Auteur Topic: Chinese elektrische auto !  (gelezen 30566 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Chinese elektrische auto !
« Reactie #75 Gepost op: maandag 02 maart 2009 - 21:18:40 »
Citaat
http://www.hybridwaterpower.com/?hop=cyberspot

Increase your mileage by 20%-50% or more for just a few hundred dollars. That's cheaper than an electric Hybrid with better results! Why spend $3000-$4000 more for only 4 MPG increase?
(ze bedoelen de Toyota Prius)

Fantastisch, voor een paar honderd dollar per auto en een beetje doe-het-zelf...
Echt fantastisch "die Amerikanen", kunnen alles beter...

De Europese automerken die vele miljarden investeren om de strenge CO² norm van 120 g/km tegen 2012 te halen, moeten zoiets toch weten ! 20 tot 50% verbruik of CO²-besparing in één klap, op het Internet, echt waar hoor !

Wat zijn dat voor kiekens, hebben die geen internet ?   ;D

Voorlopig halen ze gemiddeld maar 160 g/km voor hun nieuw voertuigenpark, en doen hun uiterste best met de nieuwste motortechnieken hun auto´s zo zuinig mogelijk te worden... met moeite krijgen ze er 10 % afgepitst voor hun nieuwe modellen.

Ze moeten dus tegen 2012 maar liefst 25 % aan verbruiksmindering of CO² realiseren voor hun tegen dan nieuw toegelaten autopark !
Begin maar al te zweten beste ingenieurs, en EU-autoindustrie haal de miljarden maar boven, anders gaat ge er niet komen !
klik - zie ander topic -

Ref : http://ec.europa.eu/reducing_co2_emissions_from_cars/index_nl.htm

Citaat
http://www.volkskrant.nl/economie/article440056.ece/EU_eens_over_vermindering_CO2-uitstoot_autos
EU eens over vermindering CO2-uitstoot auto's                             28 juni 2007

LUXEMBURG - Nieuwe auto's mogen in 2012 gemiddeld hooguit 120 gram CO2 per kilometer uitstoten. De EU-landen hebben donderdag hun goedkeuring gegeven aan dat doel van de Europese Commissie.

Nu stoten nieuwe auto's per kilometer nog 160 gram van het broeikasgas uit. De EU-landen wezen ideeën af om het doel te versoepelen of uit te stellen.

Alle autofabrieken in de EU moeten hun modellen gaan verbeteren, ook de kleinste en zuinigste auto's. ‘Je kunt het doel van 120 gram niet halen zonder de vele middenklasse en kleine wagens’, zei de Duitse minister Sigmar Gabriël, die de vergadering van milieuministers hierover donderdag voorzat. Van de auto's die in Europa worden gemaakt zijn 60 procent middenklasse en 20 procent kleine modellen.

De Duitse minister verhulde niet dat hierover een conflict bestaat met de Franse en Italiaanse autofabrikanten, die veel middelgrote en kleine wagens van de band laten rollen.

Duitsland wil niet dat de EU-aanpak zich geheel richt op de Duitse fabrikanten van grote auto's. De BMW, Mercedes en Porsche stoten relatief veel broeikasgas uit. Porsche staat aan kop met 297 gram per kilometer. Een Smart stoot slechts 116 gram uit.

De Europese Commissie komt later dit jaar met voorstellen hoe de branche het doel technisch moet halen en wat de sancties kunnen zijn. ‘We zullen iedereen redelijk behandelen’, beloofde EU-commissaris Stavros Dimas (Milieu) alvast. ‘Ons plan zal zo neutraal mogelijk zijn wat betreft de concurrentieverhoudingen.’

De EU-landen komen met de verplichte CO2-limiet, omdat de branche zelf de CO2-uitstoot te weinig beperkte. Na 2012 wil Brussel een strenger doel stellen: 95 gram in 2020.

Bovenop de verbeterde motoren en andere technieken in auto's willen de EU-landen nog 10 gram CO2 per kilometer besparen door biobrandstoffen.

