat te klein zijn voor mij.

Bovendien moet ik ervoor zorgen dat Leslie de oprit opgeraakt als ze thuiskomt, want in de straat is er geen parkeergelegenheid.

Die keer heb ik dus zout mogen strooien.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Ruim 30 doden/jaar minder door veiligere wegrandinfra in NL
« Reactie #211 Gepost op: maandag 01 februari 2010 - 20:23:42 »
Die keer heb ik dus zout mogen strooien.
Tja, je hebt dan ook geen andere keus.

Een van onze buurmannen heeft overdadig zout gestrooid, toen een tijdje geleden de sneeuw van zijn volledig gras weggedooid was zag men dat enkele stroken gras naar de kl. is.
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Kunde

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 542
  • Geslacht: Man
  • Veilig verkeer begint en eindigt bij jou en mij
Re: Ruim 30 doden/jaar minder door veiligere wegrandinfra in NL
« Reactie #212 Gepost op: woensdag 10 februari 2010 - 20:22:22 »
[quoteWanneer een gemeente kennis heeft van de aanwezigheid van in het wild levende dieren in een bos in de nabijheid van een openbare weg en wanneer bij de politie geregeld melding wordt gemaakt van loslopende herten
op die weg, schiet zij tekort aan de op haar rustende veiligheidsverplichting (art. 135, § 2, Nieuwe Gemeentewet) als zij niet de nodige maatregelen neemt om dit veiligheidsprobleem te verhelpen.][/quote] Politierechtbank Gent 30 juni 2008.
Verkeerseducatie: verkeren kun je leren.

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Ruim 30 doden/jaar minder door veiligere wegrandinfra in NL
« Reactie #213 Gepost op: donderdag 11 februari 2010 - 00:12:09 »
[quoteWanneer een gemeente kennis heeft van de aanwezigheid van in het wild levende dieren in een bos in de nabijheid van een openbare weg en wanneer bij de politie geregeld melding wordt gemaakt van loslopende herten
op die weg, schiet zij tekort aan de op haar rustende veiligheidsverplichting (art. 135, § 2, Nieuwe Gemeentewet) als zij niet de nodige maatregelen neemt om dit veiligheidsprobleem te verhelpen. Politierechtbank Gent 30 juni 2008.
Vind ik niet meer als logisch.

Maar zo´n driehoek -overstekend wild- plaatsen gaat ook niet veel helpen, want die staan er te pas en onpas op plaatsen in Limburg waar ik nog nooit wild gezien heb of van gehoord... soms is er amper een bosje waar zo´n bord staat...
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Ruim 30 doden/jaar minder door veiligere wegrandinfra in NL
« Reactie #214 Gepost op: maandag 05 juli 2010 - 22:38:21 »
Ik ga het toch hier zetten in dit al oude topic, om nog eens aan te tonen dat het buitenland veel meer aan zijn wegrandinfra doet als Be.

Toevallig deze compacte D-studie (13 Länder) gevonden betreft de problematiek van verkeersongevallen op bomen, vooral op hun gewone wegen.
Vooral de opmerkelijk positieve evolutie van de enorme daling van het aantal verkeersslachtoffers die op bomen - als gevolgverzwarend - vallen. Dit tussen 1995 en 2008. Vóór 1995 was er geen echt onderzoek naar. Vanaf 1995 begonnen de maatregelen.
In 2008 - zelfs in Duitsland - waren het nog altijd 20 % van het totaal verkeersdoden die op bomen eindigden... 3 op 4 boomongevallen
gebeurden op gewone wegen (Landstrassen), en waren daar "ongevalverzwarend-verantwoordelijk" voor 82 % vd verkeersdoden (van die 20%)
Citaat
2 Entwicklung der Baumunfälle
Im Jahr 2008 wurden 931 Menschen bei Unfällen mit Aufprall auf Bäume getötet, 6.350 wurden schwer verletzt.
Bezogen auf alle 4.477 Verkehrstoten im Jahr 2008 ist etwa jeder fünfte Verkehrstote (931) bei einem Baumunfall ums Leben gekommen, 82 % davon auf Landstraßen [1]. Insgesamt ereigneten sich etwa drei von vier Baumunfällen mit Personenschaden auf Landstraßen. Baumunfälle stellen hier das häufigste Merkmal bei Unfällenmit Getöteten dar. Die Gefahr, die von einem Aufprall auf Bäume ausgeht, wird jedoch von vielen Verkehrsteilnehmern weit unterschätzt.

