(1) ik had van jou hetzelfde verwacht
Ik schreef toch al dat ik bij mijn 2e poging alles gelezen heb, jij blijkbaar niet want je volharde in je posts met uw overtollige thuisstroom (
windmolen?) om HHO aan te maken... en ergens op te slaan vermoed ik.
Until these issues are resolved the Hybrid Water Power System is the only way to provide your car with Hydrogen On Demand – as you need it. There’s no need for dangerous storage tanks.
(2) ik heb de laatste maanden al een paar 100 sites bezocht waarin de materie ter sprake komt
zowel pro als contra
voorlopig ligt pro iets voor
Tja, dan weet ik het wel. Of je de techniek begrepen hebt, is wat anders als ze lezen.
Ik ken wel iets van electronische dingen (was
is mijn job
).
En met autoelectronica en verbruiksverminderende dingen heb ik ook mijn ervaring gehad dat vele dingen niet werken die men U wil verkopen.
bvb. Chiptuning op een benzine-zuigmotor -en omstelling van 91 oktaan (normaalbenzine) op het duurdere superbenzine 98 oktaan- en aangepaste luchtfilter= ja, wat meer O² is dan nodig...;
heeft me uiteindelijk ook 50 € gekost (250 € kreeg ik terug indien het niet voldoende werkt) voor het eens een weekend uit te proberen op Duitse autobahnen, en op vlotte wegen... zelfs met 100 oktaan te tanken bracht het niets op, echt weggesmeten geld, want de koppelkromme en vermogen was enkel wat hoger boven de 5500 t/min of 210 kmh in 5de... wat interessert mij een hogere versnelling in de allerhoogste toeren / of meer topsnelheid van 3-5 kmh, als ik dat met een onsoepelere motor en meer verbruik, en duurdere benzine moet bekopen ? En dat juist bij veel gereden snelheden (70-130 kmh in hoogste versnelling)
Onderin was de motor meestal minder soepel of minder gelijkmatig koppel, mooi uit te lezen op de uitgeprinte koppelkrommes voor en na de chiptuning, met als gevolg dat mijn algemeen verbruik lichtjes steeg ipv daalde.
*De tuner zei eerst nog dat mijn motorelectronica zelflerend was, en met die nieuwe geprogrammeerde chip en nieuwe luchtparameters, en dat ik toch meerdere kms moest rijden, na een extra-WE en 700 km meer kwam ik terug en hij moest toegeven dat bij zulke benzine-zuigmotoren niets te halen was..., enkel bij turbomotoren gaf het veel meer koppel en vermogen: door de motorelectronica een mindere turbodruk voor te liegen... liep de turbodruk veel meer op, het verbruik stijgt dan wel navenant...
(3) neen, maar ik heb hier wel nog een autotechnisch boek liggen waarin verkondigd wordt dat de dieselmotor nooit in massaproductie zal genomen worden, omdat hij niet bruikbaar is en het teveel problemen geeft
een geluk dat ze dat niet geloofd hebben
De eerste dieselmotoren waren ook quasi onbruikbaar (het klopt dus)... enkel voor schepen en zware vrachtwagens...
Zelfs de betere zuigdieselmotoren kwamen niet van de grond... enkel voor taxi´s en hier en daar een paar uitzonderingen;
tot men met de digitale motorelectronica + directe inspuiting met oplading (turbo enz..) in de greep kreeg, dan waren ze ineens zeer bruikbaar, maar de vervuiling/vergiftiging verzweeg men wat... tot de roetfilters alles op hun kop z€tt€n... en binnenkort NOx -filters nog €€ns, maakt de diesel opnieuw minder financieel interessant (tot 3000€ duurder)
(4) dat kost 100 euro, dus minder dan eens deftig op restaurant gaan dus
Mij heeft een leerrijke ervaring minstens 50 € gekost (en de hele tamtam en tijdsverspilling)
(5) we hebben op het werk een machientje die dat maakt
om te testen mag ik wel een paar liters brouwen
Hey, niet sjoemelen hé, die extra stroom moet je betalen en aanrekenen...
(6)niet nodig
dan heb je er al ene ?
Edit:
ik heb nog wat op het internet gezocht
Increase your mileage by 20%-50% or more for just a few hundred dollars.
Deze site spreekt
tot 45% maximum besparing als het systeem 100% geoptimaliseerd
kan worden aan de motor vh voertuig.
http://automitwasserfahren.blogspot.com/2008/06/fahren-sie-ihr-auto-mit-wasser-anstatt.htmlMaar ze geeft wel het gedistilleerd
waterverbruik aan van tot 2 liter per 100 km.