Ze moeten zich niet ongerust maken voor een paar honderd dollar en een kleine moeite is dat zo geregeld.
Al die techniek, bio enz.. hebt ge allemaal niet nodig

Online HHO-generatoren en bijbehoren bestellen in de USA met Visa-kaart, en jullie zijn er vanaf.  ;D ;)
Op diesels werken die dingen ook hoor, geen probleem, en ge hoeft de digitale motorsturing niet eens aan te passen, een universele digitale software krijgt ge meegeleverd voor een few dollars more.

En op nieuwe auto´s (2007 Honda) werkt het ook, ze rijden bijna 3 maal zover met dezelfde hoeveelheid brandstof:
Ge gelooft dat niet ? Nèh sèh:  ;)
Citaat
"-My 2007 Honda went from 33 MPG to over 85MPG on the highway ! That's better than a Hybrid and a lot cheaper too
-Cory R. New Jersey
Nog meer bewijzen nodig ?
Citaat
And all you need to do is JUST ADD WATER!
:D :D :D
(ik kon het niet laten... zonder bijbedoelingen  :) )
« Laatst bewerkt op: maandag 02 maart 2009 - 21:44:22 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline BBB

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.247
  • Geslacht: Man
  • Hirsch Ballin
Re: Chinese elektrische auto !
« Reactie #76 Gepost op: dinsdag 03 maart 2009 - 01:07:11 »
Michel en sniper, deze website is dermate schreeuwerig dat ik al afhaakte bij de eerste vetgedrukte woorden.
Te veel kleur, te veel vetgedrukte woorden, te veel verkoopspraatjes. Ergo, geen geschikte bron.

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Chinese elektrische auto !
« Reactie #77 Gepost op: dinsdag 03 maart 2009 - 09:53:12 »
http://www.waterpoweredcar.com/stanmeyer.html

jammer dat deze man vermoord werd en zijn technologie gestolen werd

de laatste zin in het tweede filmpje verklaart waarom

maar het is natuurlijk niet echt
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Chinese elektrische auto !
« Reactie #78 Gepost op: dinsdag 03 maart 2009 - 11:13:34 »
Michel en sniper, deze website is dermate schreeuwerig dat ik al afhaakte bij de eerste vetgedrukte woorden.
Te veel kleur, te veel vetgedrukte woorden, te veel verkoopspraatjes. Ergo, geen geschikte bron.
Idd, ik heb me -bij de 2e poging- quasi moeten dwingen alles tot het einde te lezen, het werd er alleen maar ongeloofwaardiger op.

Citaat van: Sniper
maar zoals ik al zei,
je zet een windmolen en maakt electriciteit voor thuis
de 'overschot aan electriciteit die toch opgewekt wordt' zet ge om in HHO

Sniper, ik wacht nog altijd op jouw antwoord van mijn vraag, op jouw bewering:
Hoe slaat je de *thuis-opgewekte HHO op ? (* notabene, daar is in die USA-link geen sprake van)

In de link wordt de HHO direct met het brandstofluchtmengsel meegegeven, hoe de motorelectronica - die niet afgestemd is op die HHO - deze nieuwe gasmengeling optimaal verwerkt krijgt en daardoor een verbruiksmindering van 20 tot 50% kan realiseren leggen ze nergens uit.

Sniper, als je aan zulke "fabels" echt "geloof" hecht, of uw "vermoedens dat het zou kunnen kloppen" uit, waarom bestaat die HHO techniek dan niet al jaren bij de Europese en Japanse motorenbouwers die qua zuinige motoren maken steeds een grote voorsprong hadden op de doorsnee Amerikaanse motoren, omdat ze hier door de véél hogere brandstofprijzen (ca. x 6 duurder als USA), steeds gedwongen waren véél zuinige motoren te maken ?