Om de toestand te kennen toen D in 1995 eraan begon, moet men toch beter de link openen; het is de moeite.
Zeker voor Marc  ;)

Hier nog een stukje: alhoewel de onderlinge verhouding (op boom<> andere) met de jaren ca. gelijkbleef is er toch de gemiddelde daling van 60 % verkeersdoden op bomen over die periode in gans Duitsland.
In Be schat ik hoogsténs 10 %...

Citaat
Zwischen 1995 und 2008 ist die Anzahl der Getöteten und Schwerverletzten auf deutschen Landstraßen um mehr als die Hälfte
zurückgegangen (Bild 1)[1]. Bei Baumunfällen ist sogar ein etwas stärkerer Rückgang zu verzeichnen.
Trotzdem kam 2008 immer noch fast jeder dritte bei einem Unfall auf Landstraßen Getötete durch einen Baumunfall ums Leben.
Dieses Verhältnis hat sich gegenüber 1995 für diese Straßenkategorie kaum verändert.
Je 1.000 Baumunfälle mit Personenschaden auf Landstraßen in 2008 starben 76 Verkehrsteilnehmer, das ist etwa das 2,3-fache der allgemeinen Gefahr, auf Landstraßen getötet zu werden.

In Bild 2 ist die Entwicklung der Anzahl der Getöteten bei Baumunfällen in den 13 Flächen- Bundesländern zwischen 1995 und 2008
dargestellt. Brandenburg (BB) hatte 1995 die meisten Getöteten durch Baumunfälle (N=344). Gezielte Maßnahmen im Rahmen
von Verkehrssicherheitsprogrammen haben einen Rückgang um 80 % bewirkt. 2008 starben 276 Menschen weniger nach Aufprall
auf Bäume als noch 1995. In Niedersachsen (NI) hingegen ist ein Rückgang der Getöteten im selben Zeitraum um nur 34 % festzustellen,
obwohl sich die Anzahl der Getöteten bei Baumunfällen im Bundesdurchschnitt um etwa 60 % reduziert hat.

Deze mooie compacte studie met technische tekeningen en foto´s zou vertaald moeten worden en zou moeten gelezen worden én toegepast... worden op onze Be-weginfra.

Citaat
http://www.udv.de/uploads/tx_udvpublications/web_komp_Nr_13_UDV_kompakt_BekBaumunfaelle_100209.pdf

Unfallforschung kompakt
Bekämpfung von Baumunfällen
auf Landstraßen
...

5 Schlussfolgerungen und Empfehlungen

Baumunfälle sind besonders schwere Abkommen-
Unfälle, die sich überwiegend bei hohen Geschwindigkeiten ereignen. Deshalb empfiehlt die Unfallforschung der Versicherer:

 Eine Herabsetzung der zulässigen Höchstgeschwindigkeit
mit gezielter Überwachung an Häufungen von Baumunfällen; in Alleen sollte maximal Tempo 80 angestrebt werden,

 Ausstattung der Unfallschwerpunkte mit Schutzplanken,

 sinnvolle Kombination bekannter und wirksamer
Maßnahmen,

kein Nachpflanzen oder Neupflanzen von
Bäumen
ohne Schutzplanken,
   ;D

 Ausstattung von Fahrzeugen mit sinnvollen,
die Sicherheit erhöhenden Fahrerassistenzsystemen.