Wie gut funktioniert das Wasser-Hybrid-System?
Ein mit Wasser-Hybrid-System angetriebenes Fahrzeug hat eine theoretische Reichweite von 50 - 150 Kilometer für jeden Liter Wasser, und senkt den Benzinverbrauch bis zu 45%. Es ist abhängig von verschiedenen Faktoren, Fahrstil, Umgebung, Gewicht des Fahrzeugs und die Geschicklichkeit das System zu optimieren.
Een liter gedistillerd water kost ca 30-50 cent naargelang kwaliteit, als hij daarvan
gemiddeld 1 liter/100 km verbruikt, kost je dat bovenop de benzineprijs van bvb nu 1,20 €.
Neem een (oudere) auto die 10 l/100 km benzine gemiddeld verbruikt:
(ik waag me aan mijn optimistische 20% )die dan 8 l/100 verbruikt = 2,40 gespaard min 40 cent voor 1 l gedistill water = 2 €/100 km gespaard.
of
op 100 km 10 € brandstofkosten voor de HHO (1) , tov van 12 € voor de normale benzineauto
Neem nu ene die 5 liter verbruikt:
die dan 4 liter verbruikt = 1,2 € gespaard min 40 cent = 80 cent/100 km gespaard.
Ik ken niet zoveel van LPG-omgebouwde moderne benzines, maar ik dacht dat die op langere termijn toch wat meer uitspaarden...
LPG kost nu slechts 46 cent per liter + inbouwkosten en wat extra taksen.... soit .. Neem nu ene die nog 11 l LPG/100 km verbruikt aan 0,46 = 5 € /100 km of (wel bruto) gerekend de helft van de HHO-benzine (1) Laten we dan het afhalen en stockeren van die liters gedistilleerd water nog weg, ook de risico´s op de omgebouwde stukken en bijkomende delen (garantie op stukken, garage enz...).. alhoewel...
Stel nu eens voor: velen willen dit doen en het gedistilleerd water geraakt 1-2-3 uitgeput... prijzen stijgen ? mmm niet denk ik zo, maar ge gaat verder moeten rijden ze nog te vinden... stijgen ze daarbij ook nog in prijs is het voordeel kwijtgespeeld.
Of de overheid krijgt er snel weet van... mss kleurtje geven en taksen van 200% erop... gedaan met op HHO te rijden...
Aja de staat... nu komt het belangrijkste:
Hinweis: "Wichtiger Vermerk an alle, die sich auch sowas in ihr Auto einbauen wollen: Bitte bedenkt, dass so ein System nach STVZO in Deutschland nicht zugelassen ist".
Lap, het is volgens de wet niet toegelaten in D (ik vermoed overal in Europa)
maar... zie onderaan dada verzekering, dada keuring, en zonder deze wettelijke dingen mmmh ikke zeker niet.
Maar hier weer een andere site, die spreekt van een
ABE of ABG of een
Algemeine
Betriebs
Erlaubnis die ergens midden in 2009 zou komen,
dus het zou toch op wettelijke basis in D toegelaten kunnen worden ! (en EU ook dan...)
http://www.hho-power.de/html/einbauservice.html
Wer baut die Wassergasgeneratoren ein?
Unter anderem machen wir das, wenn die ABG* (ABE*) für die Systeme erteilt ist. *Allgemeine-Betriebs-Genehmigung
Ab Mitte 2009, so ist es geplant, soll es Systeme geben, die man sich dann in autorisierten Fachwerkstätten einbauen lassen kann.
Am besten einfach durch klicken auf INFO, über die Markteinführung informieren lassen, oder eine E-Mail senden an: info@h2o-antrieb.de mit dem Betreff “Bitte bei Markteinführung per e-Mail benachrichtigen”
( gewoon een E-mailtje sturen, ze verwittigen U wel per E-mail als het zover is ).Zo slecht is de "overheid" toch niet dan... maar wat er met de prijs van het gedistilleerd water dan gaat gebeuren
(of er mss taksen op gaan komen kan moeilijk) staat ergens in een glazen bol...
En om af te sluiten, Sniper , een ABE wordt -of zou moeten- in Be ook aanvaard moeten worden, mss toch een tip nog enkele maanden te wachten... als je er de nodige EU-keuringspapieren wil bij hebben ? (ook voor te verzekeren hé )