Nu dat ze daar in de USA ook verbruiks- ttz CO²-bewust worden, en hun brandstofprijzen verdrievoudigd zijn op 5 jaar tijd, moeten ze ook uit hun schelp komen, die USA firma ? van die bron moest toch al een tijdje miljardair zijn en de USA-autocrisis moest toch al opgelost zijn met zulke fabeltechniek. Waarom pompt de US-regering dan miljarden in hun autoindustrie als ze voor een "few hundred dollars" hun CO²-emissies 20 tot 50% kunnen terugdringen ? 

http://www.theworldinreview.com/Articles/08_August/The_End_of_SUVs_PG1.html


Sniper, gij sprak toch ook van HH2 ?
Citaat van: sniper
de link hierboven gebruikt de energie opgewekt door de auto en vult de brandstof aan met HH2

... door die hoge brandstofprijzen waren Europeanen de eersten die probeerden waterstof als alternatieve brandstof in de praktijk te brengen, maar nu richten ze zich op technieken die efficiënter zijn; ik heb enkel weet dat die HH2 techniek met stadsbussen in de praktijk loopt maar dan met de brandstofceltechniek, anders is het niet werkbaar.

http://www.hh2wasserstoff.de/_ZopeId/95278909A3xc7RwSOyI/CUTE/HH2

http://www.hh2wasserstoff.de/CUTE/HH2/HH2_in_Hamburg/Technische_Daten/index_html
Kompakt verpackt

Über den Köpfen der Fahrgäste – im Dach der HH2-Busse – arbeiten geräuschlos die Brennstoffzellen: In den gestapelten Zellen, gebündelt zu sogenannten Stacks, entsteht der Strom für den elektrischen Antrieb der Busse. Ebenfalls sicher im Dach platziert: neun Wasserstofftanks und Nebenaggregate wie Pumpen, Filter und Kühleinrichtungen.


Technische Daten

Hersteller: DaimlerChrysler EvoBus, Mannheim
Name: CITARO Fuel Cell Bus
Kleinserie: 30 Modelle (27 im Projekt CUTE, 3 im Projekt ECTOS)
Prototyp: NEBUS (New Electric Bus), 1997 (Mercedes Benz, Ballard)
Sitzplätze: 32
Elektromotor: 600 Volt, 225 kW Antriebsleistung
Brennstoffzellenstacks: Typ Mark 900 (Ballard)
Druckgasbehälter (Wasserstofftanks): 9, mit einem Speichervolumen von 1.845 Litern
Druck: 350 bar
Wasserstofftank: max. 44 kg
Benötigte Wasserstoffmenge pro Bus und Tag: 40 Kilogramm für 200-250 km
« Laatst bewerkt op: dinsdag 03 maart 2009 - 11:37:05 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Chinese elektrische auto !
« Reactie #79 Gepost op: dinsdag 03 maart 2009 - 11:26:56 »
vroeger was de aarde plat

tot de grotere machten niet anders konden doen dan toegeven dat ze de mensen al eeuwen aan het lijntje hielden



nu draait de aarde op olie,

 tot de grotere machten niet anders zullen kunnen doen dan toegeven dat ze de mensen al jaren aan het lijntje houden
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Chinese elektrische auto !
« Reactie #80 Gepost op: dinsdag 03 maart 2009 - 11:37:56 »
vroeger was de aarde plat

tot de grotere machten niet anders konden doen dan toegeven dat ze de mensen al eeuwen aan het lijntje hielden



nu draait de aarde op olie,

 tot de grotere machten niet anders zullen kunnen doen dan toegeven dat ze de mensen al jaren aan het lijntje houden
Amen, hallelujah    ???   Mijn post, en opzoekwerk, hoef je niet meer te lezen. Ge hebt gelijk.  ;D