 Geen na-inplanten of nieuw planten van bomen zonder "vangrails of alternatieven"

Vooral het tegendeel zie je regelmatig op de Be-wegen gebeuren, daar zijn ze goed in...  >:(
« Laatst bewerkt op: maandag 05 juli 2010 - 22:48:57 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Ruim 30 doden/jaar minder door veiligere wegrandinfra in NL
« Reactie #215 Gepost op: maandag 05 juli 2010 - 22:43:54 »
Intussen gaat in België / Vlaanderen de overheid volop voort met het plaatsen van onafgeschermde hindernissen pal naast de rand van de rijbaan ...

Voor iedere boom die beveiligd wordt ten koste van een smak van de beperkte middelen, wordt een veelvoud aan nieuwe gevaarlijke situaties gecreëerd.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Ruim 30 doden/jaar minder door veiligere wegrandinfra in NL
« Reactie #216 Gepost op: maandag 05 juli 2010 - 22:47:11 »
Intussen gaat in België / Vlaanderen de overheid volop voort met het plaatsen van onafgeschermde hindernissen pal naast de rand van de rijbaan ...

Voor iedere boom die beveiligd wordt ten koste van een smak van de beperkte middelen, wordt een veelvoud aan nieuwe gevaarlijke situaties gecreëerd.
Idd, ik had net nog iets toegevoegd ...
« Laatst bewerkt op: maandag 05 juli 2010 - 22:50:15 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Ruim 30 doden/jaar minder door veiligere wegrandinfra in NL
« Reactie #217 Gepost op: zondag 05 september 2010 - 13:48:58 »
Opfrissing uit topicstarter:
Citaat
- In Be vielen 23,8 % (322) vd  verkeersdoden anno 2002 (1353) op bomen en (verlichtings) palen.
- En met het gestegen gordeldrachtpercentage van 25% (sinds 2002 !), en passief-veiligere auto´s enz..., kan men nu gerust zeggen dat 1/4- 1/3 of meer ? van alle verkeersdoden in Be, nog altijd "ongevalverzwarend vallen" op bomen en palen.
- En het-jonge-bomen-planten buiten de bbk (langs 70 kmh- en meer -wegen) gaat nog altijd voort, of is daar al enige verandering in gebeurd, of in zicht ?  
- Volgens een Nederlands eindrapport kunnen in-al-verkeersveilig NL ruim 30 verkeersdoden jaarlijks bespaard worden, enkel op enkelvoudige ongevallen. Het risico ter plaatse was bijna vier keer zo hoog als het gemiddelde risico voor autowegen.
- ... in de eerder genoemde studie van Haworth et al (1997) is gevonden dat op 3/4 van locaties bomen of palen stonden.

Nu heb ik specifiek onderzoek/aanpakbeleid en boomongeval-evolutie uit Duitsland gevonden (vb 2 links):
1. PD Göttingen : 89 verkeersdoden gemiddeld 2008-2009.
of heuvelachtig Zuid-Niedersachsen, 6,8 verkeersdoden/100.000 inwoners.
ttz een (logisch) hoger gemiddelde als D (5/inw); PD Göttingen heeft 7800 km² en 1,31 milj inw. of 168 inw/km² vergelijkbaar met 2 provincies in Wallonië (202 inw/km²)

Evolutiegrafieken zeggen meer als woorden:
Citaat
http://www.polizei.niedersachsen.de/dst/pdgoe/pd_goettingen/statistik/verkehr2009/index.html


