Als ze al wettelijk helemaal in orde is, maar daarover kan enkel het Hof van Cassatie uitspraak doen.
Heb jij het tel.nr. van het hofke van cassatie? Dan kan ik ze even bellen als ik nog eens aan zo'n lichten kom. Kunnen ze meteen een uitspraak doen?
Zolang het hofke geen uitspraak heeft gedaan moeten we gewoon de wet naleven. En die heb ik proberen uit te leggen. Ik denk niet dat ik een eigen interpretatie heb weergegeven. Enkel feiten, wetteksten en een verklaring of uitleg. Waarom kunnen de meeste mensen die met verkeer bezig zijn dat niet vatten?
Als ik "leken" hierover persoonlijk kan spreken begrijpen ze zéér goed hoe de vork in de steel zit. Van éénvoudige boerenzonen (met een gezond boerenverstand) tot geleerden allerhande. Ze begrijpen bijna allemaal dat gecombineerde lichten niet serieus te nemen zijn. De meesten zijn ook zéér verbouwereerd dat zoiets in een ontwikkeld land mogelijk is. Dan zwijg ik nog wijselijk over de tientallen andere voor waar genomen onwaarheden.
Asjeblief zeg. Als zelfs éénvoudige verkeerslichten, die één van de fundamenten van het verkeer uitmaken, nog niet eens duidelijk en correct kunnen.
Eigenlijk is het een immens risico om je op de openbare weg te begeven. Je kan zomaar voor iets bestraft worden zonder dat je iets verkeerds deed. In Zuid-Amerika, Azië, Afrika, U.S.A.,... kan je zoiets verwachten. Toch niet in ons veilige belgenlandje? En als je wil helpen bekijken ze je eens raar en sturen je wandelen. Arm België, arm Vlaanderen.
Sorry mensen. Ik liet me even gaan.