En neen, binnenkort draait de wereld niet meer op olie, maar op kernernergie als permanente zekere stroomleverancier, aangevuld met zoveel mogelijk ecostroom uit milieuvriendelijke alternatieve technieken (zonneenergie, wind, enz...)
Olie wordt elke dag minder belangrijk.
« Laatst bewerkt op: dinsdag 03 maart 2009 - 11:43:19 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Chinese elektrische auto !
« Reactie #81 Gepost op: dinsdag 03 maart 2009 - 11:56:06 »
Sniper, gij sprak toch ook van HH2 ?
tikfout, is aangepast
ik ga wachten met verdere commentaar tot ik het geprobeerd heb, is dat goed?
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Chinese elektrische auto !
« Reactie #82 Gepost op: dinsdag 03 maart 2009 - 14:14:06 »
Sniper, gij sprak toch ook van HH2 ?
tikfout, is aangepast
ik ga wachten met verdere commentaar tot ik het geprobeerd heb, is dat goed?
Geprobeerd ?  :o

Heb je dan alles gelezen wat er op die website stond ? Zijt ge mss autotechnicus ?
Heb je een auto waar ge het op kunt riskeren ?
Weet ge wel wat gedistilleerd water kost en hoeveel ge verbruikt ?
Ik dacht 1,5 € voor 5 liter, daar gaat mss je 20% verbruiksbesparing ?  ???

Ga je een edelstaal uitlaat plaatsen ?
Heb je een OBD1 of OBD2 of ...- motorelectronica, ga je uw O2-sensor omwisselen voor een van hun ?

Alleen de Manual of Ebook heeft 154 bladzijden hoe ge alles moet installeren, te bestellen aan 67 $.
+ nog een hoop video´s.
Als je het niet riskeert of ge vind niemand die het voor jou wil doen, kan je nog afzien zeggen ze zelf...

Hier een héél kort overzicht:
Citaat
ASSEMBLE Your Own Hydrogen On Demand System!
The entire system can be built using tools you have around your house and you don't need to be a mechanic or electrician to do it!


The Electrolyzer Container - Learn how to quickly assemble your container from easily available plumbing parts. You can adjust the size and length to fit your specific vehicle. Most of the parts cost cost only a few dollars each! Seperate units allow more flexibility in where to put it. High temp plastics make it much more durable than the breakable gas jars design that some people use.


The H2O Plate Stack - We spent thousands of dollars testing different designs and threw most of them away! But we found one which was fast and easy to make and it produces gas like the commercial models!


The Safety Bubbler/Filter - This all important feature is omitted in some designs is omitted in some other "inferior" models. It is a critical component that filters gas before it enters your engine and provides a safety measure as well. Easily constructed in just a few minutes of your time, and well worth every minute!


Vacuum Gas Injection Hook up - Where and how you hook up your injection hose is critical. We show you the secret places that give the MAXIMUM amount of benefit!


The O2 Sensor Mini-Computer - This breakthrough device teaches your car's computer how to utilize the new Hybrid Hydrogen Fuel that you are making. Without this technology saving gas is next to impossible!


Mounting Hardware - Securing a place for your generator and keeping it there is important to do. We teach you the most popular locations and walk through the process.


Electrical Hook-up - Most people have no experience with the cars electrical system- we demystify for you and make it so simple any can do it - even if you've never done it before!

Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline BBB

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.247
  • Geslacht: Man
  • Hirsch Ballin
Re: Chinese elektrische auto !
« Reactie #83 Gepost op: dinsdag 03 maart 2009 - 14:30:29 »
En neen, binnenkort draait de wereld niet meer op olie, maar op kernernergie als permanente zekere stroomleverancier, aangevuld met zoveel mogelijk ecostroom uit milieuvriendelijke alternatieve technieken (zonneenergie, wind, enz...)
Wat is permanent? 40 jaar?
Ik verwacht voor de toekomst nog iets veel mooiers: een combinatie van kernfusie en zonne-energie. Zonnecellen met een rendement van meer dan 60% (zonder veel meer energie nodig te hebben voor de productie) zijn realistisch op termijn (20 jaar?) en kernfusie, het proces waarmee de zon energie levert (dus zeer efficiënt), is veelbelovend.
« Laatst bewerkt op: dinsdag 03 maart 2009 - 14:33:17 door BBB »