Weniger Baumunfälle, weniger Tote und Schwerverletzte durch Baumunfälle
Insbesondere in dem Feld der polizeilichen Schwerpunktbildung, den „Baumunfällen“ auf dem außerörtlichen Straßennetz sind weiterhin Rückgänge zu verzeichnen. 17 Menschen (2008 = 30) kamen im Jahr 2009 infolge eines Aufpralls auf einen Baum ums Leben. Das sind 43 % weniger als im Vorjahr.
Die Anzahl der Verkehrsteilnehmer, die bei einem Baumunfall getötet wurden, konnte seit dem Jahr 2007 von 33 auf nunmehr 17 (2009) reduziert werden. Die Zahl der schwerverletzten Verkehrsteilnehmer aufgrund eines Baumunfalls stagnierte. Im Jahr 2008 wie auch im Jahr 2009 lag diese Zahl bei 132 Unfallopfern.
In diesem Zusammenhang verwies Kruse auf die gute Zusammenarbeit mit den Landkreisen, den Kommunen und Institutionen im Rahmen des Landeskonzepts Kompetenzteam Baumunfälle, da es sich gerade auch im Bereich der Straßenverkehrssicherheit auszahlt, gemeinsam an einem Strang zu ziehen.

Dus ge leest dat het zwaartepunt van het politie-onderzoek bij "boomongevallen" ligt op ´snellere wegen´ buiten bbk, ttz algemeen geweten als de gevaarlijkste wegen betreft verzwarende ongevalgevolgen door wegrandinfra, het laatste jaar hadden ze 43% minder verkeersdoden enkel op bomen (33 naar 17).
Als we de objectievere statistische vuistregel nemen van telkens drie jaar hebben we een daling van 38 (03-´05) naar 27 (07-´09) of 30%´verkeersdoden op bomen´, en het ~ aantal boomongevallen een daling van 34% (771-> 516 vuistregel)

2. Brandenburg (wel oudere grafieken ´97 - 2004, maar ze zijn er tenminste vroeg mee bezig) :
... een nog minder bevolkte deelstaat van D (2,51 milj inw/ 86 inw/km²) waar de evolutieresultaten zeer opmerkelijk zijn:

Citaat
http://www.expertas.de/01_en/02_docs/002_verkehrsunfaelle_2004/ub2004/8.htm#3


Abb. 66: Anteil der Baumunfälle am Unfallgeschehen (Unfälle, Schwerverletzte und Getötete).

Während noch 1997 311 Personen bei 3.415 Baumunfällen starben, waren es im Jahr 2004 118 Personen bei 1.576 Baumunfällen. 2003 gab es noch 137 Tote nach Kollisionen mit Bäumen. 700 (2003: 874) Personen wurden schwer und 865 (969) leicht verletzt.


Abb. 65: Tote und Schwerverletzte pro 100 Baumunfälle, nach Landkreisen.[ 60 ]


Abb. 67: Anteil der Baumunfälle an den tödlichen Unfällen, nach Landkreis.
Lesebeispiel: Im LK Barnim starben 30% der 10 Getöteten, also 3 Personen, bei Baumunfällen.

Of op 7-8 jaar tijd een daling van 53% boomongevallen, met als gevolg 62% minder specifieke verkeersdoden.

Heeft er iemand ondertussen al iets gehoord van dergelijk onderzoek/aanpak in Be ?   ???      
« Laatst bewerkt op: zondag 05 september 2010 - 22:27:28 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Ruim 30 doden/jaar minder door veiligere wegrandinfra in NL
« Reactie #218 Gepost op: zondag 05 september 2010 - 16:09:06 »
Heeft er iemand ondeertussen al iets gehoord van dergelijk onderzoek/aanpak in Be ?    ???     
Hier gaat men volop door met het plaatsen van harde hindernissen vlak naast de rand van de rijbaan ... of zelfs op de rijbaan.

Voor een motorrijder (bromfietsrijder, fietser) heeft een paal, een betonnen schampblok of biggenrug trouwens ongeveer hetzelfde effect als een stevige boom op auto's.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Ruim 30 doden/jaar minder door veiligere wegrandinfra in NL
« Reactie #219 Gepost op: zondag 05 september 2010 - 21:19:01 »
Voor een motorrijder (bromfietsrijder, fietser) heeft een paal, een betonnen schampblok of biggenrug trouwens ongeveer hetzelfde effect als een stevige boom op auto's.
ze moeten maar zo snel niet rijden, want dat is in belgië de enige oorzaak van ongevallen
better a bad day at sea
than a good day at the office

wooter

  • Gast
Re: Ruim 30 doden/jaar minder door veiligere wegrandinfra in NL
« Reactie #220 Gepost op: zondag 05 september 2010 - 21:41:45 »
Hmja...

