Toen ik thuis kwam heb ik onmiddelijk gebeld naar de politie en daar vertelden ze mij dat ik maar moet wachten op het antwoordformulier en daar dan mijn verhaal in neerpennen.
Zou ik zeker ook schriftelijk doen, met de vermelding dat de verkeerstekens: markering-parkeervak en verdrijvingsvak (gearceerde strepen) door de sneeuw niet zichtbaar waren en dus niet geldig zijn
volgens Art 5:
http://www.wegcode.be/wet.php?wet=1&node=art5
Artikel 5: Bindende kracht van de verkeerstekens
De weggebruikers moeten de verkeerslichten, verkeersborden en wegmarkeringen in acht nemen wanneer deze regelmatig zijn naar de vorm, voldoende zichtbaar zijn en overeenkomstig de voorschriften van dit reglement zijn aangebracht.
De parkeervakken en "gearceerde strepen" = verdrijvingsvakken zijn gedefinieerd onder Verkeerstekens
Art 77.4 en Art 77.5:
http://www.wegcode.be/wet.php?wet=1&node=art77
TITEL III: Verkeerstekens
HOOFDSTUK III: Wegmarkeringen
Artikel 77: Andere markeringen
77.4. Verkeersgeleiders en verdrijvingsvlakken mogen op de grond worden aangebracht door witte evenwijdige schuine strepen.
De bestuurders mogen niet rijden, stilstaan of parkeren op deze markeringen.
77.5. In een parkeerzone mogen witte markeringen de plaatsen afbakenen waar de voertuigen moeten staan.
Ge kunt mss nog eens telefoneren of de politie
een extra bewijs wil hebben of dat er op dat moment dat je parkeerde om 6h10 - je hebt een getuige uit de andere wagen die dat kan bevestigen - voldoende sneeuw lag op die parking...(mss verwijzen naar de sneeuwruimdiensten of strooidiensten kan ook )
Of beter ge telefoneert niet en
laat je getuige een schriftelijke gedateerde getuigenis ondertekenen met de feiten, en voeg het bij het verweerschrift met bovengenoemde geciteerde artikels uit het verkeersreglement. 
terwijl de doorgang voor de andere weggebruikers niet geblokkeerd wordt ?
Dat kan je mss nog extra vermelden op eigen risico (ik zou het niet doen), de getuige ook in zijn verklaring, maar het kan tegen je geinterpreteerd worden... omdat je dacht het vermoeden te hebben dat je niet volledig binnen een -onzichtbaar- parkeervak stond...
En dat is natuurlijk interpretatie van de politie... die hebben altijd gelijk (al heb je getuigen)

Maar aangezien je dacht in een parkeervak te staan, kan dat ook niet relevant zijn volgens mij.