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Chinese elektrische auto !
« Reactie #84 Gepost op: dinsdag 03 maart 2009 - 14:55:07 »
En neen, binnenkort draait de wereld niet meer op olie, maar op kernernergie als permanente zekere stroomleverancier, aangevuld met zoveel mogelijk ecostroom uit milieuvriendelijke alternatieve technieken (zonneenergie, wind, enz...)
Wat is permanent? 40 jaar?
Ik verwacht voor de toekomst nog iets veel mooiers: een combinatie van kernfusie en zonne-energie. Zonnecellen met een rendement van meer dan 60% (zonder veel meer energie nodig te hebben voor de productie) zijn realistisch op termijn (20 jaar?) en kernfusie, het proces waarmee de zon energie levert (dus zeer efficiënt), is veelbelovend.
Gij zegt juist hetzelfde als ik. Het zal idd wslk altijd een combinatie van de twee zijn.

Kernfusie is ook kernenergie, BBB.
Als de kernfusie gaat werken, lossen die de "kernsplitsing" af, beide is kernenergie.
Citaat
Kernenergie oder Atomenergie ist einerseits die Form von Primärenergie, die bei Kernreaktionen, insbesondere bei der Kernspaltung und Kernfusion, freigesetzt wird.
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Chinese elektrische auto !
« Reactie #85 Gepost op: dinsdag 03 maart 2009 - 14:56:42 »
ik ga wachten met verdere commentaar tot ik het geprobeerd heb, is dat goed?
(1)

Heb je dan alles gelezen wat er op die website stond ? (2)

Zijt ge mss autotechnicus ? (3)

Heb je een auto waar ge het op kunt riskeren ? (4)

Weet ge wel wat gedistilleerd water kost en hoeveel ge verbruikt ? (5)

Ga je een edelstaal uitlaat plaatsen ? (6)
(1) ik had van jou hetzelfde verwacht

(2) ik heb de laatste maanden al een paar 100 sites bezocht waarin de materie ter sprake komt
zowel pro als contra
voorlopig ligt pro iets voor

(3) neen, maar ik heb hier wel nog een autotechnisch boek liggen waarin verkondigd wordt dat de dieselmotor nooit in massaproductie zal genomen worden, omdat hij niet bruikbaar is en het teveel problemen geeft
een geluk dat ze dat niet geloofd hebben
de broertjes Wright werden ook voor gek uitgemaakt ;)

(4) dat kost 100 euro, dus minder dan eens deftig op restaurant gaan dus

(5) we hebben op het werk een machientje die dat maakt
om te testen mag ik wel een paar liters brouwen

(6)niet nodig
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Chinese elektrische auto !
« Reactie #86 Gepost op: dinsdag 03 maart 2009 - 15:44:31 »
(1) ik had van jou hetzelfde verwacht
Ik schreef toch al dat ik bij mijn 2e poging alles gelezen heb, jij blijkbaar niet want je volharde in je posts met uw overtollige thuisstroom (windmolen?) om HHO aan te maken... en ergens op te slaan vermoed ik.
Citaat
Until these issues are resolved the Hybrid Water Power System is the only way to provide your car with Hydrogen On Demand – as you need it. There’s no need for dangerous storage tanks.

Citaat
(2) ik heb de laatste maanden al een paar 100 sites bezocht waarin de materie ter sprake komt
zowel pro als contra
voorlopig ligt pro iets voor
Tja, dan weet ik het wel. Of je de techniek begrepen hebt, is wat anders als ze lezen.
Ik ken wel iets van electronische dingen (was is mijn job ;)).
En met autoelectronica en verbruiksverminderende dingen heb ik ook mijn ervaring gehad dat vele dingen niet werken die men U wil verkopen.