Nog eens in Nederland gezeten. Op wegen met vangrails worden daar aan razend tempo kilometers stootbanden ter bescherming van motorrijders gemonteerd.

In Duitsland... De Eifel... Daar staan enkel bomen op grond die niet vlak aan een weg ligt, en als er dan toch bomen naast de weg staan, is het in de bebouwde kom - waar toevallig ook bijna alle witte markeringen verdwijnen.

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Ruim 30 doden/jaar minder door veiligere wegrandinfra in NL
« Reactie #221 Gepost op: zondag 05 september 2010 - 23:03:53 »
Touring en onze media betreft wegrandinfra <> onveilige wegen:
   :-    ??? zie onderaan

Citaat
http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid956137/flinke-toename-aantal-ongevallen-door-onveilige-wegen.aspx

Flinke toename aantal ongevallen door onveilige wegen
Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
 

Tja als dat waar is  ::) , ... dan moeten "we" ondertussen met afstand de onveiligste weggebruikers zijn Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.

Tja als dat waar is  ::) , ... dan moeten "we" ondertussen met afstand de onveiligste weggebruikers zijn Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.

Tja als dat waar is  ::) , ... dan moeten "we" ondertussen met afstand de onveiligste weggebruikers zijn Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.

Tja als dat waar is  ::) , ... dan moeten "we" ondertussen met afstand de onveiligste weggebruikers zijn Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.

Tja als dat waar is  ::) , ... dan moeten "we" ondertussen met afstand de onveiligste weggebruikers zijn Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.

Tja als dat waar is  ::) , ... dan moeten "we" ondertussen met afstand de onveiligste weggebruikers zijn Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.

Tja als dat waar is  ::) , ... dan moeten "we" ondertussen met afstand de onveiligste weggebruikers zijn Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.

Tja als dat waar is  ::) , ... dan moeten "we" ondertussen met afstand de onveiligste weggebruikers zijn Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.

Tja als dat waar is  ::) , ... dan moeten "we" ondertussen met afstand de onveiligste weggebruikers zijn Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.

Tja als dat waar is  ::) , ... dan moeten "we" ondertussen met afstand de onveiligste weggebruikers zijn Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.

Tja als dat waar is  ::) , ... dan moeten "we" ondertussen met afstand de onveiligste weggebruikers zijn Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.

Tja als dat waar is  ::) , ... dan moeten "we" ondertussen met afstand de onveiligste weggebruikers zijn Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.

Tja als dat waar is  ::) , ... dan moeten "we" ondertussen met afstand de onveiligste weggebruikers zijn Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.

Tja als dat waar is  ::) , ... dan moeten "we" ondertussen met afstand de onveiligste weggebruikers zijn Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.

Tja als dat waar is  ::) , ... dan moeten "we" ondertussen met afstand de onveiligste weggebruikers zijn Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.

Tja als dat waar is  ::) , ... dan moeten "we" ondertussen met afstand de onveiligste weggebruikers zijn Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.

Tja als dat waar is  ::) , ... dan moeten "we" ondertussen met afstand de onveiligste weggebruikers zijn Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.

Tja als dat waar is  ::) , ... dan moeten "we" ondertussen met afstand de onveiligste weggebruikers zijn Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.

Tja als dat waar is  ::) , ... dan moeten "we" ondertussen met afstand de onveiligste weggebruikers zijn Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.

Tja als dat waar is  ::) , ... dan moeten "we" ondertussen met afstand de onveiligste weggebruikers zijn Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.

Tja als dat waar is  ::) , ... dan moeten "we" ondertussen met afstand de onveiligste weggebruikers zijn Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.

Tja als dat waar is  ::) , ... dan moeten "we" ondertussen met afstand de onveiligste weggebruikers zijn Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.

Tja als dat waar is  ::) , ... dan moeten "we" ondertussen met afstand de onveiligste weggebruikers zijn Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.

