Ik kan je zonder moeite eens enkele adressen geven waar je bvb. een jaar (als je het zolang volhoud) op het scherp van de snee kan rijden.
Benieuwd hoe je dan zal klinken, als er nog klank uitkomt tenminste.
Oja in de meeste plaatsen wordt de laad/lostijd nog steeds korter. Zelfs al voorgehad om 10.30u s'morgens. "kom maandag eens terug want we stoppen om 11.00u." Vlam, luikje dicht en de enige opening is de deur naar buiten.
En dan lossen ze nog niet eens zelf maar kun je als chauffeur nog eens met een palletwagen zonder motor 26 ton cola de laadkade opsleuren en ergens volgens hun gedacht in het magazijn gaan neerzetten.
Riskeer het niet van er een paar een paar centimeter buiten de lijn die ze in gedachten hebben te zetten of in de verkeerde richting want ze staan te kijken tot je gedaan hebt en dan komen ze vertellen dat je opnieuw kunt beginnen of geen papieren.
Zit er ergens een Europalet tussen waarvan de goederen helemaal niet beschadigd zijn, ook de palet niet maar voordat die palet gebruikt werd moet ze ergens in de zon gelegen hebben waardoor ze een iets andere kleur heeft. "haal die en die en die...(in totaal 6 vd 26) er maar terug vantussen en neem maar weer mee.
Mischien eens distributie proberen +/- 40 adressen/dag en meer dan 500km.
Distributie
Ofwel mag de vrachtwagen in de oprit ofwel niet maar die 2 paletten en 3 volle karren goederen mogen niet via de voordeur binnenkomen. Ze moeten via een klein deurke achteraan binnen. Soms enkele trapjes op en weer af, nog enkele ruimtes (met afgesloten deuren die automatisch sluiten maar niet automatisch opengaan) door en opletten dat je niet valt over de rommel die er ligt en/of je nog door enkele veel te smalle doorgangen wurmen, ... netjes in de winkel gaan etaleren......met de nederlandstalige etiketten voorraan...dus flesje/flesje, blikje/blikje, doosje/doosje soms zelfs uit de verpakking losmaken om met het etiket vooraan te plaatsen.
Veel succes.
Al de bovenstaande voorbeelden zijn er enkele van diegene die ik effektief meegemaakt heb.