bvb. Chiptuning op een benzine-zuigmotor -en omstelling van 91 oktaan (normaalbenzine) op het duurdere superbenzine 98 oktaan- en aangepaste luchtfilter= ja, wat meer O² is dan nodig...;
heeft me uiteindelijk ook 50 € gekost (250 € kreeg ik terug indien het niet voldoende werkt) voor het eens een weekend uit te proberen op Duitse autobahnen, en op vlotte wegen... zelfs met 100 oktaan te tanken bracht het niets op, echt weggesmeten geld, want de koppelkromme en vermogen was enkel wat hoger boven de 5500 t/min of 210 kmh in 5de... wat interessert mij een hogere versnelling in de allerhoogste toeren / of meer topsnelheid van 3-5 kmh, als ik dat met een onsoepelere motor en meer verbruik, en duurdere benzine moet bekopen ? En dat juist bij veel gereden snelheden (70-130 kmh in hoogste versnelling)
Onderin was de motor meestal minder soepel of minder gelijkmatig koppel, mooi uit te lezen op de uitgeprinte koppelkrommes voor en na de chiptuning, met als gevolg dat mijn algemeen verbruik lichtjes steeg ipv daalde.

*De tuner zei eerst nog dat mijn motorelectronica zelflerend was, en met die nieuwe geprogrammeerde chip en nieuwe luchtparameters, en dat ik toch meerdere kms moest rijden, na een extra-WE en 700 km meer kwam ik terug en hij moest toegeven dat bij zulke benzine-zuigmotoren niets te halen was..., enkel bij turbomotoren gaf het veel meer koppel en vermogen: door de motorelectronica een mindere turbodruk voor te liegen... liep de turbodruk veel meer op, het verbruik stijgt dan wel navenant...

Citaat
(3) neen, maar ik heb hier wel nog een autotechnisch boek liggen waarin verkondigd wordt dat de dieselmotor nooit in massaproductie zal genomen worden, omdat hij niet bruikbaar is en het teveel problemen geeft
een geluk dat ze dat niet geloofd hebben
De eerste dieselmotoren waren ook quasi onbruikbaar (het klopt dus)... enkel voor schepen en zware vrachtwagens...  ;D
Zelfs de betere zuigdieselmotoren kwamen niet van de grond... enkel voor taxi´s en hier en daar een paar uitzonderingen;
tot men met de digitale motorelectronica + directe inspuiting met oplading (turbo enz..) in de greep kreeg, dan waren ze ineens zeer bruikbaar, maar de vervuiling/vergiftiging verzweeg men wat... tot de roetfilters alles op hun kop z€tt€n... en binnenkort NOx -filters nog €€ns, maakt de diesel opnieuw minder financieel interessant (tot 3000€ duurder)

Citaat
(4) dat kost 100 euro, dus minder dan eens deftig op restaurant gaan dus
Mij heeft een leerrijke ervaring minstens 50 € gekost (en de hele tamtam en tijdsverspilling)

Citaat
(5) we hebben op het werk een machientje die dat maakt
om te testen mag ik wel een paar liters brouwen
Hey, niet sjoemelen hé, die extra stroom moet je betalen en aanrekenen...  :)

Citaat
(6)niet nodig
dan heb je er al ene ?

Edit:
ik heb nog wat op het internet gezocht
Citaat
Increase your mileage by 20%-50% or more for just a few hundred dollars.

Deze site spreekt tot 45% maximum besparing als het systeem 100% geoptimaliseerd kan worden aan de motor vh voertuig.

http://automitwasserfahren.blogspot.com/2008/06/fahren-sie-ihr-auto-mit-wasser-anstatt.html