Tja als dat waar is  ::) , ... dan moeten "we" ondertussen met afstand de onveiligste weggebruikers zijn Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.

Tja als dat waar is  ::) , ... dan moeten "we" ondertussen met afstand de onveiligste weggebruikers zijn Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.

Tja als dat waar is  ::) , ... dan moeten "we" ondertussen met afstand de onveiligste weggebruikers zijn Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.

Tja als dat waar is  ::) , ... dan moeten "we" ondertussen met afstand de onveiligste weggebruikers zijn Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.

Tja als dat waar is  ::) , ... dan moeten "we" ondertussen met afstand de onveiligste weggebruikers zijn Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.

Tja als dat waar is  ::) , ... dan moeten "we" ondertussen met afstand de onveiligste weggebruikers zijn Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.

Tja als dat waar is  ::) , ... dan moeten "we" ondertussen met afstand de onveiligste weggebruikers zijn Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.

Tja als dat waar is  ::) , ... dan moeten "we" ondertussen met afstand de onveiligste weggebruikers zijn Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.

Tja als dat waar is  ::) , ... dan moeten "we" ondertussen met afstand de onveiligste weggebruikers zijn van Europa...
« Laatst bewerkt op: zondag 07 augustus 2011 - 03:13:14 door jozef »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Ruim 30 doden/jaar minder door veiligere wegrandinfra in NL
« Reactie #222 Gepost op: maandag 06 september 2010 - 03:47:28 »
Typisch Touring bericht dus.
Eerst een veeg uit de pan en dan een mouwfrotterke erbij dat het allemaal zo erg niet is. ::) (Schrik voor de centen??)

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Ruim 30 doden/jaar minder door veiligere wegrandinfra in NL
« Reactie #223 Gepost op: maandag 06 september 2010 - 07:27:19 »
Het Belgische wegennet zou wel een van de veiligsten van Europa zijn.
... door de manier van meten .

1) De cijfers van Touring zijn UITERMATE BEPERKT, het gaat over zo'n 3% van het wegennet ...
2) De gemeten waarden worden nogmaals gerelateerd naar verkeersdichtheid, terwijl ze dat eigenlijk al zijn.
Verkeersdensiteit heeft immers ook al een complexe invloed op de totstandkoming van ongevallen.
Door de cijfers nogmaals naar verkeersdensiteit te relateren, telt die factor kwadratisch mee.
Door de erg hoge verkeersdensiteit in vooral Vlaanderen komt men zo tot schijnbaar goede cijfers.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Ruim 30 doden/jaar minder door veiligere wegrandinfra in NL
« Reactie #224 Gepost op: maandag 06 september 2010 - 14:44:59 »
Het Belgische wegennet zou wel een van de veiligsten van Europa zijn.
... door de manier van meten .

1) De cijfers van Touring zijn UITERMATE BEPERKT, het gaat over zo'n 3% van het wegennet ...
2) De gemeten waarden worden nogmaals gerelateerd naar verkeersdichtheid, terwijl ze dat eigenlijk al zijn.
Verkeersdensiteit heeft immers ook al een complexe invloed op de totstandkoming van ongevallen.
Door de cijfers nogmaals naar verkeersdensiteit te relateren, telt die factor kwadratisch mee.
Door de erg hoge verkeersdensiteit in vooral Vlaanderen komt men zo tot schijnbaar goede cijfers.

Idd, dat was enige mogelijkheid, maar als enkel andere landen/deelstaten met evenhoge verkeersdensiteit hun cijfers erlangs leggen heeft Be of Vlaanderen wel de absoluut onveiligste wegen in die categorie.

Maar een paar landen komen aan de verkeersdensiteit van Be in Europa, dan is het natuurlijk niet moeilijk te beweren dat van alle landen het Be-wegennet "een van de veiligste zou (kunnen) zijn". De mouwvegers...  ;D
« Laatst bewerkt op: maandag 06 september 2010 - 14:50:35 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I