Maar ze geeft wel het gedistilleerd waterverbruik aan van tot 2 liter per 100 km.
Citaat
Wie gut funktioniert das Wasser-Hybrid-System?
Ein mit Wasser-Hybrid-System angetriebenes Fahrzeug hat eine theoretische Reichweite von 50 - 150 Kilometer für jeden Liter Wasser, und senkt den Benzinverbrauch bis zu 45%. Es ist abhängig von verschiedenen Faktoren, Fahrstil, Umgebung, Gewicht des Fahrzeugs und die Geschicklichkeit das System zu optimieren.
Een liter gedistillerd water kost ca 30-50 cent naargelang kwaliteit, als hij daarvan gemiddeld 1 liter/100 km verbruikt, kost je dat bovenop de benzineprijs van bvb nu 1,20 €.
Neem een (oudere) auto die 10 l/100 km benzine gemiddeld verbruikt: (ik waag me aan mijn optimistische 20%  ;))
die dan 8 l/100 verbruikt = 2,40 gespaard min 40 cent voor 1 l gedistill water = 2 €/100 km gespaard.
of op 100 km 10 € brandstofkosten voor de HHO (1) , tov van 12 € voor de normale benzineauto

Neem nu ene die 5 liter verbruikt:
die dan 4 liter verbruikt = 1,2 € gespaard min 40 cent = 80 cent/100 km gespaard.

Ik ken niet zoveel van LPG-omgebouwde moderne benzines, maar ik dacht dat die op langere termijn toch wat meer uitspaarden...
LPG kost nu slechts 46 cent per liter + inbouwkosten en wat extra taksen.... soit ..  :-X Neem nu ene die nog 11 l LPG/100 km verbruikt aan 0,46 = 5 € /100 km of (wel bruto) gerekend de helft van de HHO-benzine (1) :)


Laten we dan het afhalen en stockeren van die liters gedistilleerd water nog weg, ook de risico´s op de omgebouwde stukken en bijkomende delen (garantie op stukken, garage enz...).. alhoewel...

Stel nu eens voor: velen willen dit doen en het gedistilleerd water geraakt 1-2-3 uitgeput... prijzen stijgen ? mmm niet denk ik zo, maar ge gaat verder moeten rijden ze nog te vinden... stijgen ze daarbij ook nog in prijs is het voordeel kwijtgespeeld. 

Of de overheid krijgt er snel weet van... mss kleurtje geven en taksen van 200% erop... gedaan met op HHO te rijden...
Aja de staat... nu komt het belangrijkste:
Citaat
Hinweis: "Wichtiger Vermerk an alle, die sich auch sowas in ihr Auto einbauen wollen: Bitte bedenkt, dass so ein System nach STVZO in Deutschland nicht zugelassen ist".
Lap, het is volgens de wet niet toegelaten in D (ik vermoed overal in Europa) maar... zie onderaan
dada verzekering, dada keuring, en zonder deze wettelijke dingen mmmh ikke zeker niet.  ;)

Maar hier weer een andere site, die spreekt van een ABE of ABG of een Algemeine Betriebs Erlaubnis die ergens midden in 2009 zou komen, dus het zou toch op wettelijke basis in D toegelaten kunnen worden ! (en EU ook dan...)
Citaat
http://www.hho-power.de/html/einbauservice.html

Wer baut die Wassergasgeneratoren ein?
 
Unter anderem machen wir das, wenn die ABG* (ABE*) für die Systeme erteilt ist. *Allgemeine-Betriebs-Genehmigung

Ab Mitte 2009, so ist es geplant, soll es Systeme geben, die man sich dann in autorisierten Fachwerkstätten einbauen lassen kann.

Am besten einfach durch klicken auf INFO, über die Markteinführung informieren lassen, oder eine E-Mail senden an: info@h2o-antrieb.de mit dem Betreff “Bitte bei Markteinführung per e-Mail benachrichtigen”
( gewoon een E-mailtje sturen, ze verwittigen U wel per E-mail als het zover is ).

Zo slecht is de "overheid" toch niet dan... maar wat er met de prijs van het gedistilleerd water dan gaat gebeuren (of er mss taksen op gaan komen kan moeilijk) staat ergens in een glazen bol...

En om af te sluiten, Sniper , een ABE wordt -of zou moeten- in Be ook aanvaard moeten worden, mss toch een tip nog enkele maanden te wachten... als je er de nodige EU-keuringspapieren wil bij hebben ? (ook voor te verzekeren hé )
« Laatst bewerkt op: dinsdag 03 maart 2009 - 18:49:19 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Chinese elektrische auto !
« Reactie #87 Gepost op: dinsdag 03 maart 2009 - 20:19:11 »
dus als ik het goed versta

als het in duitsland toegelaten zou worden, is alles plots toch mogelijk  ;D

heel geloofwaardig wel
bijna belgische politiek
« Laatst bewerkt op: dinsdag 03 maart 2009 - 20:45:16 door sniper »
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Chinese elektrische auto !
« Reactie #88 Gepost op: woensdag 04 maart 2009 - 00:19:12 »
dus als ik het goed versta
als het in duitsland toegelaten zou worden, is alles plots toch mogelijk  ;D
heel geloofwaardig wel
bijna belgische politiek
Is toch selbstverständlich, Sniper, Europese politiek, al héél lang.
Als het in D toegelaten wordt dan heeft het ook een Europese toelating, zoals alle andere autodelen voor tuning en dergelijke ook (sportuitlaten, velgen, groter remschijven , spoilers, enz... )
Hier een vb van een Edelstaaleinduitlaat  ;):
Citaat
alle Novus Edelstahl Anschweißendrohre werden mit ABE geliefert !
 - keine Eintragung erforderlich – das heißt Anbauen – einsteigen – losfahren !
-  24 Monate Garantie - ohne Kilometerbegrenzung
- Sportliche Optik – ohne große Kosten !
- High Quality Materialien aus 100% Edelstahl in glanzpolierter Ausführung
- ABE Genehmigung selbstverständlich auch Gültig in allen EU Mitgliedsländern, wie z.B. Österreich, Belgien, Niederlande, Frankreich, Italien usw.


Het is mogelijk maar daarom nog niet technisch optimaal realiseerbaar, denk maar eens hoe nu al bij moderne wagens de motorruimte volgepropt is (het zijn hier geen USA-bakken of SUV´s hé, of heb je er zo eentje waar nog voldoende ruimte en bevestigingspunten onder de motorkap liggen ?
ttz waar je al die dingen wil steken en degelijk bevestigen, zodat de verbindingen onderling praktisch realiseerbaar zijn en niet te lang.


Die beide dingen lijken groter als een batterij te zijn, zie onderste foto.


En dan staan er alle dingen nog niet op (staat er trouwens bij)
ontbreken ook nog: (als ik goed gelezen heb)

1. het waterreservoir:  10 - 20 liter ? niet langs de uitlaatspruitstuk wslk... hitte is voor veel zaken niet goed...
en in de koffer zie ik ook niet zitten, want dan moeten de waterleidingen tot onder de motorkap gelegd worden...
The Electrolyzer Container -
The H2O Plate Stack
2. The Safety Bubbler/Filter -
Vacuum Gas Injection Hook up -
3. The O2 Sensor Mini-Computer -
4. Mounting Hardware -
Electrical Hook-up -
en... al die moeite voor ?

Eigenlijk had de topic het over electrische auto´s... die nog altijd ca. 4 maal energiezuiniger zijn als jouw benzine-HHO-hybride.
Of anders beginnen we weer over LPG-auto´s die ook 50% minder kosten aan de pomp als jouw benzine-HHO-hybride. 
Maar daar ga je niet op in hé ...  ;D  ;)
« Laatst bewerkt op: woensdag 04 maart 2009 - 00:54:08 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Chinese elektrische auto !
« Reactie #89 Gepost op: woensdag 04 maart 2009 - 08:04:30 »

Die beide dingen lijken groter als een batterij te zijn, zie onderste foto.


ook de contactsleutel (7cm) en de zekering (4 cm) zijn bijna zo groot als een batterij
ik denk dat de foto niet op ware grootte is ;)

en lpg kwam niet ter sprake, maar nu je er toch over begint,
er zijn nog steeds veel mensen die denken dat lpg hoog explosief is
dus op dat vlak staan ze gelijk
better a bad day at sea
than a good day at the office